ZETApress

hírportál

Regisztrációs jegy a vasúton

A MÁV-START Zrt. március elsejétől vezeti be a módosított 48/2007. (IV.26) GKM rendelet előírásainak megfelelően a vasúti utazásban a regisztrációs jegyet. A jegytípust a 6 éven aluli gyermekeknek, a 65 éven felülieknek, valamint a hadirokkantaknak, hadiözvegyeknek és menekülteknek szükséges megváltaniuk ? tudatta a MÁV-START Zrt. Sajtóosztálya.

A regisztrációs jegy díjmentes, tehát az eddigi díjmentes utazási jogosultsága megmarad az érintetteknek. A regisztrációs jegy a gépesített jegypénztárakban váltható meg március elsejétől. Ha az adott állomáson vagy megállóhelyen nincs vasúti pénztár, vagy az nem gépesített, illetve az nincs nyitva, akkor a regisztrációs jegy a vonaton a jegyvizsgálónál váltható meg. A jegykiadó géppel rendelkező pénztárak listája megtalálható a MÁV-START Zrt. honlapján és az állomások és megállóhelyek pénztárainál is kapható erről információ.

A regisztrációs jegy megváltásának elmulasztása július elsejétől pótdíjazással jár. Ha az utazás megkezdése előtt a nyitva tartó gépesített pénztárban lehetősége lett volna az utasnak a regisztrációs jegyét megváltania, és azt elmulasztotta, akkor a jegyvizsgálónál 500 forint pótdíjat is kell fizetnie.

A regisztrációs jegy, a többi menetjegyhez hasonlóan elővételben is megváltható már 60 nappal a tervezett utazás előtt. A regisztrációs jegy érvénytartama korlátozott, a jegyen feltüntetett érvényesség napján az utazást meg kell kezdeni.

A regisztrációs jegy bérlet vagy menettérti jegy formában nem adható ki, de a visszautazás időpontjának ismeretében már az odaút jegyváltásakor kérhető a visszaútra is a regisztrációs jegy. Ilyenkor az utas nem menettérti regisztrációs jegyet kap, hanem két különálló, egy útra szóló regisztrációs jegyet az oda- és a visszautazás tervezett napjára és viszonylatára.

A pénztárak előtti sorban állás elkerülése érdekében a MÁV-START Zrt. folyamatosan figyelemmel kíséri az utasforgalmat. Az igényekhez és lehetőségekhez igazítva esetenként mozgó jegyárusok is segítik majd a jegyváltást.

Egyéb regisztrációs jegyváltási lehetőségek

A regisztrációs jegy gépesített pénztárakban történő megváltásán túl az utasok az internetes jegyértékesítési rendszert is igénybe tudják venni abban az esetben, ha a regisztrációs jegyen kívül más jegyfélét is vásárolnak, vagy a regisztrációs jeggyel történő utazásukhoz helyjegyet, IC-pótjegyet kérnek.

Regisztrációs jegyet telefonon is megrendelhetnek az érintett utasok, az eddig már megszokott, például InterCity jegyekhez hasonlóan. A MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a feláras vonatok esetében a helyjegy, pótjegy mellé kérhető regisztrációs jegy is. Megrendeléskor az utasnak meg kell adnia, hogy melyik feláras vonattal mikor kíván utazni, illetve azt, hogy az IC pót- és helyjegyhez, IC pótjegyhez, helyjegyhez milyen jogcímen van szüksége regisztrációs jegyre, valamint nevet is hozzárendelnek a telefonos foglaláshoz. A megrendelés felvételével egyidejűleg a telefonáló egy tízjegyű kódszámot kap.

A MÁVDIREKT-en keresztül, telefonon megrendelt jegyeket csak gépesített jegypénztárakban lehet átvenni. A jegyátvételkor meg kell adni a tízjegyű kódszámot, illetve a pénztárkezelő egyeztetésre kéri a rendelésnél megadott nevet. Amennyiben egyezik a név, a pénztáros kinyomtatja a megrendelt jegyeket és átadja az utas részére.

Utas-tájékoztatási információk

A MÁV-START Zrt. honlapján minden fontos információ megtalálható a regisztrációs jegy gyakorlati alkalmazásáról. A honlap főoldalán elhelyezett tájékoztatás mellett az Ügyfélszolgálat menüpontban, a Gyakran ismételt kérdések rovatban külön kérdés-válasz formában is olvashatóak a regisztrációs jeggyel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók.

A vasútállomásokon, megállóhelyeken fali hirdetmények segítik a tájékozódást, de az állomásokon is hallhatnak tájékoztatást az utasok a regisztrációs jegy március elsejétől történő bevezetéséről. A vasútállomások személyes ügyfélszolgálatain, valamint a pénztárakban is szívesen adnak felvilágosítást, tájékoztatást a regisztrációs jegyről. A MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat a helyi tarifával hívható 06-40-49-49-49-es telefonszámon áll az utasok rendelkezésére.

A MÁV-START Zrt. és az érintett további szolgáltatók, a Volán Egyesülés, és a GYSEV Zrt. képviselői folyamatosan egyeztetnek egymással annak érdekében, hogy az új jegy gyakorlati alkalmazása ne okozzon kellemetlenséget az utasoknak. A szolgáltatók a közeljövőben együtt is tájékoztatják az utazóközönséget az új jegytípus bevezetésének részleteiről.

Szóljon hozzá!