ZETApress

hírportál

Talmáék az árokban

Megállíthatatlanul robog előre az idő. Az Országos Rallye Bajnokság mezőnye máris túl van a második versenyén. Az indulók számos izgalmas és látványos pillanattal ajándékozták meg a nézőket miközben keményen hajtottak a tizedmásodpercekért ? tudatta a Talmácsi Gábor Média.

Talmácsi Gábor és Patkó Gergely számára is eseménydús és mozgalmas volt a hétvége. Csütörtökön este egy teszt keretén belül kipróbálták, hogy milyen éjszaka versenyezni, és az autó beállításait is tökéletesítették. Talmácsi nagyon elégedett volt a tréning végén és meglepődve fogadta, hogy mekkora fényt biztosít az autó elejére felszerelt lámpasor.

Pénteken a kötelező adminisztratív feladatok után Pécs szívében, a Széchenyi téri rajtceremónián köszöntötték a nézőket a versenyzők, majd a délutáni prológon látványos autózást mutattak be a szurkolóknak. A Talmácsi ? Patkó páros kategóriájukban a leggyorsabb időt teljesítette.

Közeledve az éjszakai megmérettetéshez egyre lázasabb munka volt megfigyelhető a csapatok szervizsátraiban. Mindez persze egyáltalán nem volt meglepő, hiszen kiadós eső borzolta a kedélyeket, ami hol elállt, hol rákezdett, éppen ezért nem volt egyszerű dolguk a csapatoknak a gumiválasztás tekintetében. Köztudott, hogy a megfelelő gumiválasztáson igen sok múlik. A Maricsek Racing Team párosa a vágott slick gumik mellett döntöttek, mivel egyre hosszabb időre állt el az égi áldás és úgy vélték, hogy az előttük induló 20 autó kellően felszárítja majd az aszfaltot. A taktika tökéletesnek bizonyult.

Nem sokkal este 10 óra előtt rajtolt az első autó a két gyorsaságiból álló éjszakai etapon. Talmácsiék jól kezdtek, majd röviddel a start után műszaki hiba miatt lényegesen visszább kellett venniük a tempót minek következtében jelentős időveszteséggel tudtak csak célba érni. A rendelkezésre álló szervizidő alatt sikeresen kicserélték a problémát okozó sérült féktárcsát és a szerelők felkészítették az autót a második napra. Szombaton kétszer három gyorsasági várt a mezőnyre, amit már nappal kellett teljesíteniük.

Talmácsi az első kör három szakaszán biztos kézzel vette az akadályokat, navigátora precízen és pontosan diktálta az itinert. A szervizbe visszaérve átbeszélték, hogy hol és hogyan tudnának még gyorsulni, majd 30 perc elteltével már indultak is a második körre. A hetvehelyi második gyorson 11 másodpercet javítottak, jelezvén, hogy valóban maradt még bennük tartalék. A második orfűi szakaszt törölték, mert egy sürgős riasztás miatt a mentőnek is a verseny útvonalán kellett közlekednie.

A szabályok értelmében ilyen esetben átlag idő kapnak a párosok és egy alternatív útvonal került kijelölésre a versenyzők számára, ahol eljuthattak az utolsó gyorsasági rajtjához. Talmácsiék egy lendületes élményautózással szerettek volna búcsúzni a Mecsek Rallyetól, de egy erősen felhordásos jobbos kanyarban beestek az árokba. Szerencsére ők nem, de a versenyautó bal hátulja megsérült és elgörbült lengőkarral voltak kénytelenek továbbmenni, ami 3 perces pluszt eredményezett.

Eseménydús hétvége volt, ahol volt minden, műszaki hiba, gyorsasági törlés, árokba esés. Összességében sokat tapasztaltunk és a körülményekhez képest tisztességesen helytálltunk. Ezzel a versennyel együtt eddig összesen 454,7 versenykilométert autóztam, ami még nem túl sok, de már ezalatt is sikerült sokat tanulnom a rallye-sportról. Köszönöm a csapatom és a Miller Racing munkáját, segítségét! ? mondta Talmácsi Gábor. A 46. Drávanet Mecsek Rallye abszolút végeredménye: 1. Herczig Norbert ? Bacigál Igor, 2. Turán Frigyes ? Zsiros Gábor, 3. Botka Dávid ? Mihalik Péter? 22. Talmácsi Gábor ? Patkó Gergely.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Talma újra motoron | ZETApress

Szóljon hozzá!