ZETApress

hírportál

Veszélyes biciklisták

A legtöbb balesetet a kerékpárosok okozzák! Bár a százalékos számadatok a rendőrség hivatalos honlapján a második helyre sorolják a baleseti statisztikában a bringásokat.

Ha tekintetbe vesszük a naponta, négy évszakban közlekedő autósok majd kétszázszoros számát, és a kb. tízszeres megtett kilométert, valamint a százalékos arányban csak hatszoros autós adatot, így a kerékpárosok mindjárt az első helyre kerülnek.

Ha csak a százalékos adatokat vesszük figyelembe, a kerékpárosok akkor is megelőzik a motorosokat, és a jóval nagyobb számban közlekedő tehergépjárműveket. Ezen adatok tudatában átgondolatlannak és balesetveszélyesnek tartjuk a KRESZ-szabályok azon módosításait, amelyek az amúgy is felelőtlenül közlekedő kerékpárosok szabálytalanságait törvényesítették ? írta a KDOE.

Elég félelmetes, amint a lassan haladó kerékpáros feltartja a több száz utast szállító autóbuszt a buszsávban, hogy a kerékpár az egyirányú utcában szembejöhet, vagy a jobbra tartás eltörlésével akár az út közepén is haladhat, főleg, ha a gyakorlatuk szerint még kivilágítatlanul is közlekednek. A fenti baleseti statisztikák ismeretében felszólítjuk az illetékeseket, hogy újra gondolják át a KRESZ módosítását a kerékpárosoknak adott balesetveszélyes privilégiumok terén. A balesetek megelőzését, a biztonságos közlekedést inkább a szabályok szigorítása szolgálja!

Kerékpárosok, motorosok, gyalogosok, áruszállítók, tömegközlekedők, autósok! Az utakon társak vagyunk! Egymással békességben, szimbiózisban kell, hogy éljünk, közlekedjünk! Elfogadhatatlan, hogy egymás kárára lobbizzunk, hogy a másik életterét elvegyük. A mindennapi közlekedésbe, ahogy mindenkinek, a bringásoknak is be kell illeszkedni, ami egyenlő jogokat és kompromisszumot követel, és nem az ellentétek szítását.

Ismételten felkérnénk városunk vezetését ? írja az EMPAMO ?, és Demszky Gábor főpolgármester urat, hogy szüntessék meg a kiskörúti áldatlan állapotokat, a kerékpárút megépítésével kialakított káoszt, és állítsák vissza az ott lakók, az üzlettulajdonosok és a közlekedés érdekében a parkolóhelyeket és a forgalmi sávot, amint ezt sok szakmai vélemény is alátámasztja!

Kérnénk továbbá a jövőben úgy tervezni a kerékpáros infrastruktúrát, hogy azzal sem parkolóhelyet, sem forgalmi sávot ne szüntessenek meg! Kerékpározni a Város Szíve Programban forgalomkorlátozott környező utcákban is lehet biztonságosan!

1 hozzászólás

  1. Nagyon fontos lenne, hogy a kerékpárosok vizsgázzanak le KRESZ-ből, hiszen nem ismerik, nem tartják be, mennek össze-vissza, így okoznak baleseteket.

    Az is helytelen, hogy az általuk okozott kár nem kerül megtérítésre, hiszen nincs biztosításuk, így aztán a letört tükrök, megkarcolt autók, elütött gyalogosok emlékeztetnek arra, hogy a bringások mit művelnek.

    Szükség lenne egy olyan kötelező biztosításra, amit a kerékpárosok fizetnének, és a másoknak okozott kárt térítené a biztosító.

    Egyébként pedig a kerékpár útakért sem ők fizetnek, hanem mi, autósok, akiket könnyű mindenért “lehúzni”.