ZETApress

hírportál

Kamionkirály a Forbes-ban

Európa élére tör a magyar kamionkirály. Wáberer György Európa legnagyobb kamionos cégét építené fel Budapestről. ? Szerintem két év múlva eljöhet az ideje. Ha Európában is vége lesz a válságnak, újra napirendre lehet tűzni ? mondta Wáberer György cége tőzsdei terveiről a Forbes januári számában.

A Waberer?s 2013-ben ezer új sofőrt vett fel, és a cég vezetője szerint előbb-utóbb a sofőröket repülővel fogják szállítani Európában, hogy leváltsák a feladatukat befejező gépkocsivezetőket. A cégvezér nem vinné külföldre a Waberer?s-t, szerinte Budapestről is felépíthető Európa legnagyobb kamionos cége.

A Waberer?s tulajdonosa saját, veszteséges biztosítótársaságáról, a Wáberer Hungáriáról is beszélt a Forbes-nak. ? Nem magamnak csináltam biztosítót. Minden vállalkozást piaci alapon kell működtetni. Ha van olyan biztosító, amelyik a tényleges költség feléért elviszi a flottámat, akkor vigye ? jelentette ki. Azt elismerte, hogy a kiindulópont a saját kamionjainak biztosítása volt, de ha már létrejött, meg kell állnia a helyét. (?) Jövőre nyereséges lesz. Sikernek érzem, hogy egy magyar biztosító meg tud állni a lábán. Nem lapátolja ki a pénzt az országból, itt adózik, és a bevételeit itt költi el ? mondta a Forbesnak Wáberer György.

A Mol kommunikációs offenzívába kezd az igazáért ? derül ki Forbes januári számából. A lapban háromoldalas interjú jelent meg Mosonyi Györggyel, a Mol felügyelőbizottságának elnökével. ? Az a legfontosabb, hogy visszakapjuk a növekedési sztorinkat. A Molnak ez két éve hiányzik ? meg kell csinálni. Mindent ennek kell alárendelni ? mondta. ? A fókuszunk eközben Horvátország felé fordult. De közben a Mol átment egy nagy átalakításon is ? tette hozzá Mosonyi György.

A horvátok most vissza akarják forgatni az idő kerekét. Két dolog találkozik: van egy politikai lózung és egy üzleti érdeksérelem. Ezenkívül az INA hatalmas kifizető hely volt, és rengeteg ember élt az előnyeiből ? jelentette ki Mosonyi György, aki a korrupció gyanújára is reagált. ? Most kommunikációs erőfeszítésekbe kezdünk, nehogy ez a bélyeg rajta maradjon a MOL-on, mert teljesen megalapozatlan lenne. Abszolút rossz manőver lett volna, ha Hernádi Zsolt a vádaskodások hatására félreáll. Szinte elismerte volna a vádakat. Kelet-európai módszerekkel állunk szemben, és azokra kell a megfelelő válaszokat megtalálnunk ? mondta az FB-elnök.

A januári horvát tárgyalásokra a MOL háromfős delegációt küld. Molnár József, a MOL-csoport vezérigazgatója vezeti majd, és tagja lesz Világi Oszkár, a Slovnaft vezérigazgatója és Áldott Zoltán is ? derül ki az interjúból. Mosonyi György megerősítette, hogy készek az INA eladására is. ? Ha nem tudunk megállapodni az együttműködés ésszerű kereteiben, akkor ezernyi lehetőségünk van máshol befektetni a pénzünk. Inkább megyünk az Északi-tengerre, és veszünk ott mezőket ? mondta. Szerinte az sem veszély, ha oroszoknak adnák el az INA-t. ? Nem lenne különösebb kihívás egy újabb orosz szomszéd. Így is, úgy is körbe vagyunk véve, ez már nem oszt, nem szoroz.

Az egykori MOL-vezérigazgató saját befektetéséről is beszélt. Tavaly év végén 15 ezer Mol-részvényt adott el. Ez jelentős mennyiség, összesen 40 ezer részvénye maradt. ? Befektettem egy vállalkozásba, ezért volt szükségem tőkére. Ez a Reneszánsz Zrt, aminek megpróbálunk a jövőben külföldi piacokat is találni ? mondta a Forbes-nak. ? Úgy akarjuk átalakítani a céget, hogy csak díszítőkő-beszállító és felhelyező legyen. Tőkebevonásra, új tulajdonosra volt szükség, és nekem tetszett az üzlet.

A Forbes januári számában megjelent még Chikán Attila volt gazdasági miniszter és Nagy Márton az MNB ügyvezető igazgatójának publicisztikája, és egy interjú Bogsch Erikkel, a Richter Gedeon vezérigazgatójával. A 2013. decemberi lapszámról idekattintva olvashatunk.

2 hozzászólás

  1. Vajon nem gondolják, hogy felháborító az, ha valaki kibújik az E-útdíj megfizetése alól? Arra hivatkozva, hogy neki sokk kamionja van? (Érdekes, hogy meg is kapta, vajon kinek fizet havonta ezért???) Meg olyan kijelentéseket tenni, hogy Magyarországon kétféle sofőr lesz a jövőben: a munkanélküli meg a Waberer?s-es sofőr! Kicsit sem gigantomániás megnyilvánulás!! Fentről lehet aztán nagyot esni! Félreértés ne legyen, én nem kívánom ezt senkinek!! Csak van egy aranymondás: ÉLNI ÉS ÉLNI HAGYNI!!! Gondolom, erről nem mernek riportot készíteni a kedves Wáberer Györggyel??? – Ui: Várom szíves észrevételüket!