ZETApress

hírportál

Festményekbe zárt kávék

A magyarországi kávéházak és a kávézás története több évszázadra nyúlik vissza. Ahogyan régen, úgy napjainkban is számtalan író, költő és festő választja a kávézók inspiráló környezetét, hiszen a betérő emberek zaja, a kávégépek monoton zúgása egyfajta csendet teremt a száguldó világban, melyből ihletet meríthetnek egy csésze kávé elfogyasztása mellett.

Ez a különleges termék és annak páratlan kultúrája inspirálta a Sole-Mizo Zrt. is arra, hogy a Szépművészeti Múzeum és Magyar Nemzeti Galériával, valamint a Dió Stúdióval közösen tovább erősítsék a kávézás és a művészet szoros kötelékét egyedi termékcsomagolásokon keresztül – tudtuk meg a tegnap a Szépművészeti Múzeumban, ahol Katona Lucia fényképezett.

Kevés olyan ember van, aki soha nem fogyasztott még valamilyen formában kávét. Sokkal inkább jellemző az, hogy naponta többször is hódolunk ezen nemes ital élvezetének, hiszen kávézunk otthon, a munkahelyünkön, kávézókban. Tesszük ezt csupán a megunhatatlan ízélményért vagy épp extra energia reményében. A népszerűségüknek köszönhetően a megszokott, egyszerű kávékon túl igazi különlegességekkel is találkozhatunk már a kávélapokon.

A kávé szerelemeseinek kedvezve a Bonafarm Csoport tagja, a Sole-Mizo Zrt. 2017-ben bevezette a Mizo Coffee Selection termékcsaládját. Piackutatási adatokra alapozva a kezdetekkor 6 ízvariáns került a kínálatba, mely mára már tízfélére bővült. A portfólióban a klasszikus Eszpresszótól a közkedvelt Latte macchiaton át a kuriózumnak számító Cold brewig szinte minden megtalálható. A Mizo kávéitalok 100%-ban arabica kávéból készülnek, melyhez kiváló minőségű, csakis magyar gazdaságokból származó tejet adnak. A különböző fogyasztói igényeknek megfelelően az idén már a 3. születésnapját ünneplő termékcsaládban édesítőszerrel készült, laktózmentes, cukor- és édesítőszermentes, valamint koffeinmentes kávéitalok is elérhetőek. A Mizo kávéitalok nemcsak a fogyasztóknál vizsgáztak jól, de pillanatok alatt egy teljesen új kategóriát is teremtettek a piacon, mely azóta is dinamikusan növekszik, és melyben a márka stabilan őrzi piacvezető szerepét,

A Mizo a művészeti projektekben széles körű tapasztalatokkal rendelkező Dió Stúdió segítségével, valamint a Szépművészeti Múzeum és Magyar Nemzeti Galéria közreműködésével a kávézás és a művészetek közös, tartalmas történetszálát szeretné tovább szőni azzal, hogy közösen megalkották a 2020 őszén boltokba kerülő limitált szériás Mizo Art Coffee kollekciót a már meglévő Mizo Coffee Selection termékcsalád tagjaiból.

A kollekció egyedülállóságát az adja, hogy a különleges kávék mellé különleges látványvilág társul, melyeket a Mizo a Red Dót díjas Dió Stúdióval együtt alkotott meg: minden Mizo Art Coffee termékhez 3 különböző festményt kapcsoltak, így összesen 30 festmény kerül majd a boltok polcaira. Valamennyi doboz alsó részén 1-től 30-ig található egy szám, hogy könnyebben beazonosítható legyen, mely darabot tarjuk a kezünkben, és melyekkel találkoztunk már eddig. A csomagolásokon rövid leírás is van az egyes alkotásokról: elsőként a képet készítő művész nevével találkozhatunk, majd a mű címét, keletkezésének idejét olvashatjuk, végül pedig azt, hogy melyik múzeumban lelhető fel a választott kávénk csomagolásán látható alkotás eredeti példánya.

