ZETApress

hírportál

Padlófűtés az új villamosokon

A síkosság megelőzése érdekében padlófűtés egészíti ki a légfűtést a rövidesen forgalomba álló Siemens Combino villamosokon, a Nagykörúton. Nyáron légcserélők segítik a szellőzést, de az oldalablakok is elhúzhatók lesznek. Az 54 méter hosszú csuklós villamos teljes hosszában átjárható, s egyszerre több mint 350 utast tud kényelmesen elszállítani.

A kerekes székkel érkezők részére a nyolc ajtós szerelvény második és utolsó előtti ajtaján célszerű felszállni. Ennek nem csak az az előnye, hogy itt lehet biztonságosan rögzíteni a széket, hanem az is, hogy itt van olyan ajtónyitó jelzőgomb, mellyel az érintettek jelezhetik állapotukat a járművezetőnek. A többi ajtónál is vannak olyan készülékek, melyekkel bármely utas szóba elegyedhet a vezetővel, s tájékoztathatja őt a veszélyről. A gyengén látók kezét az ajtóüvegre helyezett érdes tapintású csíkok vezetik el az ajtónyitó gombhoz.

Az első két jármű márciusban érkezett a fővárosba és júliusig mintegy hatezer kilométeres próbautat tesz meg az 1-es villamos vonalán. Egyelőre csak hátvégeken fog közlekedni a felújított nagykörúti vonalon, s a jelenlegi Ganz ipari csuklós villamosokat a negyven szerelvényből álló korszerű járműpark jövő májusra fogjak teljesen felváltani az egész vonalon. Ezt a sok járművet legalább száz vezető fogja irányítani. Képzésük folyamatosan történik a BKV Zrt-nél.

Szóljon hozzá!