Patthelyzet Estorilban
Talmácsi Gábor managementje a hétfői, estorili tesztet követően két komoly tárgyalást folytatott Jorge Aspar Martinez úrral, melynek célja a jelenlegi válság hatásainak mérlegelése, valamint közös megoldás találása a kialakult helyzetre ? tudatta a Faster Management LLC.
Jorge Martinez spanyol szakemberként eddig is és ezek után is minden tőle telhetőt megtesz a világbajnok magyar motoros pályafutásának építése érdekében. Saját tőkéből finanszírozta a magyar csapat létrehozását, saját tőkéből állta Talma tesztelését, minden lehetőséget megadva ezáltal, hogy Gábor összeszokjon az új versenygéppel, tapasztalatokat gyűjtsön, azonban elérkezett az anyagi lehetőségeinek korlátaihoz és bármennyire is szeretne segíteni, bármennyire is bízik Talmában, az idei vb-szezonra nem tud két versenymotort biztosítani számára, csak egyet, ami köztudottan óriási hátrányba taszítja Talmát.
Hogy miért? ? Az eredményes szerepléshez két motor szükséges, hiszen idén már csak egy időmérő lesz, és az az 50 perc dönt a rajtsorrendről. Viszont, ha történik valami technikai probléma a motorral, ne adj? Isten, hibázik Talma, nincs tartalék motor, ráadásul a rendelkezésre álló edzés idő is adott, így a szereléseket, javításokat is kapkodva kellene elvégezniük a mérnököknek, ami vagy belefér az időben, vagy nem. De megtörténhet az is, hogy Talma remek rajthelyet szerez, jól teljesít a bemelegítő edzésen is, azonban ezt követően történik valami technikai probléma a motorral és a versenyen már nem tud rajthoz állni.
Továbbmenve, a tavalyi tapasztalatokból kiindulva Assenban például Talma két motorja két különböző beállítással várt rá a boxban, hiszen egyszer vizes volt a pálya, másszor száraz. Ha visszaemlékezünk, a verseny még szárazon kezdődött, majd eleredt az eső és Gábornak volt lehetősége átülni a másik előre beállított motorjára. Ő ezt akkor azzal ?hálálta meg?, hogy visszament a pályára és megnyerte a versenyt. Mindez azonban egy motorral lehetetlen lett volna, pedig a tudása és a tapasztalata megvan hozzá. Nem igazságos, hogy pont Talmával, pont azzal a magyar sportolóval történik mindez, aki nem keveset tett le az asztalra. ?Szegény ember legkisebb fiaként? keményen dolgozott, küzdött, soha nem adta fel, példát mutatott, sokak példaképpé vált.
Sajnos azonban a válság ? Jorge Martinez és Stefano Favaro minden eddigi küzdelme ellenére ? utolérte Talmácsi Gábor magyar alakulatát is. A Faster Management és Talma már a probléma előszele után úgy határozott, hogy személyes szponzoraitól kapott támogatás 100%-át a magyar csapat megsegítésére fordítja, átszabják teljes költségvetésüket, ott spórolnak, ahol csak tudnak.
Sajnos másként alakultak a dolgok, hiszen több korábbi szponzor is kiszállt, akkor, amikor talán a legnagyobb szükség lett volna támogatásukra. Persze a helyzet lehetne még rosszabb, még kilátástalanabb, ha a MOL Nyrt, a T-Mobile, a Henkel Magyarország Kft, az Observer Médiafigyelő Kft. és a Dreher Sörgyárak Zrt. nem biztosították volna továbbra is bizalmukról Talmát. Ők továbbra is hisznek benne, mögötte állnak, de nagyon nagy szükség lenne további segítőkre.
Az utóbbi időben a híradások hatására egyre több érdeklődés volt az együttműködés iránt, viszont nem bővült a támogatói kör, így nem sikerült egyről a kettőre lépni. Pedig valami varázslatnak történnie kell, hiszen van egy magyar csapat, van egy kiváló, világbajnok magyar motorversenyző, aki 2007-ben már megmutatta mire képes. Sporttörténelmet írt, de úgy tűnik, hogy hiába minden. Hiába egy remek magyar versenyző, hiába egy magyar csapat, ha egyetlen magyar támogató sem áll mögéjük, ha nincsenek ? a spanyol (!) befektetőkön: Logistic Land, Grupo Milton és Sedesa mellett ? olyan magyar vállalatok, akik milliárdokban nyilvántartott tiszta nyereségükből áldoznának a magyar motorsportért, a magyar csapatért, a magyar álmokért, Talmácsi Gáborért. A management megkeresett számos multicéget ajánlatával, melyben nem csak kértek, hanem viszonzásul adtak is volna nem keveset. Kölcsönös előnyöket jelentett volna mindkét fél számára az együttműködés, de a válasz sorban elutasító, nemleges volt.
Most egy cél elérése a biztos: Talma kategóriát váltott. Idén már a 250cc-s géposztályban bizonyíthatna, ami régóta nagy álma és azt gondoljuk, hogy nem csak az övé, hanem még nagyon sok magyaré is, akik szeretnék őt győzni látni, küzdeni a dobogós helyekért, viszont versenyképes technikai háttér nélkül, motor nélkül, motorversenyzőként, egymagában ő sem tud csodát művelni. Patthelyzet van, amely elszomorító!