Mi van az alumíniumdobozban?
Már csak másfél hónapunk van, hogy jelentkezzünk az 1. Red Bull Kreativitásversenyre. A szárnyaló röppentyűk és féktelen objektumok szerelmese 2006-ban nem a bátor csapatjátékosoknak ad randevút, hanem azokat az alkotni vágyó egyéniségeket hívja harcba, akikben ott lakozik a játékos, gyermeki szellem. A Red Bull ezúttal az ország kreatív elméit repteti végtelen távlatokba. A versenyen a képzeleté a röppálya.
Vajon a magasztos, művészi elhivatottság, vagy a funkcionalitás átértelmezése áll az eddig tíz országban nagy sikerrel megrendezett, különös verseny mögött? Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. A verseny lényege egyrészt a fogyasztók figyelmének felkeltése a Red Bull doboz újrahasznosítására, és ezzel együtt a szelektív hulladékgyűjtésre. A másik cél az alumíniumdoboznak, azaz a modernkori formatervezés egyik vívmányának az újraértelmezése, bármilyen eszközzel. Az átértelmezett Red Bull doboz lehet esztétikus, meghökkentő, humoros, vagy akár funkcionális. A lényeg, hogy stílusában egyedi és ötletes, kivitelezésében pedig minőségi legyen.
Reptesd meg szellemed!
A Magyarországon tavaly immár másodszor megrendezett Red Bull Röpnap, és a három éve sikeresen debütáló Red Bull Ládaderbi után a Vörös Bikák hazai csapata idén a fogyasztók fantáziáját kívánja inspirálni. A Red Bull őshazájából, Ausztriából származó verseny ötletét eddig Portugália, Hollandia, Svédország, Belgium, Spanyolország, Lengyelország és Horvátország váltotta valóra. Most végre a hazai kreatív szellem is szárnyalhat!
A versenyre augusztus 4-ig lehet regisztrálni honlapjukon, majd a beküldött pályamunkák közül a legjobbak a Millenáris Parkban kerülnek kiállításra. A zsűri tagjai ismert előadó-, képző- és iparművészek lesznek. A verseny első helyezettje részt vehet egy olaszországi dizájn körúton, az ezüstérmes eljuthat Európa legnagyobb múzeumaiba (Rómába, Párizsba és Londonba), míg a dobogós harmadik Londonban találhatja magát az épp aktuális dizájn kiállításon.