ZETApress

hírportál

Országunk tükre

A Construma Nagydíj-pályázat folytatta diadalútját – mondta Tóthné Dr. Pásztor Zsuzsa, a Hungexpo Rt. vezérigazgatója – Vezérigazgató Asszony! Ön a Hungexpo vásárait az ország tükrének nevezte. Milyen ez a tükör? – kérdezte tőle Szarvas István 1997 nyarán.

P.ZS: Valóban, az ország tükre, az ország kirakata. Az első félévi rendezvényeken és az eddig lezajlott kiállítások alapján meg tudom erősíteni, hogy ebben a kirakatban a magyar vállalkozók jelesen vizsgáztak. A hazai vállalkozók felkészültek és minőség tekintetében is megállják helyüket az európai piacon. Az első félévi kiállítások az Európai uniós felkészülés jegyében zajlottak le. Az Industria kiállításon sikeres rendezvények voltak. Különösen sikeres volt az európai minőségi konferencia. Ezen szó volt arról, hogy az ISO tanúsítással kapcsolatban milyen feladatokat kell megtenniük vállalatainknak. Az eddigi tapasztalatok alapján ez a felkészülési folyamat hatékonyan segíti elő a kormány 2000-ig szóló kommunikációs stratégiáját.

– Van egy büszkesége a Hungexpo Rt.-nek: az újjáépített B-pavilon. Gondolom szívesen beszél róla.

P.ZS: Részvénytársaságunk rendelkezik egy középtávú fejlesztési programmal. Ennek keretében készült el 1996 tavaszára a B-pavilon, amely 7000 m2-en áll európai színvonalon a magyar és külföldi kiállítók rendelkezésére. Az eddigi tapasztalatok alapján rendkívüli az érdeklődés a B-pavilon iránt, nyilvánvalóan azért, mert szolgáltatásai messze meghaladják a hátsó pavilonokét. Úgy gondolom, hogy ilyen pavilonokkal kell a budapesti vásárközpontot továbbfejleszteni.

– Ön a Nemzetközi Kiállítások Szövetségének az (UFI-nak) elnökségi tagja. Hogyan tudja ezt a munkájában hasznosítani?

P.ZS: 1994 óta vagyok a UFI elnökségi tagja, és úgy gondolom, hogy ez rendkívül fontos a Hugexpo számára, ezáltal – személyemen keresztül – naprakész információkhoz juthat a nemzetközi kiállítási piac trendjeiről. Ezek figyelembevételével alakítjuk ki kiállítási politikánkat, hogy meg tudjunk felelni a nemzetköz elvárásoknak. Az UFI négy vezető kiállítási vállalata: a brünni BVV, a poznani MTP, a pozsonyi Incheba és a Hungexpo Rt. együttműködési megállapodást írt alá. A négy cég alapvetően egyetértett abban, hogy a kiállítások reális piaci értékének kialakításához, a házi és nemzetközi kiállítók és látogatók pontos és valós informálásához egységes, nemzetközi alapokon nyugvó statisztikai auditálási rendszert dolgoznak ki és vezetnek be.

Az a közös vélemény alakult ki, hogy a létrejövő rendszerrel – az érintett országok más kiállításszervezőinek későbbi csatlakozásával – az érett piaci viszonyokhoz tartozó infrastrukturális háló részét alakítják ki. Április végén megállapodást írtam alá a bajor Kelet-Nyugati Vezetőképzési Központtal (OWZ) és a Müncheni Vásárral (MM). Ez lehetővé teszi, hogy közösen kínáljunk a kis- és középvállalkozások marketingvezetői, illetve ügyvezetése részére nemzetközi kitekintésű és színvonalú, rendszeres szakmai felkészítést. Ennek érdekében 1997 szeptemberétől 1998 végéig terveink szerint összesen 8-12 kiállítási szemináriumot szervezünk.

– Hogyan értékeli a Construma kiállítást? Gondolkoztak-e azon, hogy nemzetközivé szélesítsék a szakmunkás tanulók versenyét?

P.ZS: Egyértelműen sikeresnek tekinthető az idei Construma. Ha az elmúlt hat évet vizsgáljuk, a számok magukért beszélnek: a kiállítási terület az 1992. évi 13 ezer m2-ről 26 ezerre nőtt, tehát megduplázódott. Hasonló növekedést mutat a látogatók számának alakulása: 62 ezer fizető látogató még nem volt. Tavaly indítottuk – a kiállítók nagy megelégedésére – a Construma Nagydíj-pályázatot, ami ebben az évben folytatta diadalútját: 50 százalékkal több, összesen 34 pályázat érkezett be. Ez egyértelműen jelzi azt, hogy a cégek felismerték a Nagydíjban rejlő marketingelőnyöket.

Ebben az évben az Építési Piac folyóirattal közösen hagyományteremtő szándékkal rendeztük meg az első szakmunkás vetélkedőt, ami nagyon hasznos kezdeményezés volt. Célja volt hozzájárulni a szakképzés rangja, hitele visszaszerzéséhez, és a szakma igényességére serkenteni mind az oktatókat, mind a hallgatókat. A rendezvényt a jövőben is megismételjük, mégpedig úgy, hogy a szakmai vetélkedőn jelenjenek meg a szakma kiváló mesterei és a szakma iránt elhivatottságot érző fiatalok is. Végezetül szeretnék néhány érdekesebb adatot közölni a lap olvasóival, a teljesség igénye nélkül. Ha az árucsoportok összetételét vizsgáljuk, akkor idén ismét a nyílászáró, tetőfedő és szigetelő cégek voltak túlsúlyban, ők a kiállítók 50 százalékát képviselték, őket az építő-gépipari gépek forgalmazói követik. Nagyon fontosnak találjuk, hogy a belsőépítészettel és a lakáskultúrával foglalkozók száma a múlt évihez képest megduplázódott. Ez is jelez egyfajta minőségi változást – olvashattuk az Építési piac 1997. júliusi számában.

Szóljon hozzá!