ZETApress

hírportál

24 óra a rák ellen

A Bovi Motorsport a Brókernet Silverstinggel kategóriagyőzelmet aratott és dobogóra állhatott a 2011-es Dubai 24 órás autóversenyen. A másik magyar csapat, a Zengő Motorsport Supercup sajnos nem volt szerencsés, mint ahogyan egy kigyulladt Porsche sem.

Mint korábban jeleztük, az idei verseny a rák elleni küzdelemről is szólt, minden csapat körönként 1 euróval támogatta a Holland Rákkutató Központot, így 15 ezer euró gyűlt össze ? tudatták sajtósaik.

Két magyar csapat is indult a 2011-es Dubai 24 órás autóversenyen, és célba is értek. A Bovi Motorsport Bódis Kálmánnal, Rácz Istvánnal, Wolfgang Kaufmannal és a holland Jaap Von Lagen-nel vágott neki a nem mindennapi küzdelemnek, saját fejlesztésű Brókernet Silversting autójukkal. Az időmérő edzés után a 20. helyről rajtolhattak, és hiba nélkül, kategóriájukat végig, fölényesen vezetve megnyerték azt. Összetettben a 10. helyen végeztek.

A Zengő Motorsport Supercupos SEAT LEON-ja nem volt szerencsés ezen a versenyen. Az öt pilóta: Zengő Zoltán, Kontra György, Kismarty Lechner Gábor, Horváth Tamás és Gáspár István hiába nyújtottak kiváló teljesítményt, a technika és a többi pilóta többször is megtréfálta őket. Először egy defekt miatt kényszerültek ?pihenőre?, éjjel eltört egy lengőkar, amit több mint egy órán keresztül szereltek, majd kicsivel később egy versenyszituációból kifolyólag történt egy kisebb koccanás, ami pont elég volt ahhoz, hogy elveszítsék a dobogóra állás reményeit. Így a végére maradt az abszolút 33. hely, kategóriában pedig a 6.

Mindezek ellenére Gáspár István gyorsasági szakágvezető elmondta, hogy maximálisan elégedett a hétvégével, hiszen minden magyar pilóta és a szerelők is a maximumot hozták, és célba értek, ami egy 24 órás versenyen a legnagyobb dolog egy olyan mezőnyben, mely az elmúlt években példátlan fejlődésen ment keresztül.

Az egyik Porsche csapat még rosszabbul járt, ugyanis egy óriási luk keletkezett verseny közben a kipufogón, emiatt a lángok elkapták a karosszériát, így nem tudták befejezni a versenyt. Volt még egy magyar pilóta, Herter Gusztáv, aki holland színekben indult és meghatározó egyénisége lett a Jordans Teamnek. Küzdeni akarásával és a csapat többi kiváló pilótájával az 5. helyről a 2-ra hozták be a dízel SEAT-ot, így dobogóra állhattak.

A versenyt a német Need for Speed Schubert csapat nyerte egy BMW Z4 GT3-as autóval, másodikként az olasz AF Corse jött be Ferrari F430 GT2-es autójukkal, a dobogó legalsó fokára pedig a szintén német Black Falcon csapata állhatott, Mercedes SLS AMG GT3-as csodával.

Az idei versenyen az összes csapat, körönként 1-1 euróval támogatta a Holland Rák Kutató Központot, és így 15 ezer euró gyűlt össze, melyet természetesen kutatásokra és fejlesztésekre költenek. ? Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen összetartó csapatokkal dolgozhattam ezen a versenyhétvégén. Bebizonyítottuk, hogy együtt bármire képesek vagyunk. Gratulálok az összes csapatnak, és pilótáiknak, mert emberfeletti próbán vannak túl! ? örvendezett Gerrie Williams főszervező.

Szóljon hozzá!