ZETApress

hírportál

Minardival ünnepeltünk

A Történelmi Minardi Napokon megint a motorsport egykori bajnokait ünnepelték. Negyedik alkalommal került sor április 27-28-án a Történelmi Minardi Napok megszervezésére, ami egy időben volt egy különleges golfversennyel – tudtuk meg dr. Horváth Dávidtól. A tavalyi eseményekről idekattintva olvashatunk. Fotóink Kasznár Gyula felvételei.

Minden eddiginél gazdagabb programot láthattunk, amit az is színesített, hogy rengeteg olyan visszavonult Formula–1-es pilótát hívtak meg, akikkel nehéz bárhol összefutni és a Le Cicogne Golf Club-ban, Faenzában, Olaszországban egy nagyon izgalmas golfversenyt is rendeztek az egykori Minardi pilóták és a meghívott hírességek között. A versenyt Pisca Taruffi rallye versenyzőnő találta ki, akinek édesapja a legendás, márt elhunyt egykori Formula–1-es pilóta volt, aki az Alfa Romeónál, a Ferrarinál, a Mercedesnél, a Maseratinál és a Vanwall-nál is versenyzett, Grand Prix győztes is volt. A pilóták egy hangulatos vacsorán is részt vettek.

A legendás imolai versenypályán (amit Enzo és Dino Ferrari-ról neveztek el) találkozhattunk a következő egykori Formula–1-es Minardi autót is vezető pilótákkal: Giorgio Francia, Riccardo Patrese, Emanuele Pirro, Alessandro Nannini, Pierluigi Martini, Fabrizio Barbazza, Alex Caffi, Giovanni Lavaggi, Carlo Facetti, Bruno Giacomelli, Howden Ganley, Richard Attwood, Derek Daly, Hans Herrmann, Teddy Pilette, David Piper, Patrick Tambay, Jo Vonlanthen. Ott volt természetesen a főszervező, a legendás Formula–1-es csapatalapító Giancarlo Minardi, a Formula–1-es Ferrarikat tervező Mauro Forghieri (aki utcai Ferrarikat, Lamborghiniket és Bugattikat is tervezett), az egykori tervező Gabriele Tredozi, az egykori BMW és McLaren csapatvezető Mario Theissen és Jo Ramirez és a gokartozó Andrea Kimi Antonelli is.

Pierluigi Martini száznál több Formula–1-es futamon indult Minardi autóval. Alessandro Nannini 1986-ban debütált a Formula–1-be Minardi autóval, megnyerte a japán Grand Prix-et. – Kedvelem Giancarlo Minardit, hét évig volt a csapatfőnököm! – mondta. Pierluigi Martini Ferrari M192-et, amit V12-es Lamborghini motor hajtott. A Ferrari legendás tesztpilótája Luca Badoer 1995-ben és 1996-ban versenyzett a Minardi csapatnál. – Fantasztikus éveket töltöttem el Giancarloval és közel kerültem hozzá és a csapathoz. Sokat kaptam tőle! – nyilatkozott. Itt volt az olasz Giovanni Lavaggi, aki a saját LMP1 autóját vezetett. Itt volt az autó-motorsport egyik legjelentősebb pilótája, Riccardo Patrese, aki 257 Grand Prix-en vezetett (sokáig ő tartotta a világcsúcsot) és 1992-ben a második helyezett lett a világbajnokságon. Az ötszörös Le Mans-i győztes Emanuele Pirro úgy nyilatkozott, hogy egy álma vált valósággá a Minardinál. Összességében remek programot láthattunk.

Szóljon hozzá!