ZETApress

hírportál

A Hídember sikere

Harmincezernél is többen látták eddig a XIX. század első felének műszaki, gazdasági fejlődését bemutató Mozgásban ? A Hídember gépei című kiállítást a városligeti Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban, és 5500-nál is többen töltöttek le információt a mobiltelefonjukra.

A szeptember 30-án megnyílt tárlat interaktív módon, kipróbálható tárgy-másolatokkal, eddig nem publikált dokumentumokkal, eredeti tárgyakkal eleveníti fel azt a kort, amelyben ? az egyébként gazdaságilag elmaradott Magyarországon ? a kontinensen elsőként építettek közforgalmú lóvasutat, korát megelőző gőzhajót, vagy függőhidat a Duna felett.

A látogatók felülhetnek a Pestet Kőbányával rövid ideig összekötő ló vontatta lebegővasút rekonstrukciójára, felléphetnek az első magyar gőzhajó 1:1 méretarányú (fél) modelljének a fedélzetére, ?sétálhatnak? a XIX. századi Pesten ? illetve a város nagyméretű térképén, és összehasonlíthatják, hogy milyen volt a Duna nyomvonala 1830-ban, és milyen ma.

A kiállítási térben sétálók mindeközben Bluetooth kapcsolattal rendelkező telefonjaikra összesen 20 hangfájlt tölthetnek le ingyenesen, amelyekben a kortársak beszámolóit, visszaemlékezéseit hallgathatják meg. A kiállítás 2011. augusztus 16-ig látogatható az MMKM Közlekedési Csarnokában, a Városligeti körút 11-ben ? tudtuk meg Domonkos Csaba kommunikációs referenstől.

1 hozzászólás

  1. Meghosszabbítja a Mozgásban ? a Hídember gépei című időszaki kiállítását a Közlekedési Múzeum. A 2010 szeptemberében megnyitott kiállítást ? amely a magyar gazdaság és ipar XIX. század eleji fejlődését mutatja be eddig közel 150 ezren látták, és több mint 42 ezer esetben töltöttek le információt a látogatók a mobiltelefonjaikra. A meghosszabbított kiállítás 2011. október 23-ig látogatható.

    Mozgásban ? a Hídember gépei című időszaki kiállításban a XIX. század első felének gépeivel, újító technikai megoldásaival találkozhatnak az érdeklődők, akik megtapasztalhatják, hogy milyen volt az utazás a lebegővasúton, vagy hogyan működött az első dunai gőzhajó, hiszen kipróbálható az első magyar vasútvonal, a lóvontatású Kőbánya?Pest lebegő vasút egy 8 méteres rekonstruált szakasza, illetve látogatók felléphetnek a (szintén rekonstruált) működő Carolina gőzhajóra. A budapesti múzeumok között elsőként a látogatók e kiállításban tölthettek le a telefonjaikra audio ? kommentárokat, amely lehetőséggel összesen 42 ezren éltek.