ZETApress

hírportál

Tóth Bori a Teátrumban

Ha Tóth Bori, akkor Millenáris Teátrum? Igen! Az őszi 2010-2011 ősz/tél kollekciójának bemutatója után idén március utolsó előtti napján ismét zsúfolásig megtöltötte Tóth Bori a Millenáris Teátrumot a TÓTHBORI 2011-es tavasz-nyári Prét á Porter és Couture kollekciójának bemutatásával.

A tavalyihoz hasonlóan óriási volt az érdeklődés, és ami nagyszerű, hogy nemcsak a szakma meghatározó kiválóságai, kortársai lehettek jelen, hanem a divatkedvelő ? elnézést a kifejezésért ? hétköznapi ember is el tudott jönni és megnézni hova tart vagy merre fog tartani a ?módi? az idén.

Korán érkeztem a Teátrumhoz és megdöbbentett a bejárat előtt kígyózó hosszú sor. Tartottam tőle, hogy nem fogom látni a bemutató elejét, de a szervezők parádésan gyors beengedése után szinte váll a váll mellett tudtunk csak mozogni, helyet keresni a kifutó környékén. A 8 órára hirdetett kezdés elcsúszott fél 9 utánra, ami egyrészt nem volt baj olyan szempontból, hogy mindenki megtalálhatta a helyét, másrészt jókat tudtunk beszélgetni.

Míg tavaly megemelt, dobogós egyenes kifutón jöttek a modellek és a végén megállva a fotósok állása előtt pózoltak, addig most dobogó nélküli U alakban a széksorok között vonultak fel. Többen csettintettek, hogy ez igen, ez már tiszta nyugati stílust idéz! Én csak annyit észrevételeztem, hogy így szinte villámgyorsan lezajlik a bemutató és nem győzi kapkodni az ember a fejét.

Úgy érzem a látottak értékelésére vagy véleményezésére én teljesen alkalmatlan vagyok, mert a helyszínen van egy varázsa a látványnak, természetesen a kollekciónak is, plusz, aki viseli és ezt szavakkal leírva nehezen tudnám visszaadni, ezért inkább Tóth Bori mondataival zárnám soraimat:

A 2011-es tavasz/nyári kollekcióm témájának ötletét a szecesszió idején készített üvegtárgyak világa adta. A szecesszió színvilágának légiessége, a színek egymásba mosódása egyfajta illuzionisztikus hatást kelt. Az anyagok és a színek kiválasztásánál fontos volt, hogy egyrészről ezt a kicsit melankolikus színharmóniát megalkossam, másrészről szerettem volna egy friss, élénk kontraszttal maivá, a jelen számára élvezhetővé tenni a kollekciót. A stilizált pávatoll motívum, az eozinos hatású felületek, a finom színtársítások alapvető elemei a kollekcióban használt hatásoknak.

A lágy formák, redők masnikba olvadnak és a masni, mint formaalkotó motívum hangsúlyosan jelenik meg a kollekcióban. A ballonok, blézerek, dzsekik, nadrágok, és főként a ruhák mind ennek a játéknak megtestesítői. A kollekcióban megjelenő sziluett idézi a szecesszió ballonujjainak és erősen a derekat hangsúlyozó formavilágának elemeit, ellenben az anyaghasználatban és anyagtársításban markánsan különbözik a szecesszió világától. Fontosak a merevebb, jól formálható anyagok, melyeket lágy esésű dzsörzék és selymek egészítenek ki. A nadrágok rövidek és szűkek; bő, drapérikus csípőmegoldással magasítva, a derekat hangsúlyozva, ez a sziluett végigvonul a további darabokon is.

Szerepet kapnak a könnyen libbenő selyemanyagok is, melyek erős, telt színekkel vonzzák a tekintetet és kiválóan párosíthatóak a kollekcióban szintén megjelenő natúr színű darabokkal. Játékos, nagyon nőies, kicsit túlzó kollekció, sok apró, szerethető részletmegoldással, melyben fontos szerepet kapnak a ruhákon megjelenő beépített bőr elemek, öv vagy gombokat kiváltó záródások formájában. A farmer és a bőr szintén új elemként jelenik meg a Tóth Bori kollekcióban, friss kontrasztot állítva a megannyi nemes és dekoratív kelmének és ruhadarabnak ? fejeződik be Bori monológja. Ha ez a néhány sor és az illusztráló fotók felkeltették volna az érdeklődésüket, akkor látogassák meg a Tóth Bori Üzletet és Szalont a terézvárosi Hajós utca 25-ben! ? ajánlja a felvételeket készítő Lantai József. Érdemes!

Szóljon hozzá!