ZETApress

hírportál

Hopscotch Ferencvárosban

Hopscotch az Üllői útonKathryn Hart (USA), Magyarósi Éva (HU), Krystyna Malinowska (PL) és Joanna Zemanek (PL): Hopscotch cimű kiállítása nyílt meg tegnap 19 órakor a ferencvárosi Szenecsár Galériában, az Üllői út 69. földszintjén. A október 18-án péntekig látható tárlatot Árvai-Józsa Kitty művészettörténész nyitotta meg.

Amerikai, magyar és lengyel kortárs művészek meghökkentő és szokatlanul személyes hangvételű alkotásai lépnek interakcióba egymással a Szenecsár Galéria legújabb kiállításán. Az alkotók furcsa játékra invitálják a látogatót ide-odabillenő kötéltáncot járva valóság és illúzió, élet és halál, szabadság és gúzsba kötés, előítéletek, sztereotípiák és az ezektől való szabadulásvágy határmezsgyéjén.

A Coloradóban élő Kathryn Hart transzcendensnek tűnő fénybe burkolózott fényképein a természet viszontagságainak hosszú időn át kitett szarvascsontok sajátos kompozíciói láthatók. A kiszáradt, élettelen csontmaradványok, a pusztulás szimbólumai energiával telítődve válnak az újjászületés misztikus fehérségű jelképeivé az alkotásokon.

Magyarósi Éva sokoldalú művész, számos médiumban alkot, animációs filmeket, fotókat, rajzokat készít, valamint rendezőként is tevékenykedik. Sőt munkáiban gyakran a médiaművészet és a klasszikus festészeti eljárások összekapcsolásával kísérletezik. Alkotásaiban a személyes és a fiktív történetek, a megélt és álombeli valóságok együtthangzása valósul meg. Videómunkái szubjektív benyomások, ismerősnek tűnő életélmények erősen kifejező vizuális rögzítése.

Joanna Zemanek ? aki 2018-ban posztdoktori fokozatot szerzett a krakkói szépművészeti akadémián ? finom textilek, selymes anyagok, hímzések, színes tintával festett hüvelyi virágmotívumok, izzó vasalók és az anyagot kiégető lenyomatuk segítségével dolgozza fel a női(es)ség tapasztalásának konkrét társadalmi, pszichológiai és antropológiai állapotokkal való kapcsolatát, a hagyományok és szokások, a társadalmi elvárás béklyóinak szorítását.

Krystyna Malinowska Krakkóban a Szépművészeti Egyetemen végezte doktori tanulmányait. Munkáin deformálja a női testet: harisnyába bújtatott, fetisizált lábak tömege sorakozik minden elképzelhető módon, szétesett formában és kaotikusnak tűnő rendben a képeken dekoratív, hasonló motívumokat felvonultató, szőnyegszerű háttér előtt.

Összességében izgalmas, kitárulkozó, ugyanakkor a látogató elé is tükröt tartó személyesség, olykor naturalisztikus jelenetek, mitikus, szürreális képi világ bontakozik ki a négy művész közös kiállításán. Projektkoordinátor: Tomasz Piars és Szenecsár Anita. Részletek idekattintva olvashatók.

Szóljon hozzá!