ZETApress

hírportál

Cooppal Tokióba

Újabb olimpiai ciklusban folytatódik a COOP és a MOB együttműködése. A Coop vásárlói ismét buzdíthatják a tokiói olimpia magyar résztvevőit. A következő négy évben immár stratégiai partnerként segíti a Magyar Olimpiai Bizottság munkáját a Coop Gazdasági Csoport.

Az erről szóló megállapodás aláírásával egy időben indult el az üzletlánc hagyományos olimpiai szurkolói mozgalma is, amelynek keretében a Coop 2240 üzletében hajrászalagokon és a social media felületein keresztül buzdíthatják a Tokióban résztvevő magyar sportolókat.

Egy újabb olimpiai ciklusban támogatja a Magyar Olimpiai Bizottságot a Coop Gazdasági Csoport, az erről szóló megállapodást a MOB székházában írta alá Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója és Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke. – A COOP Gazdasági Csoport megalapítása óta, immár 25 éve tartó, a cégcsoport igazgatósága által egyhangúlag támogatott együttműködést a következő négyéves időszakban a bizottság stratégiai partnereként folytatja tovább a Coop, így a három hét múlva kezdődő tokiói nyári játékokra, a 2022-es pekingi téli olimpiára és a 2024-es párizsi világjátékra készülő sportolókat is támogatja majd az üzletlánc – mondta el Kulcsár Krisztián, a MOB 2017-ben megválasztott elnöke. A sportvezető kiemelte: a partnerek közül a COOP az előző ciklusban is az elsőként újította meg a megállapodását a MOB-bal. A 25 év során eddig összesen 6 nyári és 6 téli olimpián működtek együtt a cégcsoporttal. Kulcsár arról is beszélt, hogy a magyar csapattal sikeres olimpiára készülnek. Reményre ad okot, hogy a várhatóan 160 főnél nagyobb delegáció a riói csapatnál népesebb lesz, illetve több sportággal – íjászat, taekwondo, ritmikus gimnasztika, karate, kajak-kenu szlalom – szélesedik a paletta. Eskütételük holnap 18 órakor lesz a Nemzeti Táncszínházban a Millenáris Parkban.

Az aláírással egy időben ismét elindult a Coop 2004-es athéni játékok óta minden olimpiát kísérő szurkolói kampánya is. Az idén #együttvagyunknagyok címmel elindított akció keretében az ország valamennyi COOP valamennyi üzletében hajrászalagokon a vásárlók jókívánságokat, buzdító üzeneteket küldhetnek sz sportolóknak – mondta el a rendezvényen Tóth Géza. A CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója beszámolt arról is, hogy ettől az évtől a Coop Üzletlánc digitális social media platformjain, elsősorban a több mint 600 ezres Facebook-oldalán keresztül is buzdíthatják a magyarok az olimpia résztvevőit. Ez annál is fontosabb lehet, mivel a járványhelyzet miatt ezúttal magyarok személyesen nem szurkolhatnak az olimpiai versenyeken.

A Coop kampányában négy sportoló: Jakabos Zsuzsanna olimpikon Európa-bajnok és Cseh László olimpiai ezüstérmes, világ- és Európa-bajnok úszó, Csipes Tamara olimpiai-, világ- és Európa-bajnok kajakozó, valamint Kovács Sarolta világ- és Európa-bajnok öttusázó segít az üzenetek gyűjtésében. Ők egyúttal betekintést engedtek olimpiai felkészülésükbe, amelyről az üzletlánc exkluzív tartalmakat készített közösségi média felületeire. Az ünnepi eseményen az ötödik olimpiai részvételre készülő Cseh László arról beszélt, mennyire fontosak a sportolók számára azok, akik mögöttük állnak, így a szurkolók támogatása. – A 2017-es világbajnokságon a hazai közönség akkora pluszt adott, hogy onnantól már éreztem, csak könnyű dolgom lehet – fogalmazott az úszó viccesen, aki azt is felidézte: a korábbi olimpiák idején is szívesen olvasta a szalagokon érkező üzeneteket. Ezeket ezúttal Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke juttatja majd el a magyar sportolóknak az Olimpiai Faluba.

