ZETApress

hírportál

Félidőben a tavaszi Bam!

Bringás reggelit osztottak az ország 12 pontján. 8267 regisztráló,675 ezer megtett kilométer, 14 millió forintnyi megspórolt benzinpénz a kampány eddigi mérlege ? tudtuk meg reggel a Batthyány téren a fahéjas óriáskifli majszolása közben.

Félidejéhez érkezett az öthetes tavaszi Bringázz a munkába! ? (Bam!) ? kampány. A Magyar Kerékpáros-klub ma reggel 7-től 10 óráig az ország 12 pontján bringás reggelivel ünnepelte a kerékpárral közlekedőket. Az április eleje óta tartó kampányban eddig 8267 fő vett részt, ők 52 ezer 426 alkalommal mentek bringával a munkába.

Az eltelt időszak alatt a kerékpárral közlekedők 675 ezer kilométert megtéve megkerülték a Holdat, ezzel 125 tonna CO2 kibocsátásától kímélték meg a légkört és 15 millió kalóriát égettek el. A játékra még most sem késő jelentkezni a kampány május 8-ig tart, így még bárki csatlakozhat, aki értékes nyereményekért szeretne tekerni. Közben érdemes ám a biztonságra is odafigyelni!

A kerékpározás ünnepén, a Batthyány téren Hajós András, Hegedűs D. Géza, Király Júlia, Németh Juci és zenekara, Németh Lajos, Ónodi Eszter és Till Attila Bam! ? nagykövet is részt vett a péksütemények kiosztásában! A 12 helyszínen több ezer péksütemény és üdítő fogyott. A négy budapesti helyszín ? Erzsébet tér, Batthyány tér, Szentlélek tér és a Szent Gellért tér ? mellett nyolc nagyvárosban ? Érden, Győrött, Sopronban, Pécsett, Kecskeméten, Szegeden, Debrecenben és Miskolcon ? kaptak péksüteményt a kerékpárral közlekedők.

Budapesten 2006-2010 között megduplázódott a kerékpárral közlekedők száma, ezen belül a hét közben bringázok száma megháromszorozódott, a növekedés mára az ország minden pontján kimutatható. A 2007 óta tartó Bringázz a munkába! ? kampánynak és a Magyar Kerékpáros-klub szakmai munkájának fontos szerepe van abban, hogy évről évre többen választják a kerékpárt közlekedési eszköznek, hiszen a kampány minden évben több mint 20 ezer munkába járót ösztönöz arra, hogy legalább a tavaszi és őszi kampányidőszakban kerékpárral járjon munkahelyére.

Az idei kampány egyik fő újdonsága az a Facebook alkalmazás, amely folyamatosan mutatja, hogy a Bam! ? közösség összesen mekkora távolságot tett meg, és jelenleg milyen távolságra van a Holdtól. A cél, hogy a kampány végére megtegyék az oda-vissza közel 800 ezer kilométeres távot.

A Bam! ? kampány mindenki számára nyitott és ingyenes. A részvételhez nem kell mást tenni, mint a kampányidőszakon belül regisztrálni a weboldalon. A kampányidőszakban minimálisan előírt 8 kerékpáros munkába menetelt a honlapon található közlekedési naplóba kell regisztrálni, aki ezt megteszi annak az elismerés mellett garantált ajándék is jár.

Idén az évben is értékes kerékpárokat, kerékpáros vásárlási utalványokat, wellness hétvégét, kerékpáros kiegészítőket nyerhetnek a kampány aktív résztvevői. A játék fődíjait a legtöbbet tekerő vállalatok és egyetemek, illetve iskolák csapatai kapják, de értékes nyereményeket sorsolunk ki az egyénileg tekerők, a legnépszerűbb Bam! ? Facebook csapat számára, különdíjat pedig az öltönyben/kosztümben kerékpározók között.

Szóljon hozzá!