Kikapott a világbajnok
Tegnap megint Svájcban rendeztek mérkőzéseket, s a C csoportban is megkezdődtek a küzdelmek. Este Bernben a 20 évvel ezelőtti Európa-bajnok hollandok 3:0-ra verték az olaszokat. Mivel a koraesti zürichi mérkőzésen a románok és franciák között gólnélküli döntetlen született, így már a harmadik játéknapon rúgtak összesen három gólt a csapatok. Abban sem történt változás, hogy a veszteseknek most sem sikerült az ellenfél hálójába találniuk.
Ma Ausztriában a D csoport is megkezdi az Európa-bajnokságot. Előbb Innsbruckban a spanyolok az oroszokkal, majd késő este a görögök a svédekkel játszanak, majd holnap Svájcban, az A csoportban megkezdődik a második forduló.
Menyhárték első abszolút győzelme
A 33 elrajtolóból végül 24 versenyzőpáros gurulhatott át a céldobogón, Szombathely Fő terén, a rétvégi rallye-n. Az élen álló Hevesiék versenyének a negyedik gyorsasági szakaszon lett vége, amikor is kitört a Honda kereke. Kiesésük után Nagy Tamásék, majd az ötödik gyorsaságitól Menyhárt Gáborék vették át a vezetést, és szerezték meg életük első abszolút győzelmét, adta hírül a Navigátor Médiaügynökség.
Menyhárték mögött a Seatot kormányzó Kádárék, illetve a hondás Nagy Tamásék végeztek. Kondorék a negyedik gyorson fennakadtak, a nézők segítségére szorultak, legalább három percükbe került, míg visszakerültek a pályára, így visszaestek a 11. helyre. Ezután az ötödik és a hatodik gyorsasági szakaszon is ők voltak a leggyorsabbak, de csak két helyet tudtak javítani abszolút helyezésükön.
Az F csoportot mindössze tíz páros tudta befejezni, Mucsina Tamásékkal az élen, akik a hat gyorsaságiból ötöt megnyertek. Schweizer 19,8 másodperccel maradt le tőlük, míg Simon hátránya több mint 3 perc volt. A második kör kiesői között volt Fróna, Bakonyvári, Szojka. Balla Tamásék műszaki gonddal küzdöttek az ötödik gyorson, ahonnan még kitolták őket, ám a stopban leadták a menetlevelüket.
Nyilatkozatok a verseny végén
Menyhárt Gábor ? Gál Zoltán (Skoda Felicia, A5): Életünk első abszolút győzelmét szereztük meg itt Szombathelyen, nagyon jó verseny volt. Én egyáltalán nem bántam, hogy sarasak, csúszósak voltak a gyorsok, nekem nagyon bejöttek. Ahogy száradtak a pályák, úgy tudtunk mi is gyorsulni. Stréhli Józsinak és Asi szerelőinek nagyon köszönjük a segítséget, hiszen velük voltunk a szervizparkban.
Kádár Attila ? Békési Gabriella (Seat Ibiza Cupra, N3): Mindkettőnknek szülinapi ajándék ez az eredmény, aminek nagyon örülünk! Az első kör után leesett az ékszíj, így 35 kilométeren keresztül kellett imádkoznunk, hogy a motor ne süljön meg, de sikerült beérnünk a szervizparkba, ahol orvosolták a problémánkat. Terepralis volt a verseny, de beruháztunk a gumikra, így jó alakult.
Nagy Tamás ? Folinek Balázs (Honda Civic VTi, N2): A hatodik gyorson egy visszafordítóban oldalra ment az autó, először azt hittük jobb hátsó defekt, de kiderült, hogy eltört a lengőkar. Nem számítottunk ilyen jó eredményre, szerintem a jó gumiknak és a szerencsének köszönhető, hogy a harmadik helyen végeztünk.
Órai Balázs ? Farkas Gábor (Suzuki Swift GTi, A5): Nem sikerült megnyernünk a géposztályt, a második helyen végeztünk és a dobogóról is lecsúsztunk. A miskolci esés után ez jó eredménynek tűnik, de azért nyomot hagyott bennünk az esés. A futómű beállítása nem volt jó, nem jó kerekek voltak a beállításkor az autón, így alacsony lett.
Molnár Ferenc ? Bartha Nándor (Honda Civic, A6): Nagyon nehéz verseny volt, szokatlan volt, hogy ennyire hosszú egyenesek voltak, és nagyon nagy tempós gyorsok, itt-ott akár a 160-at is elértük. Folyamatosan esett az eső, így rettenetesen csúszott a pálya. Az első gyorsot spórolósra vettük, nem akartunk kockáztatni. Mély nyomok voltak, ezért pontosan kellett menni, nehogy beessünk valahova, ráadásul többet ment keresztbe az autó, mint egyenesen.
Szecsődi Norbert ? Virág Csaba (Opel Corsa GSi, A6): Izgalmas és érdekes verseny volt! Az elején el voltunk keseredve, mert esett az eső, és nem volt megfelelő gumink. Az első gyorson hibáztunk és egy balos helyett jobbra fordultunk, a következőn pedig továbbmentünk egyenesen, ahol pedig fordulni kellett volna. Műszaki gondunk is akadt, a váltó harmadik fokozatban maradt az egyik gyorson, de szerencsére a szervizben meg tudtuk csinálni.
