ZETApress

hírportál

Meggy- és bodzasör Sopronból

Invented in Hungary: innovációból is jól jön egy kis hazai. A 100 százalékban magyar árpából készülő Soproni után itt a kizárólag hazai meggyet és bodzát tartalmazó Soproni Radler ? tudtuk meg sajtósaiktól.

A HEINEKEN Hungária magyar beszállítókra építő üzletpolitikája nem csupán a hazai alapanyagokra terjed ki, hanem az egyéb szolgáltatásokra és az innovatív technológiákra is. A vállalat összes beszállítóinak jelenleg 85 százaléka magyar, arányuk tovább nőhet a jövőben ? hangzott el a társaság beszállítói együttműködések témában megrendezett fórumán. Tavasszal kerülnek a boltokba azok a meggy-citrom, illetve bodza-citrom ízű Soproni Radler, alkoholos és alkoholmentes sörök, amelyekhez kizárólag Magyarországon termett meggyet és bodzavirágot használ fel a HEINEKEN Hungária. A hazai beszállítók előnyben részesítése az új Radlereknél logikus folytatása volt annak az üzletpolitikának, amely immár két éve, 2016 januárja óta írja elő a hazai árpa kizárólagosságát Magyarország legnépszerűbb sörében, a Soproni Klasszikusban.

? Beszállítók és nagyvállalatok egymásra vannak utalva a hazai piacon, ám kettejük együttműködését a gazdasági környezet is befolyásolja. Ezért érdemes ezt az együttműködést háromszögesíteni, a kormányt is bevonva. Közös érdekünk, hogy minél több magyar beszállító, minél nagyobb hozzáadott értéket képviselve kerüljön be a nagyvállalatok beszállítói láncába ? fogalmazott José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója. Hozzátette azt is, hogy az ágazati és a kormányzati szervezetekkel együttműködve szeretnék tovább erősíteni a hazai vállalkozások pozícióját a cég beszállítói láncában, lehetőség szerint tovább növelve részarányukat.

Erről José Matthijsse azon a rendezvényen beszélt, amelyen a HEINEKEN Hungária a hazai beszállítók helyzetbe hozásának lehetőségeit vitatta meg a kormányzat, az érdek-képviseleti szervek, továbbá legfontosabb beszállítóinak képviselőivel. ? A magyar kormány ? a kis és középvállalkozások mellett ? a hazai gazdaság fontos, nélkülözhetetlen szereplőiként tekint a nemzetközi nagyvállalatokra. Ezek nem csupán segítenek kijutni a magyar vállalkozásoknak az európai piacokra, hanem egész szektoruk modernizációját is előmozdítják. Azok a hosszútávú együttműködések, amelyeket a magyar vállalkozások a nagyvállalatokkal kialakítanak, biztosítják azt a biztonságot és stabilitást, ami elengedhetetlen a fejlődésükhöz ? mondta el az eszmecserén Nagy István, az agrártárca parlamenti államtitkára.

A HEINEKEN Hungária nem pusztán az alapanyagokat szerzi be Magyarországról, a cég beszállítói kapcsolatai ennél jóval tágabb körre terjednek ki. A vállalat összes beszállítóinak 85 százaléka magyar, ami azt jelenti, hogy például a belföldi és részben a külföldi szállítást is hazai fuvarozócégek végzik. A soproni Kovács Trans 2000 Kft. ? amelynek vezetője szintén jelen volt a megbeszélésen ? 1990 óta partnere a HEINEKEN-nek, részben ennek a hosszútávú együttműködésnek köszönhetően tudott egyszemélyes vállalkozásból 33, korszerű kamionból álló flottát építeni. Ugyancsak magyar beszállítótól, a Flowsystems-től származik a sörfőzésnél alkalmazott innovatív technológia: például a Soproni Óvatos Duhaj hideg-komlózásához használt komlórakéta. De ebbe a kategóriába sorolandó a céges autóflottát működtető, felhőtechnológián alapuló flottaüzemeltető rendszert biztosító feltörekvő hazai start-up, a Vemoco is.

? Mintaértékűnek tartom azt a beszállítói politikát, amit a HEINEKEN megvalósított Magyarországon az elmúlt évtizedekben. Hosszútávú együttműködéseket alakítottak ki magyarországi vállalkozásokkal tevékenységük szinte minden területén, ezzel pedig a feldolgozott, hazai innovációt is tartalmazó termékek piacra jutását segítették elő ? mondta el a fórumon Éder Tamás, a Nemzeti Agrárkamara Élelmiszeriparért felelős országos alelnöke.

A HEINEKEN Hungária

A HEINEKEN Hungária 1990 óta építi tudatosan a beszállítói kapcsolatait Magyarországon. A vállalat nagy hangsúlyt fektet arra, hogy ne csak az alapanyagokat szerezzék be magyar vállalatoktól, hanem a magas hozzáadott értéket képviselő, innovációt tartalmazó termékeket és szolgáltatásokat is. A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. 120 éves sörfőzési tapasztalata, valamint nemzetközileg elismert márkái révén a magyar piac meghatározó szereplője, a nemzetközi HEINEKEN csoport magyar leányvállalataként tevékenykedik Magyarországon. A HEINEKEN Hungária portfóliójába tartozik többek között hazánk legkedveltebb söre, a Soproni és a Heineken, amely a világ legnemzetközibb söre, ugyanis közel 200 országban árusítják, továbbá olyan közkedvelt termékek, mint a Gösser és a Strongbow.

1 hozzászólás

  1. Nagyon örülök az új ízeknek és remélem itt még nincs vége az alkotók fantáziájának!