ZETApress

hírportál

Rekordlétszám a Budapest?Bamakón

Irány Bamakó!A gazdasági válság miatt a 2010-es Budapest?Bamakóra kétszer annyi autó nevezett be, mint a jóval költségesebb Dakarra. ? Több mint 260 jármű áll majd rajthoz január 16-án, az ötödik Budapest?Bamakón, míg a Dakaron 130 autó száll csak versenybe ? mondta Polgár András futamigazgató, aki nemrégiben tért vissza a Mali fővárosból, ahol már nagyon várjak a januári befutót.

Mint ismeretes, a következő Dakarnak nem lesz magyar indulója. Több magyar és nemzetközi legénység viszont a sokkal költségkímélőbb, Fapados Dakarként is ismert Budapest?Bamakóra igazolt át. Rajthoz áll a hatszoros Dakar veterán Liszi László és csapata. ? A Budapest-Bamako azt az afrikai autós kalandot képviseli, amit évekkel ezelőtt a Dakar elkezdett. Boldog vagyok, hogy ismét Afrikában versenyezhetek ? mondta az eddigi legjobb (51. helyezett) eredményét az Argentínába költözött Dakaron elért Liszi László.

Palik is az indulók között?

Lisziéken kívül a Palik Racing Team Dakar kamionos egysége Szaller Zoltánnal, valamint a Honvéd Gepárd Dream Team is a Bamakon indul. Pletykák szerint több mint valószínű, hogy Palik László is ott lesz a rajtvonalnál! A Palik Racing Team még nem erősítette meg és nem is cáfolta ezt az információt.

A mezőny mind a kaland kategóriában, mind a verseny kategóriában izgalmas és kalandos útvonalakon halad majd. ? A mauritán szaharai szakaszok egyre keményebb kihívást jelentenek évről-évre ? tette hozzá Polgár Tamás a futam főrendezője. Az ezt ellensúlyozó idei pihenőnap a B2 Beach szűz tengerpartján lesz Mauritániában, ahol mind a verseny csapatok, mind a kaland kategória résztvevői megállnak majd.

A kaland kategóriában indulók valamelyest könnyebb etapokra számíthatnak a 17 napos és 9000 kilométeres futamon. A mezőny visszatér Marokkó híres dűnerendszeréhez, az Erg Chebbi dűnékhez és Zagora kősivatagába. Mauritániában közel 200 kilométert kell majd homokos tengerparton vezetni, ahol a veszélyek közt nemcsak a vendégmarasztaló puha homokra vagy az óceán hullámaira lehet számítani, hanem a helyi halászok fövenyre kiterített hálóira is.

A versenyben az idén sem a gyorsaság a legfőbb döntő tényező, hanem a kitartás, a navigációs készség és a vezetés technika. ? A kijelölt off-road speciál szakaszokon megadott átlagsebességeket is tartani kell így nem csak a navigálás lesz komoly kihívás. Tehát, aki nagyon eltéved, vagy nagyon elássa magát a homokban, az kevesebb pontot kap, mint az aki stabilan tartani tudja az átlagot ? mondta Polgár András.

A verseny továbbra is az alacsony költségvetésű amatőrök futama, de a drágább versenyautók is indulhatnak a számukra kijelölt open kategóriában. A futamon mottója továbbra is a Bárki, bármivel, bárhogy ? gondolat, így az idén is lesznek fura járművek. A mezőny legöregebb járműve egy 1956-os Volkswagen bogár, de lesz Lada, Renault 4-es és az alapító 1971-es Peugeot 504-ese, Luis Philippe is visszatér.

A futam természetesen megtartja a jótékonysági oldalát, a résztvevők az Afrikai?Magyar Egyesület segítségével a térség leginkább rászoruló iskoláinak és klinikáinak adományozhatnak közvetlenül. A futam szervezői Polgár András és Polgár Tamás október utolsó három hetét Marokkóban, Maurtiániában és Maliban töltötték pályaírással. Szintén itt tartózkodott az RTL Klub stábja, akik a verseny közvetítését készítették elő.

A 2010-es futam január 16-án indul Budapestről. Tizenhét nap után érkezik meg mind a kaland, mind a verseny kategória a Mali Köztársaság fővárosába, Bamakóba. A Nagy Afrikai Futamot napi rendszerességgel Szujó Zoltán és az RTL Klub stábja közvetíti majd az itthon maradtaknak.

Szóljon hozzá!