ZETApress

hírportál

Generali a Balatonon

Litkey_FarkasA hétvégén bankárok és biztosítók hajói szelik a Balaton habjait. Idén is támogatja a vitorlássportot a Generali ? tudtuk meg a délelőtti sajtótájékoztatón Litkey Farkastól és Ilics Lászlótól az Andrássy úti Kogart Étteremben.

A pénzügyi szektor közel hatszáz képviselője mintegy hatvan hajón bont vitorlát a hétvégén Balatonkenesén, a XVII. Generali Bankár Kupán, valamint az ahhoz kapcsolódó XIII. Generali Biztosítási Kupán és a IV. Volvo Lízing Kupán. A Generáli Biztosító 2012-ben vált a két esemény névadó szponzorává, és idén is fokozott figyelmet fordít a hajós társadalom igényeire. A társaság a Balatoni Hajózási Zrt-vel kötött megállapodása értelmében 2013-tól több mint 1500 kishajónak szolgáltat felelősségbiztosítást összesen tíz balatoni kikötőben. Emellett olyan új, komplex casco-, felelősség- és baleset-biztosítást fejlesztett ki, mely eddig egyedülálló módon személyekre vonatkozó kiegészítő baleset-biztosítást is tartalmaz.

Idén immáron 17. alkalommal rendezi meg Litkey Farkas tízszeres Kékszalag-győztes vitorlázó a Bankár Kupát a pénzügyi szektor képviselői számára. A sikeres rendezvényhez ezúttal is csatlakozik a biztositó társaságok Biztosítási Kupája, valamint ezévben már negyedszer a Lízing Kupa is. A június 8-9-én megrendezésre kerülő eseményekre összesen 60 hajót és 600 versenyzőt várnak a szervezők. A Generáli Biztosító 2012 óta névadó szponzora a Biztosítási és Bankár Kupának. A társaság idén újabb lépéseket tett, hogy erősítse kapcsolatát a vitorlás társadalommal, és rajtuk keresztül elsősorban a Balaton térségének közösségével.

Örömmel várom az idei Generali Biztosítási és Bankár Kupát. Nem csupán amiatt, mert személyesen is részt veszek a versenyben, hanem azért is, mert úgy vélem, ez az esemény a Generáli számára fontos értékeket is közvetít: a kemény munkát, az egymásra figyelést, a közösség erejét, a biztonság fontosságát. Bízom benne, hogy ez a verseny minden nyári szezon kezdetén példát mutat a hajósoknak arra, hogyan sportoljanak felelősen, mégis nagy élvezettel ? mondta llics László, a Generali vezérigazgató-helyettese.

A statisztikák szerint Magyarországon csak a Balatonon ma közel ötezer vitorlás és hozzávetőlegesen háromezer motoros hajó rendelkezik hajólevéllel. Hasonlóan a szárazföldi járművekhez, itt is az üzembentartót terheli a felelősség, amennyiben a hajójával kárt okoz, és mivel ezek a hajók amúgy sem olcsók, a javíttatásuk is meglehetősen költséges. Egy kisebb ütközés, vagy egy balul sikerült kikötés, mólónak ütközés is több százezer forintba is kerülhet, a legrosszabb esetben pedig akár a hajó is elsüllyedhet, vagy komoly személyi sérülés történhet.

Mégis a balatoni hajóknak csak mintegy ötöde rendelkezik biztosítással, ami különösen a másnak okozott károk esetében fenyeget a kártérítés elmaradásával. Ennek elkerülését szolgálja az az egymillió forintos fedezetű felelősség-biztosítás, melyet a Balatoni Hajózási Zrt-vel kötött megállapodás értelmében 2013-tól két éven át a Generali szolgáltat a kedvtelési célú vitorlás kishajókra tíz balatoni kikötőben. Ez jelenleg több mint 1500 hajó biztosítási védelmét jelenti.

A társaság továbbá Kikötő biztosítás néven egy olyan új, komplex biztosítási csomagot állított össze a hajótulajdonosok számára, ami a casco- és felelősség- mellett egyben baleset-biztosítást is kínál. Egy kis vitorlásra a hajózási szezonra már akár harmincezer forinttól is lehet biztosítást kötni, ami káreseménynél tízmillió forintos biztosítási összeget térít.

Nem árt ugyanakkor az elővigyázatosság és a biztosítási védelem. A biztosító tapasztalatai szerint vitorlások esetében nagyon gyakori a viharkár, az erős szél ugyanis gyakran kisodorja a hajókat a parti szikláknak, de a rossz navigáció, a helytelen horgonyzás vagy a figyelmetlenség miatt sokszor fordul elő hajótörés is. ? A múlt évben emlékezetes káresetünk volt egy vitorlás hajó partra futása. A baleset következtében kettétört árboc javíttatása 15 millió forint körüli összegbe került a tulajdonosnak, és csak a szerencsén múlt, hogy a lezuhanó árboc nem okozott személyi sérülést ? mondta el llics László.

Az autóvezetéshez hasonlóan itt is előfordult már, hogy a hajó kormányosa elaludt és homokpadra futtatta a hajót ? tette hozzá a szakember. ? A versenyek alkalmával a hibából fakadó ütközések jellemzőek. Tavaly egy esetben például az egyik hajó kormányosa nem jól mérte fel a fordulót és nekiütközött egy másik hajó hátsó részének, aminek következtében a bal hátsó farkorlátja deformálódott, az elgörbült korlát hátsó lábainál a fedélzet megrepedezett. A hibázó kormányos a versenyt követően elismerte a felelősségét, de mivel volt felelősségbiztosítása, társaságunk az okozott 350 ezer forint kárt megtérítette.

A Balatonon sok a patinás, régi fahajó is, ezek javítása meglehetően munkaigényes feladat. Egy ilyen hajó tavalyi ütközése során a fa fedélzet és a vitorlás oldalán több palánksor is megsérült, a javításra a Generali több mint hatszázezer forintot fizetett ki. Egy-egy sérülésnél a hajó szétszedése, daruval történő kiemelése és elszállítása önmagában százezres nagyságrendű költséget jelent, ehhez adódik még a javítás összege.

Szóljon hozzá!