ZETApress

hírportál

Verdi-operák díszletei

Giuseppe VerdiTisztelgés Giuseppe Verdi előtt születésének 200. évfordulója alkalmából címmel a Római Operaház vázlataiból és díszleteiből nyílt kiállítás tegnap este 6 órakor a Bródy Sándor utcai Olasz Kultúrintézet földszinti Guiseppe Verdi-termében. Ingyenesen látható április 18-án, csütörtökig.

A Római Operaházban, több mint százéves fennállása alatt, olyan nemzetközi hírű díszlettervezők és jelmeztervezők dolgoztak, akiknek a munkái kiemelkedő jelentőségű művészeti-tárgyi örökséget képeznek. A Történeti Archívum, mely ezt az értékes gyűjteményt őrzi, olyan vázlatokat és díszleteket válogatott, melyek a múlt század folyamán a Római Operaházban bemutatott Verdi-művekhez készültek.

A kiállítás olyan művészek alkotásainak széles tárházát kínálja, mint Luchino Visconti, Franco Zeffirelli, Perluigi Pizzi, Danilo Donati, Nicola Benois, akik művészi ihletettséggel láthatóvá tették a Giuseppe Verdi zsenijének fenséges és halhatatlan zenéje által bemutatott történelmi korokat, helyeket, személyeket. A kiállítást videó-felvétel teszi teljessé, melyen a Római Operaházban előadott leghíresebb Verdi-áriák hallhatók. Így tisztelgünk a Mester előtt, és emlékezünk meg arról, mekkora szerepe volt műveinek azon emberek gondolkodásának formálásában, akik életüket áldozták a szabad és egységes Olaszországért.

Ascolini fekete-fehér fényképei

Vasco Ascolini: A fényen túl, benne a sötétben ? Mantova és Novellara című március 30-án, Nagyszombatig látható kiállítása március 11-én, hétfőn este 6-kor nyílt meg a fotóművész jelenlétében az Olasz Kultúrintézet földszinti Xénia Galériájában. Vasco Ascolini fotográfiáinak ismertetőjele a sötét, a fekete vonás, amely a fekete-fehér fényképeken ellentétet képez a kevés fehérrel.

Rejtélyes képein sehová sem nyíló ajtókat látunk és ablakokat, melyek fekete árnyat rajzolnak az épület falára. A kiállítás negyven fotója Mantova és Novellara rejtett zugait fedi fel a sötétet megtörő egy-egy villanásnyi fényen keresztül. ? És a fekete nála, mint a nagy művészeknél általában, nem üresség, nem hiány, hanem egy másik szín, egy másik jelenlét ? írta J. Le Goff. Vasco Acolini pályája során a világ legfontosabb múzeumaiban állított ki: New Yorkban a MoMA-ban, a Metropolitan Múzeumban, a Guggenheim Múzeumban és a Lincoln Centerben; Torinóban az Olasz Fotográfiai Alapítványban, Párizsban pedig a Bibliotheque Nationale-ban és a Musée Camavalet-ben.

Szóljon hozzá!