ZETApress

hírportál

Sajtófotók Ároktőről

Sokkoló mély-szegénység közvetlen közelről. Észak-magyarországi falvak valós hétköznapjait mutatja be a Canon a Magyar Sajtófotó Kiállításon, mely idén 34. alkalommal nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt. A mától május 24-én keddig a Nagymező utcai Róbert Capa Kortárs Fotográfiai Központban látható kiállításra ismét egyedi fotósorozattal készült az amúgy kiemelt támogatóként is szerepet vállaló Canon.

Az idei sajtófotó kiállítás január 25-ei előzetese idekattintva olvasható. Az önálló tárlat idén a Pillangó Fejlesztések (Pro Cserehát Egyesület) tevékenységét támogatja, akik hosszú ideje azon munkálkodnak, hogy elsősorban az észak-magyarországi falvakban lakó hátrányos helyzetű embereknek élhető életet biztosítsanak egy közösségi mezőgazdálkodási program beindításával. A fotókat a Canon felkérésére Hajdú D. András, többszörös sajtófotó-díjas fotográfus készítette, aki képeivel Ároktő lakóinak mindennapjait mutatja be. ? Negyedóra se kellett hozzá, hogy képbe kerüljek a helyi viszonyokkal. Ároktő semmiben sem különbözik az átlagos kelet-magyarországi településektől. Hó vége van, a kocsma pang, senkinek sincs pénze egy pohár sörre, az emberek maroknyi aprópénzzel próbálnak a szó szoros értelmében túlélni ? számolt be élményeiről a fotós.

Azért esett erre a helyszínre a választás, mert a Canon által támogatott Pillangó Fejlesztések legújabb közösségi kertje itt indul idén tavasszal. A Canon és az egyesület együttműködésének ez a támogatás csak egy részét képezi, hiszen a két szervezet közösen indít felvilágosító programot a térségben élő gyermekek számára, melyben a fenntartható gazdálkodás népszerűsítését tűzték ki célul. A program keretében közel 500 gyereknek tart a két szervezet workshopokat és 30 hátrányos helyzetű gyermeket hív meg nyári táborába, ahol a gyerekek megismerkedhetnek a fenntartható gazdálkodással, illetve megtanulják, hogy hogyan lehet a közösségi médiában munkájukat népszerűsíteni.

? A települési Pro Lecsó programjaink során vegyszermentes közösségi mezőgazdálkodást honosítunk meg a velünk együttműködő településeken. Ennek része ? a település lakóival és döntéshozóival közösen ? a környezeti, társadalmi és gazdasági fenntarthatóság kialakítása is. Ezt a munkát egészíti ki az idén a Pillangó a Fejlesztésért című ökológiai médiatáborunk, melyet felső tagozatos gyerekeknek szervezünk. Azt reméljük, hogy a gyerekeket inspirálják az eddigi Pro Lecsó tapasztalatok, és viszont, hogy a táborban a gyerekek olyasmiket terveznek majd településeiknek, amiket öröm lesz megvalósítani. Bízunk benne, hogy így folyamatosan közelebb jutunk élhetőbb és fenntarthatóbb települések kialakításához ? mondta Kassai Melinda, a Pillangó Fejlesztések vezetője.

? Az elmúlt 3 napban a nyári tábort is népszerűsítő beszélgetéseket tartottunk a térségben. Közel 500 gyerekkel találkoztam az iskolákban. Megdöbbentő volt látni, hogy mennyien használják a közösségi médiát, és mennyire nem látják a kockázatát annak, ahogyan használják. Bízom benne, hogy tudtunk olyan tanácsokkal szolgálni, melyek nem csak arról szólnak, hogy mitől lesz hatásos egy jó kép, de azt is megértették a gyerekek, hogy mi az, amit ne osszanak meg még akkor sem, ha az rengeteg like-ot eredményez ? mondta el Kováts Botond, a Canon Hungária Kft. vállalati és marketingkommunikációért felelős vezetője.

A Canon Europe

Az 1937-ben alapított Canon Inc. a világ 116 országában van jelen. Az EMEA-térségben hozzávetőlegesen 18 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak 20 országban működő telephelyeiken. 2014-ben a Canon EMEA nettó értékesítése a Canon globális értékesítési bevételeinek 29,3%-át (1090 milliárd jen) tette ki. A magyarországi leányvállalat, a több mint 150 fős Canon Hungária Kft. 1994. óta működik Magyarországon. A cég mindennapi működését a Kyosei filozófia határozza meg, mely szerint a közjó érdekében kell egymással összefogva élnünk és dolgoznunk. A fenntarthatóságra vonatkozó megközelítésünk kulcsfontosságú eleme a stakeholderek, ügyfelek és alkalmazottak iránti elkötelezettségünknek Ezt támasztja alá az is, hogy a Canon megszerezte a globális ISO 14001 minősítést.

A Canon fejlesztéseinek elsődleges célja, hogy felhasználóik magán- és üzleti életét gazdagítsák képalkotási megoldásaik révén. A Canon kínálatában megtalálhatóak az amatőr és hivatásos fotósokat célzó fényképezőgépek és megoldások, ide sorolva a televíziós műsorgyártáshoz és -szóráshoz alkalmas kamerákat és objektíveket is; a kézi videokamerák és a projektorok; a menedzselt nyomtatási szolgáltatások; az üzleti folyamatok kiszervezése, illetve menedzselése; a hálózati videokamerák és -megoldások; a képtárolási megoldások; a nyomtatók, lapolvasók és többfunkciós eszközök; a nagy formátumú nyomtatók, kereskedelmi célú nyomtatók és digitális nyomdagépek a hivatásos nyomdaipari vállalkozások számára; az orvosi képalkotó berendezések és megoldások.

Szóljon hozzá!