ZETApress

hírportál

Opera és CineMaestro

Újabb ? ugyancsak komoly ? arcát mutatja meg idén a magyarországi Cinema City, amely az országos hálózatán belül, négy mozi-komplexumában hónapról hónapra új filmpremierekkel, megeleveníti a világ legismertebb, klasszikus operáit.

Ezek a vetített előadások nemcsak abban különlegesek, hogy világhírű operaénekesek, balett-művészek szerepelnek bennük, hanem a helyszín is a klasszikusokhoz méltó: a világhírű, londoni Covent Garden színpada.

Erről, illetve az ottani, méltán világhíressé vált bemutatókról, sokat hallhattak, olvashattak már a magyar operarajongók, a műfaj iránt érdeklődők, ám csak nagyon kevesen tehették meg, hogy személyesen is részesei legyenek a sok esetben párját ritkító előadásoknak.

Mostantól azonban nemcsak híradások, tudósítások alapján ismerhetik meg számos opera világszínvonalú előadását, hanem nézőként is, hiszen a Cinema City Magyarországon is elindította a CineMaestro operafilm-programját ? tudatta Angyal László Aviator. Bővebben honlapjukon olvashatunk.

1 hozzászólás

  1. Sziasztok!

    Volt szerencsém megtekinteni a tegnapi (2010.02.09) nyitóelĂľadást. Sajnos csak negatív élményrĂľl tudok beszámolni ? egy kivétellel, ugyanis a szünetben felszolgált fagylalt nagyon finom volt. De ehhez semmi köze a szervezĂľknek.

    Sajnos már második alkalommal láthatok valamit Szinetár Miklós rendezésében vagyis ez alkalommal fĂľvédnöksége alatt. Az egyik az általa rendezett Figaro házassága című opera elĂľadás volt az Erkel Színházban. Silány, értékelhetetlen, rossz. Ezek a jelzĂľk jutnak még most is eszembe, pedig több mint 3 éve volt, hogy láttam. Laikus vagyok, de valami miatt kedvelem az Operát. Hát a mostani rendezés (mármint rendezvény) is silány, minĂľségi szórakoztatást messzirĂľl kerülĂľ szinvonalú volt. A rendezvényrĂľl inkább ?lehúzós? érzése maradt az embernek, mintnem ?bukdácsoló kezdés?.

    A közvetítés nem élĂľ volt. Ezt nem róvom fel nekik mert nem így hírdették, de gondosan el is hallgatták hogy egy 2006-os (!) felvételt fognak levetíteni. A HD képminĂľség annyira volt a valóságtól mint a jóismert Makó JeruzsálemtĂľl. Inkább egy poros tévékijelzĂľ minĂľségére hasonlított, mintsem nagyfelbontású képhez. A térhatású hangzás ? a brossúra szerint ? pedig merĂľ hazugság. Már már az élvezhetetlenség határát súroló magas alapzaj (zúgás) kísérte végig a zenészek játékát ami néhol túl hangos volt, néhol alig hallatszott. Ugyanez elmondható a szereplĂľk hangjáról.

    És még nincs vége. Igazat adok annak aki a ezt a népszerĂťnek számító darabot választotta kezdésnek, ami mindenképp vendégcsalogató. De kiábrándító hogy nem nézte meg elĂľtte, vagy nem nézett utána hogy az elmúlt 4 évben készült-e jobb felvétel, jobb rendezésben, jobb színészi elĂľadással. De lehet, hogy összehasonlításnak Szinetár Miklós darabját vette alapul, ami után ez valóban minĂľséginek mondható.

    Én ezentúl biztosan messzirĂľl fogom kerülni minden komolyzenei, kultúrális eseményt amit Sz. M. véd, vagy fémjelez. Többek között a Cinemaestro rendezvényeit is. Ha másért nem azért, hogy elkerüljem, hogy az elĂľadás végén a kezembe nyomjanak egy Elle magazin 2009. decemberi számát, mint valami fantasztikus ajándékot. És a kritikámnak még nincs vége, de inkább abbahagyom. Sajnálom, hogy csalódnom kellett és ezzel nem voltam egyedül.

    Aki valódi opera élményt szeretne átélni, annak javaslom a MÜPA rendezésében zajló opera közvetítést. ÉlĂľben, valódi HD minĂľségben, minĂľségi színészekkel, professzinális rendezésben a New York-i Metropolitanból! Nem is lehet rá jegyet kapni, mindig teltház van, árban pedig majdhogynem kedvezĂľbb (bérlet).

    Remélem, azért volt olyan is, akinek tetszett!

    Esmint S.