ZETApress

hírportál

Talma elsőre 9. lett

A szezon első versenyének napja mindig nagy várakozással tölti el a Gyorsasági Motoros VB résztvevőit. A versenyzők ilyenkor már nehezen alszanak, csak a nagydíj jár a fejükben ? tudatta a Faster Management.

A katari Losail Circuiton minden adott volt ahhoz, hogy nagy csatákat láthassanak a helyszínen nem túl nagyszámban jelenlévő szurkolók, de a tévé képernyők előtt milliók szorítottak kedvencükért. A rendezők elégedettek voltak, ugyanis a pályán lévő egyetlen (!) lelátó nagyjából megtelt estére.

A bemelegítő edzésre Talmácsi Gábor motorján további változtatásokat végeztek el a mérnökök. A gép fordulékonyabb lett, a váltó-áttételezés is javult, de továbbra is voltak olyan problémák, amelyek gátolták a magyar versenyzőt abban, hogy kimotorozza a maximumot versenygépéből.

Helyi idő szerint este negyed tízkor elrajtolt az új kategória a MotoGP versenysorozatban, ahol, mint az már köztudott 600cc-s motorokkal csatáznak a versenyzők. Talmácsi Gábornak a rajtrácson még egy csizmacsere is belefért az idejébe, majd jöhetett a húsz körös verseny. Talma szokásához hűen remekül rajtolt, a tizennegyedik helyről a hetedikre lépett elő. A ?nagyágyúk? közül De Angelis, Simon és Bradl is az első körben búcsúzott a versenytől.

Talmácsi tizenhárom körön át a hatodik helyen motorozott, de kétkerekűje folyamatosan lassult. Majd megérkezett a mögötte lévő hármas, Luthi, Pasini és Corsi, akik simán megelőzték. Öt körrel a vége előtt Talma a kilencedik helyen állt. A versenyt is ezen a helyen fejezte be.

A nagydíj utolsó harmadára teljesen elhasználódtak a gumijai, mely a legfőbb oka volt annak, hogy a futam hajrájában már nem tudott komoly küzdelmeket folytatni az előtte haladókkal. A Fimmco Speed Up Team másik versenyzője Iannone tizenkilencedikként ért célba. A Katari Nagydíj befutói: 1. Shoya TOMIZAWA, 2. Alex DEBON, 3. Jules CLUZEL, 4. Toni ELIAS, 5. Roberto ROLFO? 9. TALMÁCSI Gábor? 19. Andrea IANNONE.

Bemutatkozásnak az új kategóriában úgy érzem, hogy jó ez a kilencedik hely. Jó volt a rajtom, és tudtam a tempót tartani az élmezőnnyel. Tizenegy kör után éreztem, hogy nagyon csúszkál a motor hátulja, mert a gumi teljesen elfogyott. Nem tudtam már a verseny eleji tempómat tartani és hárman megelőztek. Pontokat szereztem, ez most fontos, a következő versenyen Japánban még jobbak leszünk ? mondta Talma a leintés után.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Villámrajt Jerezben | ZETApress

Szóljon hozzá!