Pályaavató Nagykanizsán
Újabb 12 kilométeres szakasz készült el mára az M7-es autópályán. Délelőtt 11-kor Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter Nagykanizsa határában vágta át a nemzetiszínű szalagot. Ezért nem vehetett részt ma reggel a Kossuth Lajos téren, a XII. Magyar Borok Útja Rallye rajtján.
Kautzky Armand színművész hívó szavára a miniszter mellett a színpadra állt három vezérigazgató. Reményik Kálmán a beruházót képviselte, Horváth Gergely a Betonút Zrt-t, mint kivitelezőt, Nagy Attila pedig az üzemeltetőt. Ilyen sorrendben szólaltak is meg, jelentették készre, és vették birtokba a műtárgyat.
A színész Maninger Jenőt is színpadra hívta, de a Zala Megyei Közgyűlés elnöke nem jelent meg. Az Orbán-kormány közlekedési államtitkára volt 2000-ben, amikor az építési tervek megszülettek. Akkori főnökével, Nógrádi László volt miniszterrel beszélgettem az átadás utáni fogadáson, a sormási István panzióban. Lenti polgármestereként érkezett, így őt senki sem invitálta a jelenlegi miniszter mellé.
Nógrádi úr érdekes történetet mesélt. Horvát kollégájával arról állapodott meg 2000-ben, hogy a fiumei tengeri kikötőt horvát-magyar közös vállalat üzemelteti, cserébe mi a déli határtól befelé kezdjük megépíteni a horvátországi autópálya magyarországi folytatását. Ez az 1997-ben kijelölt V. Számú Helsinki folyosó része lett. Korábban mindig a fővárostól kifelé kezdődtek az autópálya-építések, itt szakítottunk először a hagyományokkal.
Kóka miniszter úr avatóbeszédében ma is elmondta, hogy az elmúlt négy évben ugyanannyi autópálya épült, mint a korábbi negyvenben, s a jövő hét végén adják át Görbeházán az ezredik kilométert. Elődjének, Nógrádinak ebbéli szerepéről nem ejtett szót. Megtudtuk még, hogy az M7-es jövő nyárra készül el teljesen. A Balatonkeresztúr ? Nagykanizsa közötti 36 kilométeres, és a Letenye ? országhatár közötti egy kilométeres szakasz hiányzik csak belőle a Mura híddal együtt.