ZETApress

hírportál

Kínai Expo Budapesten

6. China Brand Fair 2019A China Brand Fair (korábban China Smart Expo) kiállítást idén 6. alkalommal rendezik meg mától június 5-én szerdáig a rákospalotai Experience Centerben. A rendezvény mára a közép-kelet-európai régió legnagyobb kínai üzleti fórumává vált.

Az ünnepélyes megnyitó 10:30-kor volt az épület előtt, díszvendégei magyar részről: Gondos Judit, a Pénzügyminisztérium államtitkára; Szőcs Géza, miniszterelnöki megbízott; Kovacsics Iván, pénzügy-miniszteri biztos; dr. Mosóczi László, az ITM államtitkára; kínai részről: DUAN Jielong, a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete; Jin Hong, a Kínai Kereskedelmi Minisztérium Kereskedelemfejlesztési Irodájának vezérigazgató-helyettese; Wang Yuchen, a Kínai Kereskedelmi Minisztérium Kereskedelemfejlesztési Irodájának igazgatója; Lyu Wei, Shandong tartomány kereskedelmi Irodájának vezérigazgató-helyettese; egyéb országokból Arian Spasse, Albánia magyarországi nagykövete; Oleg Tulea, Moldova magyarországi nagykövete; Aleksandar Mostrokol, Montenegró magyarországi nagykövete; Iván Todorov, Szerbia magyarországi nagykövete; Pavol Hamzík, Szlovákia magyarországi nagykövete; Róbert Kokalj, Szlovéna magyarországi nagykövete; Liubov Nepop, Ukrajna magyarországi nagykövete; továbbá más kínai, magyar és egyéb közép-kelet-európai országbeli állami vezetők voltak.

Szervezők

A rendezvény fő szervezője a Kínai Kereskedelmi Minisztérium (MOFCOM), a társszervezők a Minisztérium Kereskedelemfejlesztési irodája (TDB), továbbá a CECZ Közép-európai Kft. (Central-European Trade and Cooperation Zone) és a ChinaCham Hungary (Magyar-Kínai Gazdasági Kamara), amely szervezetek széles körű szolgáltatásokkal segítik a közép-kelet-európai vállalkozásokat, hogy megtaláljak kínai üzleti partnerüket. A CECZ az évente megrendezett kiállításon túl innovatív B2B weboldallal, állandó bemutatótermekkel, több száz céget tartalmazó adatbázissal és folyamatos konzultációs lehetőséggel áll a kínai üzleti partnereket kereső cégek rendelkezésére.

Kiállítók

Idén csaknem 330 kiállító cég jelenik meg, 15 iparágat képviselve. A gyártással foglalkozó cégek mellett számos külkereskedelmi vállalat is jelen lesz, akik további több száz kínai cég termékeit kínálják. A China Brand Fair-en megjelenő cégek kivétel nélkül a Kínai Kereskedelmi Minisztérium által ajánlott és leinformált vállalkozások, melyek közül néhány már rendelkezik magyarországi partnerekkel, de többségük most kíván az európai piacokra belépni. A szervezők lehetőséget biztosítanak, hogy a regisztrált látogatók a rendezvény megkezdése előtt időpontot foglaljanak személyes tárgyalásokra a kiválasztott kiállító cégekkel.

A rendezvénnyel párhuzamosan rendezik a Konfuciusz szülőföldje – Shandong Tartomány Kultúrája elnevezésű kiállítást, amelynek témái a kultúra, turizmus, sport és kínai orvoslás. A tartomány a kínai kultúra egyik bölcsője, jelentős történelmi hagyományokkal rendelkezik. Annak érdekében, hogy segítsék a magyar vállalatok kínai piacra lépését, idén másodszor a szervezők lehetőséget teremtenek magyar és egyéb közép-kelet-európai cégeknek, hogy Kínába szánt export-termékeiket bemutassák a beszerzéssel foglalkozó kínai szakembereknek. Az importálni szándékozó kínai cégek képviselői 8 közép-kelet-európai ország 60 kiállítójának termékeit tekinthetik meg.

Látogatók

Évről évre nő az érdeklődés a Kínai gyártókat és kereskedőket felvonultató rendezvény iránt. A kiállításra idén több, mint nyolcezer érdeklődő regisztrált, majdnem tízezer tárgyalási időpontot foglalva. Ebből mintegy kétezer üzletember a régió többi országából (Szlovákia, Szerbia, Horvátország, Románia, Szlovénia, Ukrajna, Bosznia-Hercegovina, Moldova, Albánia, Montenegró) érkezik a háromnapos rendezvényre. A belepés ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött.

Szolgáltatások

A szervezők számos eszközzel és megoldással segítik a sikeres üzletek létrejöttét – így például szállítmányozási kérdésekben a CECZ csoporthoz tartozó GHIBLI Kft-hez lehet fordulni, amely komoly tapasztalatokkal bír a kínai áruk behozatalával kapcsolatban, továbbá konzultációs lehetőséget is biztosítanak a felmerült kérdések megválaszolására. Az eseményen magyar-kínai és angol-kínai tolmácsok, valamint rendkívül innovatív tolmácsberendezések segítik a tárgyalásokat.

Helyszín

A China Brand Fair a Szentmihályi út 171-ben jól megközelíthető helyszínen látogatható, valamint ingyenes parkolóval rendelkezik. Az eseménynek helyszínt biztosító Experience Center multifunkcionális központként működik: 430 ezer négyzetméteren több gazdasági szempontból jelentős kínai tartomány és város import termékeit kiállító állandó bemutatóterem mellett egy száz fő befogadására alkalmas modem konferenciaközpont található, de az épület számos sikeres magyar és nemzetközi vállalkozás irodájának és üzleteinek is helyet ad.

Kísérő programok

Az idei évben a kiállítással egyidejűleg 4 üzleti konferencia lesz ingyenesen látogatható: Shandong Kulturális és Kereskedelmi Kiállítás promóciós konferencia ma 11:30-kor, Belső-Mongólia (Kína) és Magyarország Gazdasági és Kereskedelmi Együttműködési Konferencia ma 14 órakor, Gansu (Lanzhou márka) Egy Öv Egy Út Közép- és Kelet-Európa Promóciós Konferencia holnap 10 órakor és An’hui Huainan város és Magyarország Gazdasági és Kereskedelmi Együttműködési Konferencia holnap 14 órakor.

Szóljon hozzá!