ZETApress

hírportál

After Love a 3. győztes

Véget ért a 3. alkalommal megrendezett SCOPE100 online filmfesztivál, melynek hazai győztese Joachim Lafosse családi drámája, az After Love lett. A SCOPE100 hazai támogatója a Francia Intézet ? tudatta Parádi Orsolya sajtókommunikátor.

A Berenice Bejo és Cedric Kahn főszereplésével készült francia?belga film egy házaspár válásának története, ahol a pénzügyi kiszolgáltatottság ellehetetleníti a szereplők érzelmi viszonyainak egyébként is problémás rendezését. Boris (az elsősorban író-filmrendezőként ismert Cedric Kahn) nem tud elköltözni a lakásból, melyben ikerlányaikkal közösen élnek, amíg Marie (A némafilmesért Oscar-díjra jelölt Berenice Bejo) nem vásárolja ki belőle. Mi történik, ha már nem lehet rendbe hozni, ami tönkrement?

Joachim Lafosse (Sárdobálók, Gyermekeink, The White Knights) filmjében nem egy házasság megromlását mutatja be, hanem realista módon tárja fel a szereplők jelen idejű próbálkozásait az összetett és idegőrlő helyzet megoldására. A filmet az idei cannes-i rendezők kéthete szekciójában mutatták be. Hat országban szerepel a SCOPE100 programban, ezzel ez a film került a legtöbb helyen versenybe.

A 2015-ben indult SCOPE-program első hazai győztese a norvég Magam ura című dramedy lett, 2016-ban az izlandi Madárkák című film kapta a legtöbb szavazatot, mely egy magányos tinédzser kálváriáját mutatta be. A Creative Europe által támogatott közönségedukációs programban a 100 fős zsűri idén 7 filmből választotta ki a neki legjobban tetszőt. Az online filmfesztivál mellett offline szakmai találkozók során vitatta meg az egyes filmek érdemeit és forgalmazási lehetőségeit.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=08cIUbY1IPE[/youtube]

Az idei versenymezőnyben az After Love (L’économie du couple) a 100 fős Scope Közönség szoros versenyben lett első a második helyezett, észt Mother (Ema) és a harmadik, francia Orphan (Orpheline) előtt. A filmet 2017 tavaszán mutatja be a SCOPE100 hazai koordinátora, a Magyarhangya, a Scope Közönséggel közösen kidolgozott forgalmazási stratégia keretében. Véleményük szerint a zsűri a nagyon színes programból a lehető legtöbb nézőt vonzó filmet választotta ki.

Szóljon hozzá!