Kondor Lajos ? Dara Róbert (Peugeot 106, N2): Rosszul indult a versenyünk, tegnap még haza akartunk menni, mert nem volt rendes gumink. Végül Menyhárt Gáboréktól vettünk a két első kerékre, és ezekkel már nagyon élveztük a versenyzést. Úgy indultunk neki a mai napnak, hogy az első gyorson lemegyünk, mert az biztos nagyon jó, ha a második nagyon rossz lesz, akkor hazamegyünk. Végül itt maradtunk és nagyon jól éreztük magunkat!
Ifj. Vámosi László ? Vámosi László (Peugeot 205 GTi, A7): Az eredmény szempontjából nem ez volt a legjobb versenyünk, hiszen az abszolútban nagyon hátul végeztünk. Az autónk tökéletesen működött, a gumikkal nem voltam megelégedve.
Gergely Balázs ? Zavicsa Zsolt (Renault Clio, A7): Eseménydús versenyünk volt, a jobb elejét kicsit meg is ütöttük, de komoly gondunk nem volt. Még szoknunk kell az autót, a navigátorommal viszont már tudunk együtt dolgozni.
Mucsina Tamás ? Csoór J. Tibor (Toyota Celica GT4): Egyáltalán nem számítottunk erre az eredményre, még fel sem fogtuk, hogy nyertünk. Kalandban nekünk is volt részünk, a 4. gyorsasági szakaszon utolértük az előttünk rajtoló Cliót, és csak úgy sikerült megelőzni, hogy majdnem leestünk az útról.
Schweizer Dániel ? Répás Zoltán (BMW M3, F2): Sok minden szétment az autón, előbb a motor mozdult el a helyéről, majd a kipufogó is leszakadt. Szerencsénkre célba tudtunk érni, jó eredménnyel.
Simon Gábor ? Mészáros László (BMW 318, F2): Hosszú és kalandos volt ez a verseny! Ez volt az első versenye az autónak, és nekünk is a navigátorral, de úgy gondolom, jól sikerült a kezdet, hiszen az F csoport harmadik helyén végeztünk.
Gál Attila ? Lencsés Tamás (Suzuki Swift Sport, N2): Rosszabb versenyre számítottunk, mert a pályabejáráson folyamatosan esett. Húztuk az autó alját, sokat csúszkáltunk, de azért jó volt.
Guzi János ? Neukirchner András (Peugeot 106 S16, N2): Végig húztuk az autó alját, mert nagyon alacsony volt a futómű. A gyorsok tetszettek, különösen a harmadik, mert nagy sebességgel lehetett autózni rajta és csúszós is volt.
Hozmann László ? Kertész Krisztián (Opel Astra OPC, A7): Nehéz volt számunkra a verseny, mert megszűnt a kormányszervónk. Az abszolút értékelésre nem figyeltünk, csak a géposztályt szerettük volna megnyerni, azt sikerült is.
György Tamás ? Vörös Alíz (Suzuki Swift GTi, A5): Nagyon jól bírta az autónk, túl jól, hiszen a Suzuki sosem romlik el. Összességében jó versenyünk volt, az első és a harmadik gyorsasági nagyon tetszett.
Kovács Lajos ? Papp László (Suzuki Swift, A5): Ez volt az első murvás verseny nekünk is és az autónak is. Élveztük a versenyt, csúszkáltunk, jókat ugrattunk. Semmi gondunk nem volt, az autó kicsit még gyenge, de jól működött.
Stróbl Balázs ? Szilassy Arnold (Renault Clio, F2): A káldi gyorsasági volt a legjobb, az tetszett leginkább, mindkétszer esőben mentünk, és jókat csúszkálhattunk.
Gombás László ? Gombás Béla (Audi 80 Quattro, F3): Elégedettek vagyunk, jól éreztük magunkat Szombathelyen. Nagyon tetszettek a pályák, egyszer árokban is jártunk, de szerencsénkre sikerült kijönni.
Nagy Richárd ? Tőke Dániel (BMW 325ix, F3): Jobban szeretem a száraz murvát, ez a verseny annyira nem tetszett. Örülünk, hogy célba értünk, volt gondunk bőven, beragadt a gáz, felforrt a fékolaj, így nem fogott rendesen a fékünk.
Stepán Árpád ? Lovay Miklós (Vaz 2101, F1): A pályabejáráson háromszor törtük össze a tréningautót, még el sem kezdődött a verseny, de mi már kalandoztunk. A második gyorson becsúsztunk, utána már a hátrányunkat próbáltuk lefaragni.
Baumgartner Balázs ? Hanyecz Róbert (Lada VFTS, F1): Nagyon tetszett az első és a harmadik gyorsasági, abszolút elégedettek vagyunk az eredménnyel, ami elsősorban a jól felkészített autónknak köszönhető.