ZETApress

hírportál

Túlélni a Covidot!

Hogy éli túl a Covid-válságot Polgár Judit, a Dumaszínház és Dobrády Ákos? – Megoldás az online térbe menekített vállalkozások, virtuális kapcsolat a közönséggel – tudatta a HD marketing.

A jelenleg tetszhalotti állapotban lévő rendezvénypiac szereplőinek egyetlen fennmaradási esélye, ha online megoldásokkal állnak elő. Már a járvány első hulláma után is számos próbálkozás történt a virtuális térben, a november 10-én életbe lépett rendezvénystop pedig egyértelműen ide tereli a bajba jutott rendezvényalapú üzleti megoldások figyelmét. Hogyan reagál a kihívásokra a Dumaszínház, Dobrády Ákos és Polgár Judit? – kiderül a HD marketing esettanulmányából.

Szinte már közhely, hogy a rendezvénypiac a koronavírus járvány által leginkább érintett üzleti szektorok között van. A B2B és a B2C rendezvények teljesen leálltak a karantén 3 hónapja alatt, és bár a korlátozások enyhítése után valamennyire mindkét terület feléledni látszott, a korábbi szinthez képest jelentős, 30-40%-os visszaesés volt megfigyelhető mind a rendezvények száma, mind azok telítettségét tekintve. Mindez azt eredményezte, hogy tovább, többet és drágábban kellett reklámozni a rendezvényeket, az egy megszerzett nézőre eső marketingköltség 1,5-3-szorosára növekedett a Covid előtti időszakhoz képest.

A fájó tapasztalatok már akkor egyenes következményként terelték a rendezvénypiac szereplőinek egy részét az online megvalósítás felé, a november 10-től életbe-lépett totális rendezvénykorlátozás pedig minden eddiginél intenzívebben irányíthatja erre a fókuszt. Az élmény alapú offline rendezvények kiváltására 3 működő modell is megjelent a piacon.

Merchandising termékkel az online térbe

A gyermeknek szóló, indulása óta összetett márkává vált Kicsi Gesztenye Klub rendezvényeit is ellehetetlenítette a karantén, mely kiesést az azt követő, némileg aktívabb nyári időszak sem tudta megfelelően kompenzálni. A már korábban is több merchandising termékkel jelen lévő vállalkozás az eddigi termékskála online értékesítésének erősítésével, valamint egy vadonatúj termék bevezetésével és ezek kommunikációs kampányával pótolja a bevételi és nézői kontaktusszám kiesését.

Új termékük, a Zenélő fogkefe a merchandising termék és a zenés produkció eredeti tartalomgyártásának ügyes ötvözete, amely nem csak bevételt generál, de a márkával kapcsolatos fogyasztói elköteleződés fenntartására is képes. – Azzal számolunk, hogy a merchandising portfólio erősítésével és az ehhez társuló professzionális online marketing tevékenységgel kompenzálható az a kiesés, amit mindez a közönségünkkel történő kapcsolattartásban okozott – mondta Dobrády Ákos.

Exkluzív tartalom, mint nézőmágnes

Az élményalapú ingyenes offline rendezvények átemelése a virtuális térbe egyértelműnek tűnő irány. A Polgár Judit nevével fémjelzett, a világ minden tájáról látogatókat vonzó és korábban öt éven át hagyományos módon megrendezett Global Chess Festival is az online megvalósítás mellett döntött.

A Sakkfesztivál az ingyenes rendezvények egyik alapproblémájával szembesült: hogyan lehet az ingyenesség miatt kevésbé elkötelezett látogatókat becsatornázni a rendezvényre, tetézve ráadásul azzal, hogy ebben az esetben a világ különböző országaiban élő, 39 milliós célközönséget kellett megszólítani, viszonylag alacsony költés mellett.

A sikeres lebonyolítás kulcsa a fesztivál beharangozó online marketing kampányának kifinomult targetálása, a jól kiválasztott nemzetközi közösségek hatékony mozgósítása és egyedi, exkluzív programelemek beharangozása volt.

Nagy kihívást jelentett megrendezni virtuális térben a Sakkfesztivált. A célkitűzésünk az volt, hogy kihasználjuk az online megvalósítás lehetőségeit, és olyan tartalmas programokkal tegyük vonzóvá az eseményt, amelyeket csak ebben a formában kaphat meg a közönség. Ilyen volt többek között a Garry Kasparovval készült beszélgetés is, amely hagyományos formában szinte kivitelezhetetlen lett volna – mondta Polgár Judit.

Offline élmény fizetős online formában

A Dumaszínházat senkinek sem kell bemutatni, az élményalapú rendezvények között kivételes pozíciót foglalnak el, lényegében direkt versenytárs nélkül szórakoztatnak. A karantén alatt saját szervezésű előadásaikat le kellett állítani, ezért DumaTV elnevezéssel olyan online felületet hoztak létre, melyhez hasonlóan az HBOgo és Netflix modelljéhez, a felhasználók havi vagy éves díj fejében jutnak hozzá. A modell erős online kommunikációs támogatással, egyedi tartalmakat kínáló, hiányos vagy gyenge versenytársi környezetben működő márkák esetében lehet hatékony.

Szóljon hozzá!