ZETApress

hírportál

Megint nyert a Raffica

Mint szombaton megírtuk, a Raffica Sailing Team nyerte a Kékszalagot az egytestűek kategóriájában. Ez a harmadik európai tókerülő győzelmük az idei szezonban ? tudatta Jónás Petra, Well PR Ügynökség. Fotóink Török Brigi felvételei.

Az elmúlt hétvégén, július 18-20-a között rendezték meg Európa legnagyobb tókerülő versenyét, az 51. Kékszalagot, amely ezúttal sem volt híján izgalmaknak. Abszolút győztesként a Racing Django léphetett a dobogóra, míg az egytestűek kategóriájában a Raffica futott be elsőként, ezzel az abszolút 5. helyet megszerezve. A kihívásokról és a verseny során szerzett tapasztalatokról Király Zsolt, a Raffica kormányosa mesélt.

A Raffica 14 fős legénysége továbbra is megállíthatatlan az idei szezonban, ugyanis a svájci Bol d?Or Mirabaud és a németországi Rund Um versenyek után a csapat a Kékszalagon is elsőként ért célba az egytestűek között 16:22:51 időeredménnyel. A gyenge szélben összesen 269 hajó futott be szintidőn belül, ezzel teljesítve a megmérettetést.

Király Zsolt, a Raffica kormányosa szerint az idei Kékszalag több szempontból is nehéz versenynek bizonyult. Ennek fő oka, hogy a verseny nagy részét gyenge szél kísérte, így nem lehetett gyorsan haladni. A folyamatos szélkeresés mellett a hínáros víz is nehezítette a vitorlázók dolgát. Zsolt szerint folyton résen kellett lenniük, hogy megfelelő sebességgel mennek-e, amikor pedig lelassultak, fontos volt, hogy mielőbb megszabadítsák a hajót a hínártól, amely szintén hátráltatta a haladást. A legénység kitartására és helytállására nagy szükség volt, ugyanis a szél hiánya miatt sok időt töltöttek a vízen, mielőtt célba értek.

? Ami a taktikánkat illeti, az esélytelenek nyugalmával indultunk, majd pedig a katamaránok támadása, azaz megelőzése volt a cél ? nyilatkozta Király Zsolt. ? Arra számítottunk, hogy szélcsendben a katamaránok közül sokan állni kényszerülnek majd a Tihanyi-szorosnál. Ez így is történt, ezen a szakaszon több katamaránt is sikerült megelőznünk, ezáltal pedig az abszolút 5. helyet elnyernünk ? tette hozzá.

Győzelmükben jelentős szerepet játszott a megfelelő technikai ruházat is. ? A vízálló Helly Hansen vitorlás felszerelés ezúttal is szárazon tartott bennünket, ráadásul az 50+ faktoros napvédelemmel rendelkező darabok a szikrázó napsütésben is ideálisak voltak ? mondta. A norvég márka idei újdonsága az S.Café kávézacc technológia alkalmazásával készült LIFA? Active Light aláöltöző, amely amellett, hogy víztaszító tulajdonságának és nedvességelvezető szerkezetének köszönhetően bármely időjárási körülmény esetén szárazon tartja bőrünket, immár 50 faktoros UV-védelemmel rendelkezik. A pehelykönnyű felsők könnyen lélegeznek, éppen elegendő szigetelést biztosítanak, továbbá gyorsan száradó szerkezetüknek köszönhetően egész napos kényelemről gondoskodnak.

A csapat célja, hogy idén mind a négy rangos európai tókerülő versenyt megnyerjék, ebből eddig mind a három sikerült nekik. Az idei szezont az olasz Garda-tónál rendezett Centomiglia-n zárják, ahol szintén a dobogó legmagasabb fokára szeretnének állni.

A Helly Hansen

A Helly Hansen márkát 1877-ben, a norvégiai Mossban alapították, és azóta is világelsőként szolgálja azokat, akiknek munkájuk vagy kalandjaik miatt az elemekkel kell megküzdeniük. A ruházatokat a skandináv dizájnnak és a legszélsőségesebb időjárási viszontagságoknak megfelelően tervezték, hogy magabiztosságot nyújtsanak a profiknak, amikor munkájuk során szembeszállnak a természet legzordabb elemeivel. A vállalat készítette el az első vízhatlan anyagot a világon, 140 évvel ezelőtt, majd az 1960-as években bemutatta az első Propile? fleece középső réteget.

Az 1970-es években bemutatta az első LIFA? Stay Dry technológiával készült technikai alá-öltözetet, napjainkban pedig a díjnyertes H2Flow hőmérséklet-szabályozó technológiával rukkolt elő. A Helly Hansen világelső a technikai vitorlásruhák forgalmazásában. Emellett a márka öltözeteit több mint ötvenezer professzionális síelő viseli a világ száznál is több síterepén, és a hegymászók, válogatott versenyzők, olimpikonok és a kifinomult ízlésű kirándulók kedvelt viselete is. A Helly Hansen felsőruházatai, alá-öltözetei, sportruházati termékei és cipői jelenleg a világ több mint 40 országában kaphatók.

Szóljon hozzá!