ZETApress

hírportál

Rosberg nyert az Osztrák Nagydíjon

Nico Rosberg nyerte a hétvégi Osztrák Nagydíjat, mely az idei Formula?1 világbajnokság 8. futama volt az osztrák Red Bull Ringen, Spielbergben. Formula?1-es Legendák Parádéja is látható volt a vasárnapi futam előtt. A helyszínről Dr. Horváth Dávid tudósított, fotóink Kasznár Gyula felvételei.

A Formula?1-et nem véletlenül nevezik az autó- és motorsportok királyának és egyben az egyik legelitebb társadalmi esemény is minden Formula?1-es hétvége. A versenyeket számos egyéb látványos rendezvény és kiegészítő verseny (GP2, GP3, Porsche Mobil?1 Supercup) kíséri, de még sohasem volt olyan jellegű bemutató, amelyet az idei Osztrák Formula?1-es Nagydíj versenye előtt tartottak.

A Red Bull Ring egy osztrák versenypálya Stájerországban. Maga a pálya Spielberg községhez tartozó területen fekszik. A pályát 2011-ben a Red Bull energiaital gyártó finanszírozásával felújították és ismét alkalmassá tették a Formula?1-es versenyek megrendezésére, a 2014-es szezontól ismét szerepel a versenynaptárban. Június 20-án szombaton 15:40-től 16:45-ig a GP2 Ausztria 1. futam, 17:20-tól 18:05-ig a GP3 Ausztria 1. futam volt megrendezve. Június 21-én vasárnap 09:25-től 10 óráig a GP3 Ausztria 2. futam, majd 10:35-től 11:25-ig a GP2 Ausztria 2. futam, közvetlen az Osztrák Nagydíj előtt 11:45-től 12:20-ig a Porsche Porsche Mobil?1 Supercup Ausztria futam, legvégül pedig 14-től 16 óráig a Formula?1-es Osztrák Nagydíj következett.

Második győzelmét aratta az Osztrák Nagydíjon Nico Rosberg, aki kiváló rajtjával rögtön az elején megelőzte a poleból induló Lewis Hamiltont. A német?finn pilóta viszonylag kényelmesen autókázhatott a győzelembe, mert a címvédő Hamilton előbb nem tudta, majd az öt másodperces büntetés után nem is nagyon akarta megelőzni csapattársát. Rosberg győzelmével 10 pontra faragta hátrányát Hamiltonnal szemben a Silverstone-ban két hét múlva sorra kerülő Brit Nagydíj előtt. A Mercedes párosa mögött Felipe Massa végzett, akinek gyakorlatilag házhoz jött a dobogó 3. helye, miután a Ferrari emberei elrontották Sebastian Vettel kerékcseréjét. A Vettelt 4. helyre leszorító Williams-pilóta karrierje 40. dobogós helyezését érte el. A további sorrend: 5. Bottas, 6. Hülkenberg, 7. Maldonado, 8. Verstappen, 9. Perez, 10. Ricciardo, 11. Nasr, 12. Kvjat, 13. Ericsson, 14. Merhi. Feladta: Grosjean, Sainz, Button, Stevens, Raikkönen és Alonso.

Legendák a versenypályán

Dietrich Mateschitz , a Red Bull cég tulajdonosa idén olyan látványosságot álmodott meg, amely tényleg minden Formula?1-es rajongót teljesen kielégített. Ő és tanácsadói kitalálták azt, hogy a saját pályájukon bemutatnak számos olyan, a Formula?1 hőskorából származó versenyautót, amellyel az ifjabb Formula?1 rajongók még nem találkozhattak és ezeket a versenyautókat a sportág legnagyobb élő legendái vezették, akik közül konkrétan a következőekkel találkozhattunk:

Gerhard Berger (Wörgl, 1959. augusztus 27.) Formula?1-es versenyző. Korábban a Scuderia Toro Rosso Formula?1-es csapat vezetője volt, aki 14 Formula?1-es szezont teljesített, legjobb világbajnoki eredménye két harmadik helyezés. Ez idő alatt 10 nagydíjat nyert, 48-szor végzett dobogón, 12-szer indult az első rajtkockából és 21 alkalommal futotta a verseny leggyorsabb körét, kettővel többször, mint barátja, Ayrton Senna. Pályafutása során 210 versenyen indult, amellyel a Formula?1 legtapasztaltabb versenyzői közé tartozik. Magáénak mondhatja azt különleges címet, hogy ő érte el a Benetton csapat első futamgyőzelmét és az utolsót is, 11 évvel később.