A festmények magukkal ragadják a gondolatokat és néhány perc nyugalmat vagy épp új lendületet visznek megszokásokkal teli világunkba. Egy Fiat white fogyasztása közben például együtt nyújtózhatunk az Ásító inassal vagy Tornyai János festményén keresztül belekortyolhatunk a reményekkel teli napkeltébe munkába indulás előtt. De található Csontváry, Szinyei, Toulouse-Lautrec és Brueghel mű is az összeállításban.

Nemcsak külsejük, hanem összetételük miatt is figyelemre méltóak a csomagolások, hiszen a Mizo más termékeihez hasonlóan a kávéitalokat is a Tetra Pák új, fogyasztó- és környezetbarát plant-based dobozaiba tölti. Ezek a dobozok magas papírtartalommal rendelkeznek, a kupak és a külső rétegek pedig növényi alapú műanyagból készülnek, melyeket cukornádból állítanak elő. Ennek eredményeképp jelentősen megnő a csomagolások megújuló alapanyag tartalma, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaság megvalósítását.

Az on the go kivitelezésnek köszönhetően pedig a plein air-hez hasonló szemlélettel könnyen magunkkal vihetjük a kávénkat a szabadba, ahol álmodozhatunk, elmélkedhetünk, miközben elmerülünk az ízek és a művészetek nyújtotta élményekben.

A Mizo, valamint a Szépművészeti Múzeum és Magyar Nemzeti Galéria közös projektjének célja, hogy a festményekbe burkolózó kávéitalokon keresztül minél több fogyasztót ösztönözzenek további alkotások megismerésére, valamint a művészetek felé való nyitásra, hiszen azok világa számtalan csodát rejteget még számunkra.

A Bonafarm Csoport Magyarország egyik meghatározó élelmiszer-gazdasági vállalatcsoportja, mely stratégiai partnereivel együtt közel 8400 alkalmazottat foglalkoztat. Feldolgozóipari vállalatai számára a Bonafarm Mezőgazdaság szolgáltatja a kiemelkedő minőségű alapanyagok jelentős részét. A cégcsoport mezőgazdasági és feldolgozóipari vállalatainak dolgozói a legnagyobb szakértelemmel kísérik végig a növénytermesztésen, takarmánykeverésen, állattenyésztésen és a feldolgozáson keresztül vezető hosszú utat a fogyasztókig, így garantálva az állandó megbízható minőséget számukra.

A cégcsoport 3 élelmiszer-feldolgozó vállalkozása – a Pick Szeged Zrt., a Sole-Mizo Zrt. és a Csányi Pincészet Zrt., valamint 2 stratégiai partnere – az MCS Vágóhíd Zrt. és a Hungerit Zrt. – kiváló alapanyagok felhasználásával, szigorú minőségellenőrzés mellett, a legmodernebb technológia alkalmazásával készíti a fogyasztók milliói által ismert és kedvelt termékeket, melyeket a több száz éves hagyományok, valamint a mindennapi munka mögött rejlő elkötelezett hozzáállás tesz igazán különlegessé.

A Sole-Mizo Zrt. Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb tejipari vállalata. 4 hazai üzemében naponta több mint egymillió liter tejet dolgoznak fel, melynek 20%-a a Bonafarm Mezőgazdaság saját tehenészeti telepeiről származik, a fennmaradó részt pedig kizárólag magyar termelőktől vásárolják fel. Az előállított termékeinek 70%-át itthon, 30%-át pedig legfőképp a környező országok piacain értékesíti a vállalat. Legfontosabb márkája a fogyasztók körében is jól ismert, fiatalos, lendületes és innovatív Mizo márka, mely széles tejtermék portfólióval rendelkezik, és több termékkategóriában is piacvezető szerepet tölt be.

Szóljon hozzá!