ZETApress

hírportál

Opellel a terep-ralin

Az Opel Dakar Team a magyar bajnokság harmadik futamára készül, és immár elkészült a negyedik versenyautó is ? tudtuk meg a dél-budai Allee üzletközpontban a délelőtti sajtótájékoztatón.

Benik Balázs és Lukács József már három versenyen mérte össze tudását a terep-ralis mezőnnyel és úgy tűnik, nagyon fekszik nekik a terep. A páros már a második viadalon bizonyította rátermettségét, hiszen több szakaszgyőzelmet is bezsebeltek a mohácsi futamon.

A csapat sztárpárosa, Várkonyi Andrea és Azurák Csaba profikat is megszégyenítő magabiztossággal vitte be az Antarát a mohácsi célba. Mindenki szurkolt nekik, ennek ellenére, mikor a déli városkára rászakadt az ég és sártengerré változott a pálya, sokan aggódtak a tv2 híradósaiért és kezdték szervezni a mentésüket. Ők azonban átjutottak a dagonyán és a verseny végén még bajnoki pontokat is szereztek.

A május elején megrendezésre kerülő Rábaköz Kupán újabb páros debütál a tereprali szakágban a csapat színeiben. A MotoGP világbajnoka, Talmácsi Gábor birkózik meg a számára még ismeretlen sportág útvesztőivel, akinek barátja és menedzsere, Stefano Favaro diktálja majd az itinert a jobb egyben.

Első negyedévünket összességében sikeresnek értékelem. Az év elején megfogalmazott stratégiai célok mentén teljesen új alapokra helyeztük a csapatmunkát. Büszkén mondhatom, hogy kívül-belül megújulva minden csapattagunk gőzerővel dolgozik a közös sikerekért. A korábbi évekhez képest az idei versenyévadot egy minden korábbinál átfogóbb kommunikációs támogatás is kíséri.

Autóinkkal versenyeztünk havas tájakon Oroszországban és a Dolomitok lábánál Olaszországban, dobogós és pontszerző helyeket szereztünk meg az országos bajnokságban is. Technika ördöge és némi balszerencse Benik Balázs esetében sajnos közbeszólt de mint pilóta, teljesítményével maximálisan elégedettek vagyunk. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan ő is eredményes lesz és személyében a tereprali új csillaga születik meg.

Két állandó profi versenyző egységünk mellett a vendégpilótákat is üdvözölhettünk a terepen, elsőként Várkonyi Andrea és Azurák Csaba hajtotta az Antarát, majd májusban Talmácsi Gábor és Stefano Favaro kettőse vághat neki a küzdelemnek. Összességében elmondható, hogy ma az Opel Right Guard Dakar team elismerten Kelet-Európa egyik legnagyobb és legnevesebb tereprali csapata, célunk hogy a legsikeresebbek is mi legyünk ? mondta el Németh Ottó (aki a Henkel marketingvezetője) csapatvezető.

Tudom, hogy közhelyesen hangzik, ha azt mondom, a mohácsi verseny fantasztikus élmeny volt, de tényleg az volt. Beleszerettem ebbe a sportágba, élmény volt a vezetés, az, hogy egy másik emberre kell bíznom magam, és az a tudat, hogy neki még jobban kell bíznia bennem. Csabával megvolt ez a bizalom. Az élményt az is fokozta, hogy egy nagyon klassz csapatba kerültünk, az Opel Dakar Team szuper emberekből áll. És hogy még bajnoki pontszerzők is lettünk, hát, ez már csak hab a tortán! ? mondta Várkonyi Andrea.

Minden várakozásomat felülmúlta a kis ralis kiruccanásunk. Azt tudtam, hogy az autósportokat úgy általában nagyon sokan szeretik, de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen felhajtás van egy verseny körül. A szervizpark, a ?boksz-utca?, a hangulat, a csapat,a szurkolók egészen fantasztikusak voltak. Utóbbiak pedig kis túlzással szétszedtek minket Andival. Elképesztő volt, hogy milyen őszinte szeretettel fogadtak minket. Zavarba ejtő volt, hogy órákat vártak ránk csak azért, hogy készíthessenek velünk egy közös fotót, vagy hogy szerezzenek egy autogramot a sapkájukra, pólójukra, kezükre!!!

Nagyon hálás vagyok a mohácsiaknak a szívélyes fogadtatásért. A verseny pedig minden képzeletemet felülmúlta. Az hagyján, hogy végigmentünk minden szakaszon, de a végén pontszerző helyen értünk célba. Igaz ugyan, hogy már a 10 km-es prológon is eltévedtünk, de kihúztunk két profi csapatot a sárból, akik így nekünk is köszönhetik az eredményüket. Én egész jól belejöttem a navigálásba, csak egyszer mondtam egy szigorú bal helyett szigorú jobbat, de túléltük… Igaz, egy másik alkalommal (amikor a szurkolóknak integettem, meg dudáltam), nem is mondtam semmit, pedig derékszögű bal jött. Éppen meg tudtunk állni.

