ZETApress

hírportál

Bemutatták 2018 fesztiválborait

Jó adag határozottság, csábos mosoly, egy csokor virág és egy kis parfüm: idén is a Borháló lesz a vendéglátó egységek kizárólagos borbeszállítója a Sziget Kft. nyári rendezvényein ? tudtuk meg a Kobuci Kertben tartott tegnap délutáni sajtóbemutatón. Fotóink Lantai József felvételei.

A tisztán is élvezetes vagy szikvízzel lazítható fehér és rozé alapbor, valamint a fesztiválok vörös cuvée-je a Borháló és a Dubicz Borászat közös alkotása, a reprezentatív tételekből összeállított palackos szortiment pedig közös válogatás. Az öt nagy nyári Sziget-fesztivál ? a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál ? rendezvényein a vendéglátó egységek kizárólagos borbeszállítója idén is a Borháló Borkereskedés.

? A Borháló szokás szerint arra törekedett, hogy egyedi karakterű, tisztán és fröccsben is élvezetes, fiatalos, a hazai hagyományoknak és a nemzetközi ízlésnek egyaránt megfelelő fesztiválborokat hozzon létre. Idén a Mátrai borvidék feltörekvő pincészetére, a Dubicz Borászat és Szőlőbirtokra esett a választásunk, velük építettünk ki együttműködést ? mondja Kathona Krisztián, a Borháló beszerzési igazgatója. ? Ez a partnerség ráadásul nagyon szoros, túlmegy a szokványos pincészet?kereskedő kapcsolaton, hiszen egyesítettük szakértelmünket, és közösen alkottuk meg a Sziget alapborait, illetve együtt válogattuk ki a rendezvényeken kínált palackos szortimentet ? hívja fel a figyelmet Kathona.

A Borhálónak az elmúlt két év szigetes tapasztalatai mellett a cég által szervezett évi mintegy ezer borkóstoló visszajelzései, valamint az országos bolthálózatból és a vendéglátós (HORECA) partnerektől érkező információk is segítenek a vásárlói igények letapogatásában. E tapasztalatokból kiindulva Kathona Krisztián és a Dubicz birtokigazgatója, Krizsai József közösen alkotta meg az idei Sziget-fesztiválok csapra szánt borait. A fehér alapbor Sziget White 2017 ? for the cool ones, a rozé Sziget Rosé 2017 ? for the ones in love fantázianéven kerül forgalomba.

Dubicz Borászat és Szőlőbirtok

A több mint 110 éves múltra visszatekintő Dubicz Borászat és Szőlőbirtok a Mátrai borvidék adottságait és a legmodernebb technológiákat ötvözve a kiváló ár-érték arányú könnyed borok mellett magas beltartalmú reduktív fehérborokat, valamint hordóban erjesztett és érlelt testesebb borkülönlegességeket készít. Kiemelt fajtái: Irsai Olivér, olaszrizling, szürkebarát, sauvignon blanc, muscat ottonel, chardonnay, hárslevelű. ? A fesztiválboroknak üdének, karakteresnek, fiatalosnak kell lenniük, akkor igazán jók, ha mindenki talál bennük valami szerethetőt. A Mátrai borvidéket képviselő Dubicz márkaneve nagyon jól cseng a szakmát jobban ismerő borrajongók számára; a számos hazai és nemzetközi elismerés bátorított minket arra, hogy egy olyan heterogén közönség elé lépjünk, amely a minőség kérdésében egységesen magas szintet vár el ? avat be a részletekbe Dunai Bernadett, a borászat társtulajdonosa.

Az idei fehér alapbor gerincét egy jó adag határozottság, vagyis kétötöd rész sauvignon blanc adja. A fürtök egy részét nagyon korán szüretelték, innen származnak a citrusos, zöldalmás, vágott füves aromák, élénk savak. A fajtából a második tételt a szüreti időszak közepén szedték: ez érettebb gyümölcsösséget kölcsönöz a bornak. A maradék háromötöd részt három fajta adja egyforma arányban: a chardonnay kissé vajas, gömbölyded teste csábos mosollyal hívogat, a pinot blanc egy csokor virágot dob a cuvée-be, s hogy a végeredmény ne maradjon túl szikár, készítői egy kis parfümmel ? muscat ottonellel ? is meghintették. A Sziget White alkoholtartalma 12,5 százalék.

A rozéfröccsök az eladott mennyiséget tekintve az utóbbi években nemcsak felzárkóztak a fehér fröccsféleségek mellé, hanem le is körözték őket. Az alkotók a Sziget Rosé esetében is intenzív, illatos alapborra törekedtek, amit derekas savak támasztanak meg ebben a 12 százalékos alkoholtartalmú fesztiválborban. A piros bogyós gyümölcsök a háromötöd rész pinot noirból származnak, a savak és a teltebb szín felelőse a kétötöd rész kékfrankos.

