ZETApress

hírportál

Péter és János tesztje

Sebestyén Péter és Chrobák János a Next Generation Hungary két versenyzője szombaton az olaszországi Adria International Raceway pályán teszteltek ? tudatta Tütős Zoltán.

Reggel 9 órakor a pályára érkezve csak az esőcseppeket számolgathatták izgatottan, és bizakodva várták, hogy a nap kisüssön, hiszen egy teljesen új versenymotor tesztelését csak száraz körülmények között ideális elkezdeni. 11 óra körül megérkezett az eget gyönyörködtető napsütés, mely 11 óra 30-ra felszárította az aszfaltot, és 19,5 fokra melegítette a levegőt ? így a két versenyző azonnal a versenypályára gördült.

A tesztelés során az egyik érintett kategória a Moto3, mely a 2012-es évben a MOTOGP-ben a jelenlegi kétütemű 125ccm-es kategóriát váltja négyütemű 250cc-s kategóriára, míg a másik a 2010-ben már a MOTOGP sorozatban a kétütemű 250cc-s kategóriát sikeresen felváltott a MOTO2 600cc-s négyütemű kategória volt, mely technikailag nagymértékben megközelíti a GP, azaz királykategóriát.

Péter a teljesen új MR3-GP11 kódra hallgató Moto3-as gépet, mely a Moro Racing és a Sherco közös koprodukciója, míg János a 2010-ben már elkészített és továbbtervezett MR2-es Moto2-es versenygépet tesztelte. A versenymotorok esetében a tervező, fejlesztő és kivitelező Franco Moro, a Moro Racing tulajdonosa, aki mindkét motor vázának csővázat tervezett, mely nagyon jól kezelhető és dinamikus tulajdonságokkal rendelkezik. A Moto3-as gépet a Scherco 250ccm-es négyütemű, míg a Moto2-es gépet pedig a Honda 600RR szíve hajtja. A tesztek során a Scherco 250cc-s blokkja erősnek bizonyult, de az elvárásoknak megfelelően továbbfejlesztésre kerüljön, míg a Honda blokkja kiválóan szerepelt.

A tesztelés során Péter 44, míg János 49 kört tett meg problémamentesen, mely mindkettőjük számára nagyon fontos volt, hiszen nagy valószínűséggel mindketten a Right Guard Worldwide Racing Team színeiben részt vesznek a Spanyol Bajnoki sorozat Moto3-as, illetve Moto2-es kategóriájának futamain.

Nagyon pozitívan sikerült az első teszt. Már motoroztam korábban is ezen a pályán, így az első pillanatoktól tudtam a motor beállításaira koncentrálni. A motor nagyon jól sikerült, most gurult először pályára, és mondhatni tökéletesen bírta az első megpróbáltatást. Az MR3 csővázas elképzelés szerint épült fel, ami nagyon elnyerte a tetszésem. A szűk pályán nagyon kezelhető volt. Egyenlőre motorikusan, illetve köridőben is elmarad a korábbi kategória motorjaitól, de még nagyon sok munka áll előttünk, viszont az nagyon bíztató, hogy egy jó alappal tudunk kezdeni ? mondta Sebestyén Péter.

Az ismeretlen pályán és motoron körről körre jobban éreztem magam. A kérés az volt, hogy nézzem a motort, hogy minden rendben működik e rajta. 4-5 körös menetek utáni ellenőrzéseknél apró dolgokat állítottunk, egyre kezesebb lett a motor. A súlya, kezelhetősége könnyűnek tűnik. Első pályán kipróbálása után jó benyomást keltett a csővázzal rendelkező MR2. Remélem a közös munkával, jó motort és jó eredményeket érünk el a 2011-es évben! ? mondta Chrobák János.

A tesztek befejeztével a versenygépek Moro Racing bázisára kerültek, de a motorsport szurkolónak nem kell sokáig várni, hogy közelebbről is megismerkedjenek az új Moto3-as MR3-GP11, illetve MR2 Moto2-es versenygéppel, mivel a március 11-13-a között megrendezésre kerülő Budapest Motorshow-n a Next Generation Hungary standján exkluzív keretek között kerülnek kiállításra.

Sikeres tesztnapon vagyunk túl, és bizakodóan várjuk a további fejlesztéseket, hogy versenyzőink mielőbb folytathassák a teszteket. Péter visszajelzései alapján elmondhatjuk, hogy jó alapokról indulunk, János pedig az ismeretlen versenypályán körről-körre futotta a kiváló köröket. Elégedettek vagyunk ? örvendezett Roberto Favaro.

Az NGH SE

Stefano Favaro és fia Roberto Favaro az elmúlt évek során megszerzett tapasztalatokra és kapcsolatokra támaszkodva idén megalapította a Next Generation Hungary Sport Egyesületet (röviden: NGH SE). Az NGH SE célja, hogy a fiatal, és tehetséges sportolókat mind a motor, mind pedig az autósport területéről felkarolja, támogassa, és ezáltal biztosítsa a folyamatos utánpótlást. Mindezek mellett az NGH SE szintén küldetésének érzi az autós és a motoros KRESZ, a biztonságtechnikai- és a közlekedéskultúra folyamatos fejlesztését.

Az NGH SE egyedülálló utánpótlás-nevelési szisztémája és támogatási rendszere lehetővé teszi, hogy a tehetségek valóban elérjék céljaikat, és mind Magyarországon, mind pedig nemzetközi viszonylatban bizonyíthassák rátermettségüket és tehetségüket.

A megvalósítás érdekében felkérték Sebestyén Ferencet, Tütős Zoltánt és Chrobák Jánost, hogy eddigi tapasztalataikkal, tudásukkal és szakértelmükkel vegyenek részt ebben a nem mindennapi összefogásban. Bízunk abban, hogy ez a kivételes és egyedülálló kezdeményezés már meglévő partnerkapcsolatunkat tovább mélyíti, és új dimenziókat nyit meg! ? reménykedik az ügynökség.

Szóljon hozzá!