Andreas Nikolaus Niki Lauda (Bécs, 1949. február 22.) osztrák autóversenyző, háromszoros világbajnok (1975, 1977, 1984) Formula?1-es pilóta. Visszavonulása után légi-vállalatot alapított, majd a Ferrari és a Jaguar csapat tanácsadójaként tevékenykedett. Jelenleg a Mercedes csapat résztulajdonosa és elnöke, valamint a német RTL televízió szakkommentátora.

Nelson Piquet Souto Maior (Rio de Janeiro, 1952. augusztus 17.) brazil autóversenyző, háromszoros Formula?1-es világbajnok.

Alain Marie Pascal Prost (Saint-Chamond, 1955. február 24.) francia Formula?1-es versenyző. 1980 és 1993 között 199 nagydíjon vett részt, mialatt 51 futamot és négy egyéni világbajnoki címet (1985, 1986, 1989, 1993) nyert, így csak Juan Manuel Fangio és Michael Schumacher tudott nála több világbajnoki címet szerezni. Ugyancsak négyszer másodikként végzett a pontszerző listán (1983, 1984, 1988, 1990). Csapata, a Prost Grand Prix 1997 és 2001 között szerepelt a Formula?1-ben.

Pierluigi Martini (1961. április 23.) olasz autóversenyző, az 1999-es Le Mans-i 24 órás autóverseny győztese. 1984 és 1995 között összesen 124 világbajnoki Formula?1-es versenyen vett részt.

Riccardo Patrese (Padova, 1954. április 17.) olasz autóversenyző, 1977 és 1993 között a Formula?1 versenysorozat pilótája volt. F1-es pályafutása alatt 257 nagydíjon vett részt, ami 15 évig rekord volt. 19992-ben második, 1989-ben és 1991-ben harmadik lett a világbajnokságon.

Christian Danner (München, 1958. április 4.) német autóversenyző, aki 1984-ig összesen 47 Formula?1-es világbajnoki versenyen indult. Az 1985-ös nemzetközi Formula?3000-es sorozat bajnoka. A Spa-i 24 órás autóverseny és a Nürburgringi 24 órás autóverseny győztese. Jelenleg a német RTL televízió szakkommentátora.

Giovanni Jean Alesi (Avignon, 1964. június 11.) francia autóversenyző. Az 1989-es szezon közepén, a francia nagydíjon mutatkozott be a Formula?1-ben a Tyrrell?Cosworth csapat tagjaként, ahol Michele Alboreto helyét vette át. A futamon a negyedik helyen ért célba. Később a Ferrarival és a Benettonnal, Sauberrel, Prosttal, végül a Jordannal is versenyzett. 201 versenyen 241 pontot, 2 pole pozíciót, 4 leggyorsabb kört és egy futamgyőzelmet szerzett.

A négyszeres világbajnok Alain Prost McLaren-TAG MP4-2C-t (1985), a háromszoros világbajnok Niki Lauda McLaren-TAG MP4-2-t (1984), a szintén háromszoros világbajnok Nelson Piquet Brabham BT52B-t (1983), a hazai legenda Gerhard Berger Ferrari F1-87/88C-t (1988), egykori csapattársa Jean Alesi egy turbófeltöltő nélküli Sauber C14-t (1995), a világbajnoki második helyezett Riccardo Patrese Renault RS01-t (1984), a német Christian Danner Zakspeed 871/03 (1987) versenyautót, az olasz Pierluigi Martini pedig egy Minardi M186‐01 (1986) versenyautót vezetett. Jelen volt még Giancarlo Minardi Formula?1-es tervezőlegenda és egykori csapattulajdonos is. Kiállítottak még jó néhány egykori versenyautót is, pl. egy Lotus 98T (1986) Formula?1-es autót is. Holnap az egyik betétfutamról, a GP2-ről írunk.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. A GP2-es versenysorozat | ZETApress

Szóljon hozzá!