ZETApress

hírportál

3 x 1 ? és jobban megy!

Már most az olimpia lázában ég az ország, és a legtöbben közben elfelejtik, hogy mi magunk is hétköznapi bajnokok vagyunk. Pedig nem is kell sokat tennünk ahhoz, hogy egészségesebbnek és vidámabbnak érezzük magunkat. A Médiaunió Alapítvány ezért ma a sportolás fontosságára hívta fel a figyelmet a Champs Sport Pubban.

A Médiaunió kuratóriuma több száz beérkező témajavaslat közül választotta ki a 2012-es év kampánytémáját. Mivel több felmérés is igazolja, hogy a társadalom többsége nem, vagy csak nagyon ritkán mozog, a kampány a sportolás fontosságát kívánja hangsúlyozni. Legfőbb célja, hogy a sport iránti lelkesedés ne vesszen el, hanem olyan energiává alakuljon át, amit a mindennapi emberek saját életük jobbá tételére használhatnak fel. A foci Eb és az olimpia évében a Médiaunió Alapítvány szeretné felhívni az emberek figyelmét arra, mennyire fontos, hogy mindenki kezdjen el rendszeresen sportolni, saját egészsége, jó közérzete, boldogsága érdekében.

Rudolf Péter és Novák Péter, a Kuratórium tagjai korábban már indokolták a választást: ? A felhőtlen mozgás, a sport örömet okoz és boldogságot, ugyanakkor a sport nem csupán az élsportot jelenti. Vannak olyan sportágak, amelyeket ráadásul szinte semmilyen kommunikáció nem segít ? mondták el Péterék.

Új megközelítésre van szükség, ha azt akarjuk, hogy valódi változást érjünk el a lakosság életvitelszerű sportolási szokásainak kialakításában. Az emberek korábban valamiért nem tudtak elmozdulni a holtpontról, így a változtatásig kevesen jutottak el. A Médiaunió idei kampánya ezt a gátat próbálja ledönteni az üzeneteiben megjelenő két hangsúlyos elemmel ? tudtuk meg Kardos Ferenctől.

Fenyegetés helyett pozitív élményt hangsúlyoz ? a sport nem elvesz, hanem ad: önbecsülést, jó közérzetet, jobb egészségi állapotot. Más szemlélettel próbál motiválni, mint a legtöbb hasonló kezdeményezés: nem ijesztget azzal, hogy milyen negatív következményei lesznek, ha valaki nem sportol, hanem az érzelmekre hat oly módon, hogy a kampányhoz csatlakozó büszkeséget és elégedettséget érezzen mozgás után.

A kampány fő üzenetével ? heti háromszor egy óra mozgás elegendő ? nem támaszt teljesíthetetlen elvárásokat. Persze kár lenne tagadni, hogy kezdetben rendkívül megerőltető átalakítani a napi rutint, ?helyet szorítani? a rendszeres sportolásnak. Ám a kampány során ebben is segítséget kap a csatlakozni vágyó (például tapasztalt szakértők segítségével), szem előtt tartva, hogy csak az első hónap számít kritikusnak ? ezt elérve a legtöbb esetben már nem nyűgként, hanem kellemes időtöltésként gondolnak az emberek a sportolásra.

A kampányt idén is ? listaáron számolva ? közel egymilliárd forintnyi médiafelületen valósítja meg a Médiaunió Alapítvány, ami azt jelenti, hogy 2012-ben A sport mindenkié-kampány az ország legnagyobb társadalmi célú kampánya! Elemei közt szerepel ingyenes vagy kedvezményes áru edzések megszervezése országszerte, sportszínpad felállítása Budapest egyik forgalmas helyén, fotó-, videó- és cikkíró pályázat, amelyek zsűrizése után a legjobbak ajándékcsomagot kapnak.

Mától már elérhető a kampány Facebook.com/3x1ora Facebook-oldala, illetve a honlapja, május 21-én hétfőtől pedig a kampány első tévébejátszása is látható. Ettől a naptól rádiócsatornákon, napi-, heti- és havilapokban és honlapokon is találkozhatnak a Médiaunió kampányával.

A Médiaunió Alapítvány

Minden évben meghatároz és kiválaszt néhány kiemelkedő társadalmi ügyet, és kommunikációs kampányok segítségével aktivizálja az embereket, oly módon, hogy mérhető különbséget érjen el a magyar társadalomban. A Médiaunió szervezete a kiválasztott témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel, ezen túl koordinálja a professzionális PR-, és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját, valamint igénybe veszi médiatervező- és vásárló ügynökségek segítségét is.

A 2009-es Nincs de-kampány az egészségmegőrzés, a 2010-es Kerülj közelebb-projekt a fogyatékkal élők integrációjának fontosságára, a 2011-ben rendezett Mesélj mindennap-kampány pedig a mesélés és a gyermekekkel együtt töltött tartalmas idő fontosságára hívta fel a figyelmet. A kuratórium tagjai: Schmidt Mária, Hankiss Elemér, Dr. Somody Imre, Novák Péter és Rudolf Péter. A Médiaunió alapító és pártoló tagjai, valamint a partnerek listája honlapjukon megtalálható. A sport mindenkié-kampány főtámogatói: az E.ON Hungária Zrt. és a Magyar Olimpiai Bizottság. Közreműködők: Berg Média, hat Márka Művek, Open Communications Kft, HoppArt Társulat, Post Edison.

Szóljon hozzá!