A szurkolókról még annyit, hogy még táblákat is gyártottak ?Hajrá Várkonyi és Azurák? felirattal. Le a kalappal előttük. Amitől féltem (rosszullét), annak nyoma sem volt, elnyomott mindent az adrenalin. Összegezve szuper volt. Lehet, hogy még egyszer beülök, de ugye tudjuk, hogy a csúcson kell abbahagyni ? mondta el Azurák Csaba.

Az első, mohácsi verseny a körülményekhez képest jól sikerült, mert találkoztunk esővel, sárral. Derecskén sajnos műszaki hiba miatt kiálltunk, de nem csüggedünk és előre tekintünk a Rábaköz Kupát már nagyon várjuk és remélem, hogy egy jó versenyt kezdhetünk majd el. Nagyon tetszik a tereprali szakág és nagyon szeretnénk ezt már kamatoztatni is ? tudatta Benik Balázs.

Büszke vagyok és örölük, hogy a tereprali versenysorozatban navigálhatok Balázsnak. Három versenyen vagyunk túl, kezdünk belerázódni és megismerni a fortélyokat. Érzem, hogy folyamatosan egyre jobbak és jobbak vagyunk, ami a következő versenyeken már az eredményeinken is látszani fog ? mondta Lukács József.

Amikor csapatvezetőnkkel, Németh Ottóval beszélgettünk az év elején arról, hogy bővítsük a teamet, álmomban sem gondoltam, hogy ekkora és ilyen jó csapatot állít majd össze. Először Balázs és Josi került be hozzánk, akik ? be kell valljam ? feladták a leckét. A raliban már letettek valamit az asztalra, várható volt, hogy itt a terepraliban is az élmezőnyben lesznek. Arra viszont nem készültem fel, hogy ilyen hamar asszimilálódnak és elverik a mezőnyt.

Szakaszgyőzelmeik már vannak és eddig csak a technika ördöge választotta el őket attól, hogy versenyt is nyerjenek, de ami késik, nem múlik. Bízom a tehetségükben és nagyon örülök, hogy a csapatunkat erősítik. Méltó ellenfelek a pályán, megtiszteltetés velük felvenni a harcot és a magyar mezőnynek is jól jön az ilyen vérfrissítés.

Várkonyi Andi és Azurák Csabi egy színfoltja a csapatnak, hiszen mindketten fantasztikus emberek. Andi előtt külön emelem kalapom, mert nagyon aggódtam érte, hogy esetleg nem sikerül végigcsinálnia a versenyt. Nehéz pálya volt a mohácsi, mégis kihozta az Antarát. A csapat minden tagja és magam nevében is mondhatom, hogy őszintén remélem, fogunk még együtt versenyezni.

A csapatunkban üdvözölhetek egy újabb párost, Talmát és Stefanot, akik ? Benik Balázsékhoz hasonlóan ? már bizonyítottak a motorsport más területén. Nagyon kíváncsi vagyok rá, milyen pilóta válik belőle a tereprali pályán, főleg, ha nem a saját feje után megy, hanem más navigációja alapján kell tájékozódnia. Izgalmas lesz velük versenyezni. A teszteken jól szerepeltek, meglátjuk, hogy élesben hogyan teljesítenek ? vallja Szalay Balázs.

Örömmel vettem, amikor stratégia együttműködő partnerem, a Right Guard megkeresett azzal, hogy induljak el egy terep rally országos bajnoki futamon az Opel Dakar Team-ben. Külön megtisztelő és különleges érzés, hogy olyan pilótákkal versenyezhetek majd együtt, mint Szalay és Benik Balázs, akik a rali bajnokai, és akikkel jó viszonyban vagyok. Nincsenek igazi elvárásaim magammal szemben a versennyel kapcsolatban, hiszen még nem próbáltam a terep rallye szakágat. A lehető legjobb eredmény érdekében azonban egy profi, a Dakar Rallye-kon edződött navigátort szerződtettem magam mellé menedzserem, Stefano Favaro személyében. Biztos vagyok benne, hogy Stefivel most is jó csapatot alkotunk majd ? mondta Talmácsi Gábor.

Megtisztelő volt Németh Ottó csapatvezető felajánlása, hogy Opel Dakar Team színeiben elindulhatunk egy tereprali versenyen, a versenyautó kormányánál Talmával és velem a jobb egyben. Nyugodt szívvel hagyatkozom Talmára, mert tudom, hogy autóban is remekelni fog. Azt mondta ő is, bízik az én navigátori tapasztalataimban, és abban, hogy félszavakból is értjük egymást. Furcsa lesz számomra ennyi idő elteltével ismét navigálni, ráadásul versenykörülmények között, de őszintén szólva, hatalmas izgalommal várom már a rajtot, hiszen tudom, életre-szóló élményben lesz részünk ? mondta Stefano Favaro.

Szóljon hozzá!