ZETApress

hírportál

Versenybringák Szicíliába

Giro dItalia Budapest 2020Fővárosi időfutam után Budapest–Győr és Székesfehérvár–Nagykanizsa szakaszokkal folytatódik a jövő évi Giro d’Italia olasz országúti kerékpáros körverseny – derült ki a Szépművészeti Múzeum Román Csarnokában tartott délutáni sajtótájékoztatón.

Az ismertetett útvonal alapján az 1. szakasz 2020. május 9-én szombaton egy 9,5 kilométeres budapesti időfutam lesz, amely a Hősök teréről indulva az Andrássy úton halad, érinti a Parlamentet, majd a Duna hídján áthajtva a Clark Ádám téren keresztül a Várban zárul. 10-én vasárnap a 2. etap ugyancsak a Hősök teréről rajtol, majd a Pilisen áttekerve a Dunakanyarban haladva Esztergomon és Pannonhalmán át Győrben ér véget a 193 kilométeres táv. 11-én hétfőn a 197 kilométeres 3. szakasz Székesfehérváron kezdődik, a Balatont Balatonfürednél éri el, aztán a Tihanyi-félszigetről Keszthelyen át halad a nagykanizsai befutóig.

Szilasi László, a 2020-as magyar Giro-projekt szakmai vezetője elmondta, a nagykanizsai befutó utáni lesz az olasz körverseny történetének legnehezebb transzferje. Először fordul elő ugyanis az, hogy külföldi helyszín után másnap Olaszországban megy tovább a verseny. Ezúttal 12-én kedden már Szicíliában állnak rajthoz a kerekesek. A sármelléki reptérről 11-én hétfőn este két charterjárat és egy cargo-repülőgép szállítja a karavánt Szicíliába, míg a csapatok a versenyzéshez nélkülözhetetlen egy-egy buszt, kamiont és autókat már eleve oda küldik, hiszen ennyi idő alatt Magyarországról nem lehetne ennyi járművet átszállítani.

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta, az olasz körversenyt akár napi 3-400 ezer szurkoló nézi az utak mentén, míg a televízióban meg lehet mutatnia világnak Magyarország látványosságait, tájait és műemlékeit. – Remélem, jövőre itt is több százezer ember kinn áll az út mentén boldogan, és évek múltán is büszkén emlékszik vissza, hogy látta a Giro d’Italiát! – fogalmazott Révész, aki egyben a Szervezőbizottság elnöke is. Kiemelte, hogy a Giro fókuszba helyezi a sportágat Magyarországon, segíti a hazai kerékpározás térnyerését, elfogadottságát. Hozzátette: bízik benne, hogy a fiatal és tehetséges generáció tagjai közül Peák Barnabás, Valter Attila vagy Dina Márton a mezőnnyel tekerhet az útvonalon, amelyet szerinte a jövő évi Giro legszebb szakaszai közé sorolnak majd.

Szabó Tünde, az EMMI sportért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy a magyar kerékpársport történetében mérföldkőnek számít a Giro magyarországi rajtja, amely a világ egyik legnézettebb, legjelentősebb és legnépszerűbb sporteseménye. Jelezte, viadalhoz kapcsolódó szervezési feladatok nem átlagosak, de a magyar rendezési képesség is kiemelkedő. Leszögezte, az idelátogatók és a tv-nézők nemcsak évek, de évtizedek múltán is emlékezni fognak a nagy rajtra, és szerte a világban elviszik Magyarország jó hírét.

Mauro Vegni, a Giro d’Italia versenyigazgatója felidézte: az elmúlt években Dublinban, Amszterdamban és Jeruzsálemben városi egyéni időfutamot rendeztek, a bevált módszert folytatták idén Bolognában és a budapesti Grande Partenza nyitó akkordja is ez lesz. Kiemelte, az időfutam-specialistáknak kedvező rövid táv utolsó másfél kilométere 4%-os emelkedővel zárul, így már ezen kioszthatják a legjobb hegyi menőt illető kék trikót az összetett elsőt illető rózsaszín, a sprinterek pontversenyében első ciklámen és a legjobb fiatalt illető fehér trikó mellett. Kifejtette, a második, enyhén dombos szakasz csodálatos tájakon vezet, s bár 23 kilométerrel a cél előtt érinti a pannonhalmi Apátságot, ezzel együtt is a sprintereknek kedvez majd várhatóan. Szintén sík etap lesz a harmadik, ahol ugyancsak mezőnyhajrá várható, s szintén remek országimázs-növelőnek nevezte.

Paolo Bellino, a Giro d’Italiat szervező RCS Sport igazgatója kiemelte: több mint 200 országban évről évre mintegy 800 millió tévénéző követi a viadalt. Mint mondta, a Giro kétféle örökséget hagy maga után: egyrészt az ország kiállhat a világ elé és megmutathatja magát, másrészt az olasz körverseny által elvetett magból új kerékpáros generáció születhet, amelyből a jövő nagy versenyzői nőhetnek ki.

Tarlós István főpolgármester levelében kiemelte: a főváros valódi nagyhatalom sportversenyek rendezésében, és kiváló tömegsport-rendezvények házigazdájaként is ismert. Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb tavaly Izraelben volt a Grande Partenza.

Szóljon hozzá!