Grand Marnier ? érzékiségbe csomagolva
A Grand Marnier legújabb, Cosy névre keresztelt, limitált szériás kiadását a minap mutatta be rendhagyó ? mind az öt érzékszervet elcsábító ? eseményén a likőr forgalmazója, a Pernod Ricard Hungary. A meghitt hangulatot és kellemes érzést keltő Cosy kiszerelés a hatodik eleme a 2003-ban bevezetett különleges szériának. A Magyarországon most debütáló és mindössze 160 példányban forgalomba kerülő, nemes anyagokból készült ?vörös köntösbe? öltöztetett változat decembertől kapható néhány kiemelt szakboltban. Október végén a díszdobozos whisky bemutatásán is ott voltunk.
A több mint 150 országban forgalmazott Grand Marnier ? a hagyományokhoz híven ? a 2008-as évet is limitált szériás különlegességével búcsúztatja. A Grand Marnier 2008 Cosy Edition néven futó likőrkülönlegesség a Grand Marnier korlátozott számban készülő szériájának folytatása, amely a hatodik kiadásként újdonsült tulajdonságokkal ruházza fel a trópusi keserűnarancs és a finom konyak elegyéből készült likőrt.
A Grand Marnier idei öltözéke az érzékiség jegyében született: a nubuk, a fém és a szőrme felhasználásával készült új köntös a prémium italkülönlegesség időtlenségét hangsúlyozza azáltal, hogy a nemesi gyökereket mai ? ugyancsak nemes ? elemekkel ötvözi. A vörös és barna árnyalatokban tetszelgő ?meztelen? palack önmagában is szemet gyönyörködtető látványt nyújt, de az összetéveszthetetlen alakra ?szabott? öltözék kiemeli az ital eleganciáját és báját is.
A Cosy szó jelentése kellemes, kényelmes, meghitt; a 2008-as széria külseje mégis váratlan és misztikus hangulatot tükröz. Érdekes és csábító atmoszférát kölcsönöz az alapvetően tradicionális likőrnek a design egyedisége, amelyben megalkotója harmonikusan ütközteti az erőteljes, felperzselő érzékiséget szimbolizáló vörös színt a hideg és kimunkált fémmel. A korlátozott, mindössze 160 példányban forgalmazott Cosy Edition megadja a likőrnek azt a kellemes élményt, amellyel a ?vörös köntös? melegsége tükrözi az ital bársonyos ízét, titokzatossá téve ezzel az üvegben rejlő, gyömbér színű nedűt.
Az új limitált szériát bemutató fogadás atmoszférájához Gulyás Csaba, a Bartrender Magazin alapító főszerkesztője által kreált forró koktélkülönlegességek, illetve a Grand Marnier ?hivatalos? koktélja is hozzájárult. Az esemény résztvevői mind az öt érzékszervüket kényeztették: a látványt a Rumi László rendezte misztikus árnyjáték, a szaglást a kecskeméti Vágó Dekor által készített előkelő illatgyertya-varázslat; a hangélményt Farkas Sándor díjnyertes bárzongorista kiváló játéka nyújtotta. Az ízlelést a speciális koktélok mellett a világ legkedveltebb két íze, a narancs és a csokoládé, valamint a Grand Marnier lágy összeolvasztásának eredményeként született csokoládé különlegességek, a tapintást pedig maga a Grand Marnier, és annak puha, új köntöse szolgáltatta.
A Grand Marnier 2008 Cosy Edition koktél
Hozzávalók: 20 ml (3 uncia) Grand Marnier likőr + 30 ml (1 uncia) vérnarancs + 90 ml (3 uncia) hűtött pezsgő. Dekoráció: 2 evőkanál kristálycukor és 1 evőkanál grenadin. Öntse a vérnarancsot a jégkocka-tálcába és fagyassza le. Ezután töltse a grenadin szirupot egy csészealjba és helyezze a kristálycukrot egy másikba. A pezsgőspoharat mártsa bele a grenadin szirupba, majd a cukorba, így a pohár széle a Cosy vörös árnyalatát külön kihangsúlyozza. Öntse a Grand Marnier likőrt és a pezsgőt egy pohárba. Adjon hozzá 2 vérnarancs jégkockát szervírozás előtt. Egészségére!
A Grand Marnier likőr mára a luxus és a kifinomultság szimbólumává vált. Kiváló aperitif, koktélalap és sütemény-kiegészítő a karácsonyi ünnepek idején, sőt, az idei év különlegessége, hogy a Cosy Edition külsőségeiben a közeledő szilveszter és a farsang izgalmas hangulatát is megidézi.
A Grand Marnier
Amikor Louis-Alexandre Marnier Lapostolle 1880-ban megalkotta ezt a különleges italt, még senki nem gondolta, hogy ilyen egyedülálló fejlődési utat jár majd be ez a receptúra, amely Charente kastélyának válogatott cognac-fajtáiból, valamint egy különleges egzotikus gyümölcs, a Citrus Bigaradia narancs finom aromájának összhangjából született. E két íz találkozásából alkotott ital rendkívül rövid idő alatt meghódította Európát és Észak-Amerikát, majd a világ leghíresebb bárjainak asztalaira került. Napjainkban a Grand Marnier tisztán jégre öntve, koktélok és ún. longdrinkek alapjaként egyaránt a bárok, éttermek és a különleges lounge-k népszerű itala, felhasználásának pusztán a kreativitás szabhat határt.
A Grand Marnier 2003 óta minden évben megalkot egy különleges, limitált szériában megjelenő design-kreációt. A hagyományt az alapító indította útjára 1927-ben, amikor a Grand Marnier Ház alapításának 100. évfordulója alkalmából limitált kiadású palackkal lépett piacra. A tradíciót követve a Pernod Ricard Hungary is évről-évre bemutatja a limitált kiadásban megjelenő Grand Marniert. Limitált szériás palackok fantázianevei: 2003-ban Pictogramme, 2004-ben Grand Rouge, 2005-ben French Touch, 2006-ban Versailles Spirit, 2007-ben Lounge és 2008-ban Cosy. Az italok az Oktogon Pluszban és Féda Kft. ? Mozart Souvenirban lesznek elérhetők.