ZETApress

hírportál

Volt egyszer egy Északi

Hétvégétől újra látogatható a Közlekedési Múzeum. Május 28-án szombattól újra látogatható a Közlekedési Múzeum népszerű időszaki kiállítása a Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik, amely a Múzeum leendő otthona, az Északi Járműjavító történetét meséli el – tudatta Károly Róbert PR & Marketing, KRPR.hu.

A kiállítás különleges helyszínére több mint egy évtizede nem léphetett be senki, azonban hétvégétől már bárkinek lehetősége nyílik rá – hangzott el a Magyar Logisztikai Egyesület legutóbbi rendezvényén. Az esemény, melynek fókuszában a városi közösségi közlekedés és az elektromos buszok álltak, a Közlekedési Kultúra Napja alkalmából került megrendezésre.

A közelmúltban ünnepeltük a Közlekedési Kultúra Napját

A biztonságtudatosan, környezettudatosan, udvariasan közlekedő emberek ünnepnapjára Magyarországon 2015-től, minden évben május 11-én kerül sor. A különleges alkalom célja, hogy minden egyes nap a kulturált és biztonságos közlekedés napja legyen Magyarországon, valamint a nagyvilágban is. Ilyenkor a különböző eseményekkel a közlekedő lakosság és a kulturált közlekedés ügye iránt elkötelezett szervezetek a közlekedés sokszínűségére, technikai vívmányaira, a biztonságtudatos és toleráns, egymásra odafigyelő közlekedési magatartás fontosságára hívják fel a figyelmet. Idén az MLE a hamarosan újra nyitó Közlekedési Múzeumban szervezett eseményt a Közlekedési Kultúra Napja alkalmából.

A közlekedési alágazat fontos eleme a logisztika iparnak, ezért szerepe kiemelten fontos a számunkra – mondta dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke. Könnyen megközelíthető, autentikus helyszínen nyitja újra május 28-án szombaton a Közlekedési Múzeum időszaki kiállítását.

A Népliget tőszomszédságában, a Kőbányai úton található Északi Járműjavító ad majd otthont a Múzeum népszerű, újra nyíló kiállításának, melynek címe: Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik. A helyszín könnyen megközelíthető, hiszen a Könyves Kálmán körútról, az 1-es villamos irányából is könnyen elérhető. A 2009-ben bezárt, azóta üresen álló épület a hazai vasúti jármű- és mozdonygyártás, majd később mozdonyjavítás egykori fellegváraként remek helyszíne lesz a kiállításnak.

A május 28-án nyitó kiállítás egyben autentikus helyszín is a közlekedés iránt érdeklődők számára. A mostani eseménynek köszönhetően ráadásul már a nyitás előtt is lehetősége nyílt egy kisebb betekintést nyerni az Északi Járműjavító hangulatába a Magyar Logisztikai Egyesület programja iránt érdeklődőknek – hangsúlyozta dr. Doór Zoltán elnök.

Múlt és jövő: városi közösségi közlekedés újra tervezve!

A klímaváltozás korunk egyik legnagyobb környezeti kihívását jelenti, mely egyre súlyosabb problémákat eredményez. A mobilitás az egyes ember mindennapi életében központi jelentőséggel bír, a legtöbben kisebb-nagyobb távolságokat megtéve ingáznak a munkahely, az iskola, közösségi intézmények és a lakóhely között saját járművekkel, vagy a tömegközlekedési eszközöket igénybe véve. A Magyar Logisztikai Egyesület a Közlekedési Múzeum időszaki kiállításának helyszínén tartott eseményén több ízben megvizsgálásra került a közösségi közlekedés témaköre, valamint az elektromos buszok nyújtotta lehetőségek is.

Az alacsony környezetvédelmi besorolású, magas károsanyag kibocsátású dízel autóbuszok cseréje, a városi autóbusz állomány megújítása mára Magyarországon is elkerülhetetlenné vált. A közösségi közlekedésbe belépő elektromos autóbuszok napi rendszeres töltését lehetővé tevő hálózati infrastruktúra fejlesztése elkerülhetetlen – mondta dr. Doór Zoltán, aki a rendezvényen köszöntőbeszédet tartott. Az MLE) elnöke beszédében továbbá azt is kiemelte: a fenntartható közlekedésben fontos szerepe lehet az elektromos buszoknak, ezért a jövőben erre a korábbiaknál is nagyobb figyelmet érdemes fordítani.

E-buszokkal a fenntarthatóbb közlekedésért

A programot dr. Zsigmond Gábor, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgató-helyettese folytatta, akinek előadásából a résztvevők megismerhették az elektromos autóbusz-közlekedés múltját és jelenét. Ezt követően dr. Takács Zoltán, az ITM Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program főosztályvezetője mesélt az aktuális, 2021-2027-es időszakban igénybe vehető európai uniós forrásokról. Hallhattuk Huszár Richárd, a HUMDA Zrt. zöld mobilitás igazgatójának Zöld Busz Programról szóló előadását, valamint Ruzsa Csaba, Pécs megyei jogú város alpolgármesterének eddigi üzemeltetési tapasztalatait az e-buszokról. Ráadásul az előadók között jelen volt Szedlmajer László, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettes is, aki beszédében az elektromos buszok szerepéről nyilatkozott, a budapesti közösségi közlekedésben.

Újra fénykorát élheti a világhírű Ikarus

A sűrű programban helyt kapott Tankó Zoltán, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatójának előadása is. Beszédében az elektromos buszgyártás kihívásairól és az iparág trendjeiről ejtett szót. Ráadásul az Ikarus nemcsak személyes jelenlétével, hanem egy teljesen elektromos Ikarus 120e típusú autóbusszal is képviseltette magát. Mint az a rendezvényen is kiderült, az 1895-ben alapított világhírű márka – a korábbi gyártási tapasztalataira alapozva – 2016-tól teljes megújulásnak lett részese. – A székesfehérvári vállalat célja a megújulással az volt, hogy egy nemzetközi mércével mérhető, modern járműcsaládot hozzon létre. Mint az a legújabb, teljesen elektromos buszukon is látszik, az ikonikus Ikarus márka ismét az európai élvonalba tartozó fejlesztési és gyártási képességgel rendelkezik – tette hozzá az MLE elnöke.

A Magyar Logisztikai Egyesület

Az MLE volt az első szakmai társadalmi szervezet Magyarországon, amelyet magánszemélyek alapítottak 1990-ben. Elnöke dr. Doór Zoltán. A szervezet célja a logisztika társadalmasítása, a logisztikai tudásmegosztás, melynek két fő elemét az egyesület által szervezett oktatások, valamint a több évtizede, évente megjelenő Logisztikai Évkönyvek jelentik. A Magyar Logisztikai Egyesület edukációjának gerincét a Felsőfokú Logisztikai Menedzser képzések adják, amely mellet megtalálható még számos tréning is a kínálatban. Az MLE gondozásában évente megjelenő Logisztikai Évkönyv pedig egy szakmai tanulmánygyűjtemény, melynek szerzői évről évre a logisztika világának legkiemelkedőbb szakembereiből tevődnek össze.

Szóljon hozzá!