A két alapbort hűtve, oxigéntől elzárva, acéltartályokban tárolják a pincészetben. Annak érdekében, hogy a gyors kiszolgálást biztosító csapológépekből mindig hibátlan, üde, zamatos nedű kerüljön a fesztiválozók poharába, a Borháló a rendezvények ideje alatt tízliteres bag-in-box, vagyis zsákos-dobozos kiszerelésben frissen letöltve, rugalmasan szállítja az alapborokat a helyszínekre. A Sziget vég nélküli buli, de akadnak meghitt pillanatok, kiadós beszélgetések is, amikhez jobban illik valami komolyabb. A rendezvények vörös alapbora egy gyümölcsös, barrique-jegyeket mutató 2016-os cabernet franc-kékfrankos házasítás, ami 0,75 literes normál palackban lesz kapható Sziget Red 2017 ? for the hot-blooded néven.

? Gondoltunk azokra a fiatal szigetlátogatókra is, akik most jönnek először Magyarországra, és ez az első találkozásuk a magyar borokkal. A Dubicz Borászat minőségi palackos szortimentje (1014 Irsai Olivér 2017, 1014 Sauvignon Blanc 2017 és 1014 Chardonnay 2016) biztosan utat talál majd a nemzetközi közönséghez, ízelítőt adva a magyar borkészítés legszebb hagyományaiból ? magyarázza Krisztián. S miért 1014? ? Mert a Kékestető, hazánk legmagasabb pontja 1014 méter magas!

A Borháló a 2018-as nyári szezonban nem csupán a Sziget-fesztiválokon működik közre: a kereskedést vendéglátóhelyek és további rendezvények választották beszállító partnernek. Ezek közül kiemelkedik az EFOTT, vagyis az Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozója, ami július 10-én kezdődik Velencén.

A Borháló 2017-ben 785 ezer liter bort adott el, ezen belül 4,5 százalékot, 35 ezer litert tett ki a fesztiválokon történő értékesítés. A Sziget-rendezvényeken stabilan őrzik vezető szerepüket a rozék az összes vendéglátóhelyi eladás 52 százalékával, a fehér az előző évi 45 százalékról az összmennyiség egyharmadára esett vissza, a vörösborok dinamikus térnyerése viszont folytatódott. A Borháló az idei rendezvényeken az egy főre jutó fogyasztás további növekedésére számít.

A Borháló Borkereskedés öt éve azzal robbant be a köztudatba, hogy kiváló borokat hozott a piacra nagyobb kiszerelésben, nagyon jó áron. Kínálatában Magyarország legkiválóbb borászatainak minőségi tételei éppúgy megtalálhatók, mint az exkluzívan forgalmazott saját felfedezések, az utóbbi időben pedig megjelentek a kereskedések polcain és a fesztiválok kínálatában a partnerborászatok és a társalapító Kathona Krisztián közös alkotásai.

A partnerek és a vásárlók bizalmát jelzi, hogy a palackos borok aránya a bolti értékesítésben 2016 után 2017-ben tovább nőtt. Jelenleg a Borháló rendelkezik Magyarország legnagyobb másfél literes magnum-palackos kínálatával ? a kiszerelés egyesíti az esztétikus megjelenés és a gazdaságos csomagolás előnyeit. A Borháló az üzletekben széles választékkal és helyszíni tanácsadással segíti, hogy minden vevő megtalálja a neki tetsző bort, és elégedetten távozzon. Ha valaki mégis mellényúl, életbe lép a Borháló-cseregarancia: a vásárlás helyére visszavitt bort a kereskedő minden teketória nélkül kicseréli a vevő ízléséhez közelebb álló tételre.

Borháló Borkereskedés

A Borháló franchise 2013 elején alakult. A vállalkozás saját válogatású minőségi borokat kínál a fogyasztóknak a szokásosnál nagyobb kiszerelésben, célja, hogy minél szélesebb kör számára tegye elérhetővé a jó bor élvezetét. Kínálatában közel 150 nagy kiszerelésű bor és további 250 borkülönlegesség szerepel. 2016-ban a Borháló a Sziget-fesztiválok hivatalos borbeszállítója lett. A cég 2013-ban elnyerte a Magyar Franchise Szövetség Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata-díját, 2014-ben Az Év Innovatív Franchise Hálózata-díjat, 2016-ban pedig első helyezést ért el ügyfélélmény kategóriában a Mastercard Év Kereskedője-versenyében. Magyarországon jelenleg 47 Borháló borkereskedés működik, a rendszeres vásárlók száma meghaladja az ötvenezret.

Szóljon hozzá!