ZETApress

hírportál

Gondolatok a verseny után

A 21-ik Magyar Nagydíj befejeződött – 7

Jenson Button-t intette le elsőként Faluvégi Péter versenyigazgató ma délután. Melléje J. P. Montoya és Nick Heifeld állhatott fel a dobogóra. Pontszerző helyen végzett még Barrichello, Coulthard, R. Schumacher, az újonc Kubica és a ferraris Massa. A 22 versenyzőből csak nyolcan értek célba, de sem Alonso, sem M. Schumacher nem volt közöttük A nem várt eső a hazai versenyek történetében ma először eleredt. A két nagymenő csatájában Schumacher Alonso között megmaradt a 11 pont különbség, míg a konstrukrőrök versenyében a Renault előnye kilenc pontra csökkent a Ferrari előtt.

Lezajlott hát az idei Forma-1 világbajnoki futam a Hungaroringen. A csapatok csomagolnak, indulnak a három hét múlva kezdődő törökországi versenyre. Szeptember tizedikén az Olasz Nagydíjon búcsúznak Európától, majd októberben a kínai és a japán futamok után Brazíliában ér véget az 57-ik versenyévad.

Jövőre a pia lesz a nagy dohány

A szeptember 17-re tervezett Belga Nagydíj idén elmaradt, s nem tudni, mikor indul újra. Tudjuk viszont, hogy 2011-ig biztosan lesz-e náluk autóverseny, nem ez volt az utolsó. Utoljára láttunk viszont dohányreklámokat idén a pályán, mert az Európai Unió betiltotta használatukat. Mégsem maradunk jövőre sem szponzor nélkül, mert egy italgyártó világcég lép a helyükre. A cigivel ellentétben a pia nem okozhat tüdőrákot, csak öl, butít és nyomorba dönt!

A Hungaroring felett is többször megkongatták a vészharangot. 1991-ben is bizonytalan volt már a verseny megrendezése. Akkor vette át hasznosításra a pályát Ecclestone úr. A „mérges francia” igazi üzletember. Ráérzett már az elején, hogy az eladott jegyek, meg a benti nézők száma sehogy sincs arányban. Rögvest légi felvételeket készített a nézőtérről, s ő tudja csak milyen módszerekkel, de megszámolta a képen a nézőket. A szám tényleg nem stimmelt. Azt már mégsem mondhatta, hogy a jegyszedők saját zsebre, jegy nélkül engedték be az ismerősöket és ismeretleneket, ezért inkább biztonsági okokra hivatkozva vezette be a változást 1992-ben.

Az újítás lényege, hogy mindenkinek nyakba akasztandó jegye van, amit az osztrák biztonsági emberek folyamatosan ellenőriznek az edzések és a verseny alatt. Minden területen más-más színű jeggyel lehet tartózkodni, így messziről ki lehet szúrni az illetéktelent. Mivel az őrök magyarul nem tudnak, vagy nem akarnak érteni, vitatkozni velük teljesen értelmetlen. A nézőkön kívül a közreműködők is különböző színű megkülönböztető jelzéseket — például mellényt — kapnak. Ennek elvesztésekor könnyen a kerítésen kívül találja magát az ember.

Boksz a boxutcában

Említettem egy korábbi írásomban a versenybírák és a biztonságiak csatáját. Az ellentét 1992-ben alakult ki közöttük. Akkor a sógorok felmentek a kapuban a bírókat szállító buszra, s akin nem volt mellény, le akarták szállítani. Akkor a hazai túlerő győzött, s a biztonságiak lettek lependerítve. Ezért vágnak vissza azóta rendszeresen, s a boxutcában direkt vadásznak a technikai mentőkre és gyalogos tűzoltókra. Nekünk ugyanis csak a pálya szélére terjedt ki a jogosítványunk. Azt, hogy az osztrák biztonságiak pikkelnek ránk, még elviseljük valahogy. Nagyobb baj volt, hogy a nyíregyházai megyei napilap tudósítójaként a Formula—1 magyar sajtófőnökétől sem kaptam semmilyen támogatást 1994-ben a sorozat megírásához.

160-an igényeltünk akkreditálást a versenyre, s csak a szerencsés 130 kolléga — fotós és újságíró — kapott belépőt. Az elutasítottak egytől egyig magyarok voltak. A sajtófőnököt nem érdekelte, hogy a megyékben is vannak autóversenyt szerető emberek. E sorok írója sportbírói tapasztalatát, ismeretségét és munkáját használta fel akkor, hogy tájékoztassa az olvasót. Napilapunk nem volt megfelelő sajtóorgánum a verseny sajtófőnökének. Később is kértem tőle akkreditálást hasonló eredménytelenséggel, ezért idén nem is próbálkoztam. A versenyzőkkel készített interjúk ezért is maradtak el, s volt több az információ és visszaemlékezés. Mostani sorozatomban az akkor leírtakat adtam közzé némiképp aktualizált formában.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. ZETApress » Leintés utáni Ferrari siker

Szóljon hozzá!