ZETApress

hírportál

Tóth Bori a Teátrumban

Tegnap óriási érdeklődés mellett, zsúfolásig megtelt a Millenáris Teátrum TOTHBORI PRET-A-PORTER 2010-2011 ősz/tél kollekciójának bemutatóján ? tudtuk meg Lantai Józseftől, aki a fotókat is készítette.

Nem pusztán a stílusos öltözék, hanem annak összhangja az azt viselő hölggyel és ezáltal a végső harmonikus imázs megalkotása a cél ? vallja Tóth Bori, és talán nevezhetnénk a kollekció ars poeticájának e tömör mondatot. Az új kollekció darabjai között domináns helyet foglal el a mélykék, a fukszia és természetesen a klasszikus üzleti színek sem hiányoznak, mint a bézs, barna, szürke és fekete.

A bársony és a tweed Coco Chanel kreációit idézik, míg a szatén anyagok mozaik- és virágmintáit az art déco tapétáiról költöztette át a textilre. A mélykék és a teveszőr színű kasmír kabát, a denevérujjú bársony és szatén kis ruhák, az üvegkristályokkal díszített hátul dekoltált selyem estélyi ruhák és a részletekben gazdag kiegészítők a kollekció kulcsfontosságú darabjai, amelyek szofisztikált megoldást nyújtanak minden alkalomra.

S hogy mi a kollekció inspirációja? ? Az idei őszi-téli kollekcióm kiindulópontja főleg az art deco szín és hangulat világa. Az art deco számomra egy fontos és mindig is csodált időszaka a XX. század művészetének. Egyrészről kicsit öncélú, dekadens, túldíszített, teátrális, ugyanakkor geometriájában fegyelmezett, gyönyörű, máig modern arányokkal dolgozik, különleges anyagtársításokban tobzódik. Másrészről logikus, minimalista, uniszex jelleg érvényesül formavilágában. Bársony, lamé, dús minták állnak kontrasztban a férfias matt szövetekkel. Ebből a hatalmas inspirációs közegből számomra a geometrikus, grafikus sziluett volt a fontos, a sok, kissé teátrális díszítőelem, amely egy elegánsabb jelleget adott a pret-a-porter kollekciónak.

Összekevertem a kor hétköznapi, utcai ruhatárának elemeit az estélyek világával, így az anyagok csillogása, az ékszerek hangsúlyozása, a formák geometrikus egyszerűsége szintetizál egy új képet. Az art deco kora divatjával ellentétben azonban a kollekciómban fontos a derék eltúlzott hangsúlyozása, magasabbra emelése, a láb hosszúra nyújtása, a vállak szélesítése. Jellemzően a fekete társaságában jelennek meg a színek, amelyek tisztán és harsányan alkotnak kontrasztot. Smaragdzöld, fukszia és legfőképpen a királykék társulnak vagy állnak önmagukban, a kollekcióban.

A szegélyek, csillogó paszpólok keltik életre a matt, egyszerű anyagokat, teszik egzotikussá a klasszikus vonalakat. Fontos kihangsúlyozni a patchwork szerű egymás mellé tett anyagok megjelenését, és a kontraszthatásokat az anyagminőségek között. A bársony és a tweed Coco Chanel kreációit idézik, míg a szatén anyagok mozaik- és virágmintái az art deco tapétákról költöztek át a textilekre. A mélykék és a szezon slágere, a teveszőr színű kasmírkabát, a denevérujjú bársony és szatén kisruhák, az üvegkristályokkal díszített, hátul mélyen dekoltált estélyiruha a kollekció kulcsfontosságú darabjai, amelyek változatos megoldást nyújtanak szinte minden alkalomra.

A kiegészítők jelentősége: a 2010-2011-es őszi-téli szezon kiegészítőinek tervezésekor nagy hangsúlyt fektettem az apró részletek kidolgozására. A kollekció egyik legfontosabb darabja a királykék velúrtűsarkú, amelyet szolid platformtalpa és kecses felsőrésze közé rejtett cipzárdísz tesz különlegessé. A világosbarna krokodilbőrből készült, ívelt lakk vastagsarkú cipő a kollekció legexkluzívabb darabja, amelyet szintén a cipzárdíszítés és a fűző végére helyezett aranyszínű kiskockák tesznek izgalmassá. A táskákat a játékos nőies, gazdag formák ? fodrok, rojtok, láncok ? és az olyan erőteljes színek, mint a királykék és a fukszia jellemzik. Ezt a hangulatot erősítik a nagy, színes, grandiőz stólák, szőrme-kiegészítők, bőrövek és ékszerek is ? vallja Tóth Bori.

Szóljon hozzá!