ZETApress

hírportál

Duplázott a II. Nemzeti Bor Maraton

A II. Nemzeti Bor Maraton országos közösségi és szabadidősport-rendezvény indulói elérték a 23 ezer főt, és így tettek meg tíz nap alatt 2057 kilométert 123 borvidéki település érintésével Magyarországon ? tudtuk meg délelőtt a Törley Pezsgőpincészetben rendezett záró sajtótájékoztatón.

A megszakítás nélkül, tíz napon át tartó sportesemény indulói országszerte 122 szakasz közül választhatták ki azt, amelyiket teljesíteni szerették volna. ? A tavaly első alkalommal megrendezett, Európában egyedülálló Nemzeti Bor Maraton azzal a céllal jött létre, hogy nemzeti sikerágazatainkat ? a magyar bort, a magyar vidéket és a magyar sportot ? összekapcsolja, s egy újfajta közösségi élményműfaj megteremtésével hozzájáruljon ezek népszerűsítéséhez és hazánk turisztikai vonzerejének növeléséhez. E célok elérése érdekében már tavaly is jelentős lépéseket tettünk: az első Nemzeti Bor Maratonon kilencezer futó vett részt, s az országos eseménysorozat egyéb programjaira több mint húszezren voltak kíváncsiak. A tavalyi indulók felállították a leghosszabb maratonváltó hivatalos világrekordját is: 257 óra és 5 perc folyamatos futással teljesítették a tavalyi, 2581 kilométeres távot ? összegezte a sajtótájékoztatón a 2015-ös eredményeket Balla Attila, a Nemzeti Bor Maraton programigazgatója.

Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Élelmiszeriparért felelős országos alelnöke megköszönte Balla Attilának, hogy életre hívták a rendezvénysorozatot. Kiemelte, hogy a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara célja, hogy minél hosszabban, és minél egészségesebben fogyasszák el azon élelmiszereket a magyar emberek, melyet a termelők előállítanak. Ezért is álltak a Nemzeti Bor Maraton mellé, mert nagyszerű lehetőséget lát a fogyasztókhoz való közvetlen eljutásban.

Kiss Eliza, a Földművelésügyi Minisztérium kiemelt borágazati feladatokért felelős miniszteri biztosa közölte, hogy Magyarországon jelenleg a Balla Attila által életre hívott Nemzeti Bor Maraton, a legeredményesebben működő belföldi bormarketing kampány. Reményét fejezte ki, hogy jövőre is együtt értékelheti a rendezvényt a jelen lévőkkel, mert ez mutatná, hogy a Földművelésügyi Minisztérium is támogatója a jó ügynek.

Helmich József, az evopro csoport marketing igazgatója elmondta, hogy valójában ők mérnöki szolgáltatással és fejlesztéssel foglalkoznak, de nem volt kérdés, hogy a Nemzeti Bor Maraton támogatói közé tartoznak-e. Továbbá bejelentette a települések külön-versenye eredményét, melyben Bátaszék lett a nyertes. A fődíjuk egy univerzális elektromos töltőállomás, egymillió forint értékben, az evopro jóvoltából.

Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet Kft. ügyvezető igazgatója fotókon mutatta be azokat az életképeket, melyek a pünkösdvasárnapi rendezvényen készültek a Törley Pezsgőpincészetnél. Kiemelte, hogy saját dolgozói is olyan formán megmozdultak, melyre jobban is számított, például Pezsgőmesterük is lefutotta a Törley kört. Pincészetükből több munkatárs pedig a 17 km-es Szigethalom?Budapest távot is teljesítette.

Szepesfalvy Anna, Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzatának alpolgármestere örömét fejezte ki a lehetőség kapcsán, hiszen kerületük Budapest borkerületeként pozicionálja magát. Fontos számukra a rendezvény, mert akkor tudják a kulturált pezsgő és borfogyasztás hagyományait továbbörökíteni, amikor a fiatalokat megszólítják és erre képes a Nemzeti Bor Maraton.

Koch Csaba, borász, a Nemzeti Bor Maraton Borszakmai Védnöke számára mind a sport, mint a bor az egészségmegóvás része, ezért is fejezte ki örömét a megkeresés miatt és egyértelmű volt, hogy melléáll a kezdeményezésnek. Fontos, hogy a fogyasztók eljussanak azokra a bortermő helyekre, ahonnan a borokat fogyasztják. Megismervén a termőterületet, a pincét, az elkészítés módját. Frittmann János, borász, a Nemzeti Bor Maraton Borszakmai Védnöke szerint többről szól a rendezvény, mint a bor és a futás. Alkalmas arra, hogy kohéziós erőként működjön egy adott településen vagy térségben és összehozza több színtéren is az embereket.

Rippel Ferenc artistaművész, Sport és Művészet Nagykövet kiemelte, hogy a missziónak köszönhetően ő is részese volt annak, hogy Együtt fut a nemzet! Fontosnak tartja az egészséges életmód üzenetét és a jövő évtől Nagykövetként vállal szerepet a Nemzeti Bor Maraton szervezésében. A Nemzeti Bor Maraton fővédnöke Áder János köztársasági elnök, védnöke dr. Szabó Tünde sportért felelős államtitkár, sportszakmai védnöke pedig Czene Attila, a Magyar Szabadidősport Szövetség elnöke és a Magyar Olimpiai Bizottság alelnöke.

A Marketing Gyémánt Díjjal kitüntetett Nemzeti Bor Maraton borszakmai védnöke öt hazai sztárborász, a villányi borvidék három élvonalbeli termelője, Tiffán Ede, Bock József és Gere Attila, a Hajós-bajai borvidék egyik legsikeresebb pincészetének tulajdonosa, Koch Csaba, valamint a Kunság első számú borásza, Frittmann János.

A Nemzeti Bor Maraton együttműködő partnere a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága és a Nemzeti Művelődési Intézet, támogatói a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Magyar Szabadidősport Szövetség, az MTVA, a Lochner Group, Mórahalom Város Önkormányzata, az evopro, a Nicron Kft, a Törley Pezsgőpincészet, a Sláger TV, a Borászportál, a Szivárvány Aqua és a Red Bull.

Szóljon hozzá!