ZETApress

hírportál

Bamakóra készülnek

Veszélyben Pityu A Törpe részvétele a Budapest?Bamakón. Összetört a hullaszállító, felborultak a repülő disznók és egy Formula?1-es legenda a rajtnál ? tudtuk meg a január 15-én, szombaton rajtoló versenyről.

Az alig két hét múlva rajtoló Budapest?Bamako sztár versenyzője, a világ legkisebb embereként és bohócaként is ismert Pityu A Törpe talán nem ülhet volánhoz. ? Legfrissebb információm szerint Pityu jogosítványát az ünnepek előtt bevonták ? nyilatkozta a futam alapítója, a Villám Gézaként is ismert volt rádiós műsorvezető. Szemtanúk szerint Pityu jogosítványát egy balesetet követően vonták be.

A versenyiroda december közepe óta nem hallott Pityuról. Remélhetőleg a napokban még tisztázódik az esemény, de ha valóban nincs jogosítványa, akkor maximum navigátorként állhat majd rajthoz a 65 centiméter alacsony késdobáló és jégtánc művész. ? A vezetői engedélyen és az érvényes forgalmin kívül sok más követelmény nincs a versenyen ? mondta a Fapados Dakarként is ismert flúgos futamról Villám Géza.

Szintén kellemetlenül indul az év a 152-es Final Journey csapatnak. A norvég legénység a távot egy 1969-es Cadillac hullaszállítóval tervezte megtenni. Szilveszter éjszakáján egy lengyel parkolóházban egy ittas férfi frontálisan ütközött a békésen parkoló kegyeleti versenyjárművel. ? Mindenre fel voltunk készülve, de erre nem. Nem adjuk fel. Még van 10 napunk, hogy Gdanskban találjunk egy Cadillac szervizt ? mondta Per Christopher Undheim a csapat tagja.

A nehézségekből az angol When Pigs Fly (Amikor Disznók Repülnek) nevű csapatnak is jutott. A 9000 kilométeres távot disznóálarcban egy 300 fontért (százezer forintért) vásárolt Opel (Vauxhall) Astra fedélzetén tervezték megtenni. ? Semmiképp nem jó jel, hogy a futam el sem kezdődött, de már is új autót kell vásárolnunk. Reménykedtünk, hogy legalább Mauritániáig kihúzza a kocsi ? mondta Nigel Broadhurst, a csapat kapitánya. ? Szerencsére disznóálarcainkban és lelkesedésünkben nem esett kár ? tette hozzá a fanyar humorú angol fiatalember.

Az idén 167 autóból 40 csapat indul a verseny kategóriában. Az indulók között lesz egy igazi Formula?1-es legenda is. A 39-es rajtszámú Space Station csapat pilótája Alistair Caldwell lesz, aki az1969-es évadban a McLaren pilótája volt, majd 1973-tól 1977-ig a McLaren csapatfőnökeként Nelson Picquet és Emerson Fittipaldi menedzsere volt. Alistar Caldwell technikai újításai között szerepelt a Formula?1-es autókon található szoknya.

Alistar Caldwell egy 15 éves Peugeot 205-tel vág neki a távnak. A World Cup Rally sorozatban evvel az autóval nyert 2002-ben és 2005-ben. ? Remélem, hogy a Budapest?Bamakón is úgy fognak bámulni az ellenfelek, mint a 2005-ös WCR-en. Minden nap azt hitték a terepjárósok, hogy ma végleg elakadok, de lealáztunk mindenkit ? mondta a 67 éves angol üzletember, aki a maratoni rallye-k világában sem ismeretlen. Sikeresen szerepelt a ?93-as és 2000-es London Sydney és a 2010-es Peking To Paris versenyeken is.

A Budapest?Bamako január 15-én indul a Hősök teréről minden eddiginél látványosabb jelmezes rajttal. Közel 9000 kilométer megtétele után január 30-án érkezik a mezőny a Mali Köztársaság fővárosába, Bamakóba. A hatodik évében a futam a világ legnagyobb amatőr rallye-ja és a legjelentősebb transz-szaharai autóversenye. Az idén több autó indul a Budapest?Bamakón, mint az inspirációt nyújtó Dakar Rallye-n.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Parádék a futam hetén | ZETApress

Szóljon hozzá!