A MOB-bal 1996 óta tartó együttműködés része a Coop Gazdasági Csoport társadalmi felelősségvállalási programjának, amely négy pilléren nyugszik – emelte ki a ceremónián Pekó László. Az olimpikonok és a MOB személyes részvételével immár 15 éve zajló Coop Rallye, a különleges ellátást igénylő gyerekek támogatását célul tűző Coop Segély Alapítvány, a hátrányos helyzetű diákok továbbtanulását támogató Bartolák Mihály Alapítvány és az olimpiai felkészülést támogató, most kiszélesített partnerség folytatását segíti az, hogy a tavalyi évet a pandémia jelentette kihívások ellenére eredményesen tudta zárni a 1480 településen 2240 üzletet üzemeltető cégcsoport: Csoportszinten növekedett az árbevétel, ami 2020-ban 645 milliárd forintot tett ki – számolt be Pekó László.

A dicső múlt

A 100%-ban magyar tulajdonú, kilencszeres MagyarBrands-díjas Coop Gazdasági Csoport jelenleg 400 kis- és középvállalkozást számlál. Tavalyi árbevétele 654 milliárd forint volt, húszezer főt meghaladó alkalmazottjával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója. Az üzletláncnak 1480 településen 2240 franchise boltja van, valamint további 2000 üzletet lát el áruval és naponta 1,5 millió vevő fordul meg üzleteiben. Felelősen működő vállalatként az üzletfejlesztéseket környezet- és energiatudatos beruházás jellemzi, amely a világítást és a hűtők optimalizálását, a hűtési-fűtési rendszerek modernizációját egyaránt érinti, valamint már több mint 130 egységen működik napelemes technológia. Emellett 328 szupermarket kategóriájú üzletben már alapszolgáltatás, de összesen 529 egységben érhető el a kereskedelmi szereplők közül elsőként, 2017-ben elindított használt étolaj visszagyűjtés, az úgynevezett olajpont. A környezetet és az élővizeket megóvva eddig több mint 140 ezer liter használt étolajat gyűjtött vissza az üzletlánc.

Társadalmi felelősségvállalás = Felelős vállalati gyökereiből adódón múltja-jelene-jövője Magyarországon van. Működése során visszaad a társadalomnak.

A kereskedelmi lánc 4 pilléren alapuló országos társadalmi felelősségvállalási programjában egyedülállóként emelkedik ki 2006 óta a hazai élelmiszertermelést középpontba állító Coop Rallye – mely szeptember 2. hetében idén is elindul -, a minőségi magyar termékekért szakmai program, melynek eredménye, hogy az elmúlt évek során, a szakmai kereten túlnőve sikeresen szólította meg a fogyasztók széles rétegét is, hozzájárult a magyar termékek forgalmának növekedéséhez. Eredményeit 2018-2019-2020 években Érték és Minőség Nagydíj védjeggyel is elismerték. A Coop 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Bizottságot, 2021-től stratégiai partnerként, amelynek keretében segíti a Magyar Olimpiai Csapat felkészülését, és népszerűsíti az olimpiai eszmét. A Coop Segély Alapítvány 2010 óta több mint 150 millió forint értékű, csaknem 400 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és az állami gondozásban nevelkedő különleges ellátást igénylő gyermekeket. A 12 éve működő Bartolák Mihály Alapítvány tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére jött létre. Az eltelt idő alatt több mint 300, a cégcsoport körében dolgozó szülő, vagy nyugdíjas nagyszülő tehetséges, rászoruló gyermekének, unokájának alap-közép és felsőfokú tanulmányait segítette.

Az üzletlánc regionális és lokális szinten is szerepet vállal az emberek mindennapjaiban, támogatja az önkormányzati-, kulturális- és sport szervezeteket, rendezvényeket. Emellett a hálózat vezetői aktív szerepet vállalnak a helyi közéletben és részt vesznek a gazdasági környezet alakításában és a vállalkozások érdek-képviseletében.

Szóljon hozzá!