ZETApress

hírportál

Készülődés Mogyoródon

Bár ma-holnap még a nürburgringi Formula?1 Német Nagydíjon dübörögnek a motorok, ám a Hungaroringen már valóban az utolsó simításokat végzik a jövő hétvégi 26. Formula?1 ENI Magyar Nagydíjra. Festik már Vettelék rajthelyét! ? olvasható a híradásokban.

42 alvállalkozó gondos munkája alapján rövidesen tökéletes állapotba kerül a mogyoródi körpálya, ahová hétfőtől mintegy 400 kamiont várnak a csapatok felszereléseivel, és a bejutásuk, illetve az elhelyezésük a Hungaroring területén hosszú órákba, napokba telik. A pályán dolgozó 42 magyar alvállalkozó készíti fel a területet a jövő hétvégi futamra.

Az utolsó simításokat végezzük már a pályán, és az idei felújítási és előkészítési munkákban mintegy 42 alvállalkozó vett illetve még mindig vesz részt, akik az aszfaltozást, sátorépítéseket, a lelátó karbantartását, a takarítási munkálatokat, a fűnyírást és a pálya festését végzik ? árulta el Richter Gábor, a Hungaroring Sport Zrt. projekt menedzsere. A paddock sátorteteje került felhelyezésre, illetve elkezdődtek a szőnyegezések és a belső tér kialakítása.

A Formula?1-es csapatok boxainak padlózatát évente új műgyanta réteggel látják el közvetlenül a versenyek előtt a falak festésével párhuzamosan, és jelenleg már ezek a munkálatok is folynak. ? A Formula?1 előtti leállás során a paddock területének felújítása mellett fontos szerepet kap a pályacsík karbantartási munkálata is. A három leaszfaltozott bukótér ? a 3-as, 8-as és 9-es kanyarnál ? estében a festés a következő lépés. De nemcsak itt kap fontos szerepet a festékszóró, ugyanis most újrafestik a rajtrácsot, a széljelző csíkot, a rázóköveket, a célvonalat, valamint a boksz-kijárati vonalat. A FIA előírta, hogy a több mint nyolc éve felhalmozódott sokrétegű festéket távolítsuk el a rázókövekről és a rajtrácsról. Így az idei évben egy teljesen új rajtrács várja a pilótákat ? sorolta Morvai Károly pályaigazgató a folyamatban lévő munkálatokat.

A festések után kerülhet sor a pályacsík gondos takarítására, melyet önfelszedőgépekkel végeznek az erre a feladatra kijelölt emberek. ? Ezután egy speciális mélytisztítóval mennek végig a pályán, amely még a felületi takarítás után is képes akár 3-4 köbméternyi homokot kiszedni a pálya aszfaltjának mélyebb pórusaiból ? fogalmazott a pályaigazgató.

Szóljon hozzá!