Palackba zárt oxigén
A hazai ásványvízpiac egyik meghatározó szereplője, az innovatív megoldásairól is híres Szentkirályi Ásványvíz Kft. a piacvezető gyártók közt elsőként, oxigénnel dúsított ásványvizet hoz forgalomba. A termék az oxigén kedvező élettani tulajdonságai révén fokozza a teljesítőképességet és csökkenti a nagyvárosokban élők szervezetében a szmog hatását.
179 forintos ajánlott fogyasztói árával a Szentkirályi újdonsága a legolcsóbb az átlagosnál több oxigént tartalmazó ivó- és ásványvizek hazai szűk piacán. Az oxigénnel dúsított természetes ásványvíz alapú ital novembertől kerül a boltok polcaira másfél literes kiszerelésben ? de a tervek között szerepel a fél literes változat bevezetése is. A következő évben a cég három és félmillió palack oxigénes ásványvíz értékesítésével számol.
Különböző orvosi kutatások igazolják, hogy az oxigén növeli a koncentrációt, erősíti a memóriát és nyugtatja az idegrendszert. Fokozza a létfontosságú szervek oxidatív anyagcseréjét, növeli a vér és a szövetek oxigéntartalmát, és a vázizmok tejsav mértékének fokozatos csökkentésével javítja az izmok teljesítőképességét. A vízben lévő oxigén a gyomron keresztül is felszívódik, hasonlóan mint amikor a levegővel juttatjuk a tüdőbe. A többletoxigén előnyös hatásait tapasztalhatják a szmogos, rendkívül szennyezett nagyvárosok levegőjében élő asztma- és tüdőbetegek, szívbetegek és vérszegénységben szenvedők. Egyes vélemények szerint a szokásosnál nagyobb mennyiségű oxigén bevitele javítja a szervezet méregtelenítő folyamatait, csökkenti a fejfájást és a szívroham kockázatát, valamint a másnaposságot is segít leküzdeni.
A Szonda Ipsos ez év márciusi felmérése szerint a Szentkirályi ásványvíz szomjoltó hatása, eredendő tisztasága és üdítő, friss íze miatt hazánk legkedveltebb ásványvize. A szénsavmentes változat már eddig is tartalmazott oxigént, literenként 7 mg-t. Az új termék oxigénkoncentrációja ennek ellenőrzötten legalább a négyszerese, de akár a hétszerese is lehet. Hasonlóan a normál ásványvízhez, az oxigénes változat napi ajánlott bevitele is másfél-két liter. Az oxigénnek nincs káros mellékhatása, ezért mindenki ihatja, de különösen kismamáknak, sportolóknak és nehéz szellemi vagy fizikai munkát végzőknek javasolják, akik az oxigénnel dúsított ásványvíz fogyasztásával kiegészíthetik a szervezet megnövekedett oxigénszükségletét.
Az ízesített ásványvizek bevezetése utáni újabb portfolióbővítéssel a cég tovább szeretné erősíteni az ásványvizek piacán szerzett vezető pozícióját. A Szentkirályi az idén 280-320 ezer liter oxigénes víz értékesítését tervezi, míg a következő évben a cég legújabb portfolióeleme a teljes ásványvíz-értékesítésük két-két és fél százalékát fogja kitenni. Amíg az új termék előállításának legtöbb lépcsője a szén-dioxiddal dúsított ásványvízéhez hasonlatos, addig az oxigén vízben történő ?elnyeletéséhez? új technológia bevezetésére volt szükség a Szentkirályi gyártósorán. A Szentkirályi új terméke a már piacon lévő, oxigént tartalmazó több száz forintos ivó- és ásványvizekhez képest rendkívül alacsony ajánlott fogyasztói árával, és a márkától már megszokott 15 kőzetréteg alól feltörő friss, ásványi anyagokban és nyomelemekben gazdag vízével akarja ismét meghódítani az egészségtudatos közönséget. A Szentkirályi legújabb családtagja novembertől kapható az üzletekben.
Szentkirályi Ásványvíz Kft.
A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta ? akkor még a Vitapress Kft, ma már az ásványvíz nevét viselő kft. neve alatt – forgalmazzák Magyarországon. Az indulás után négy évvel, az ásványvíz 1998-ban elnyerte a FOODAPEST Sikerdíjat. A cég már akkor is jelentős növekedésre tett szert az piacon, de később, a 2002. évi közel négymillió db ásványvíz eladása is még veszteséget termelt. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalakulásának évében, 2003-ban már tíz és félmillió darab palackot értékesítettek itthon, de az igazi áttörést a 2004-es párizsi Aqua Expo-n, a szénsavmentes kategóriában, a legjobb külföldi ásványvíznek járó Eauscar-díj jelentette.
Ebben az évben a cég elnyerte még az Arany Tallér díjat, a jó ügyek pártfogásáért a Szent Miklós Emlékérmet és egy újabb FOODAPEST elismeréssel is gazdagodott. 2005-ben a cég újra Eauscar-díjban részesült a rózsa- és gyógynövény-kivonatokkal ízesített ásványvizével. 2005 tavaszán Magyarországon a szénsavmentes ásványvízpiacon az értékesített mennyiség alapján lett piacvezető, ugyanezen év őszén pedig az összes értékesített mennyiség alapján jutott a hazai eladások csúcsára ? a piacvezető márka címmel azóta is büszkélkedő márka. A fogyasztói hűség bizonyítékaként 2006 után 2007-ben is elnyerte a Reader?s Digest Legmegbízhatóbb Márka díját.