ZETApress

hírportál

ART MOMENTS másfél hónapig

Colors 1Mától október 31-én keddig 9. alkalommal kerül megrendezésre Budapesten az ART MOMENTS. A kortárs vizuális művészeti fesztivál a korábbi évekhez hasonlóan idén is több helyszínen, változatos programkínálattal várja az érdeklődőket ? tudtuk meg a kora délutáni sajtótájékoztatón a Kossuth Lajos utcai Projektroomban.

Kávéházi közösségi akció, 56-os köztéri installáció, négy méter magas PET palackokból épített dinoszaurusz szobor a Vigadó téren ? hogy csak néhányat említsünk az ART MOMENTS 2016. látványosságai közül. A fesztivál szervezője, a Hybrid Art Managment 2005 óta működik a kortárs vizuális művészet területén azzal a céllal, hogy a klasszikus formákból és keretekből kilépve, minél szélesebb körben ismertté tegye a hazai és külföldi képzőművészetet és designt. Ennek jegyében szervezik meg évről évre az Art Moments Fesztivált, a Cégér ? Jó bornak tervezz címkét! gasztro design pályázatunkat és a közel-keleti orientációjú Zenith Art Exchange nemzetközi művészeti csereprogramot.

A Hybrid Art Managment 2010-ben indítottuk útjára az ART MOMENTS vizuális művészeti rendezvénysorozatát, amely alkalmanként több tucat helyszínt, több száz műalkotást mozgatott meg az elmúlt években a fővárosban, vidéken (Debrecen, Pécs, Veszprém, Tokaj, Balatonfüred) és külföldön (London, Párizs, Berlin, Róma, Helsinki, Bécs, Pozsony) egyaránt.

A kortárs vizuális művészet sokat elárul az adott országról, annak magáról alkotott képéről. Éppen ezért az ART MOMENTS egyik fontos célja az, hogy testközelbe hozza a jelenre reflektáló, a ma kérdéseivel foglalkozó kortárs művészetet, kiemelje azt a megszokott múzeumok és a galériák falai közül és a szabadba, közterekre, meglepő kiállítási közegbe helyezze az alkotásokat, újabb és újabb értelmezési lehetőségeket kínálva, releváns kérdések megfogalmazására sarkallva a látogatókat.

COLORS Magazin kiállítás

Colors 2Az idei ART MOMENTS a legendás COLORS Magazin címlapjaiból összeállított kiállítással indul ma este 19 órakor a belvárosi Kossuth Lajos utca 12-14-ben. A 2014-ig megjelenő magazint 1991-ben a Benetton felkérésére a magyar származású Tibor Kalman és Oliviero Toscani, a divatcég akkori kreatív igazgatója indította el. A kiadvány úttörő módon divattrendek helyett mindenkit érintő társadalmi kérdéseket kezdett boncolgatni, sokszor provokatív fotósorozatokon keresztül. A témák a gyors-étkezéstől a rasszizmusig mindent érintettek, a letisztult képi világ pedig eszközzé vált a mindennapi kérdések közvetítésében. A cél az volt, hogy megmutassák a világot a világnak. Az üzenet pedig mindig ugyanaz: a sokszínűség jó, a változatosság gyönyörködtet.

Szóljon hozzá!