ZETApress

hírportál

Két magyar indult a Fjällräven Polaron

Idén két magyar indult a világ egyik leghíresebb kutyaszános sarkvidéki túráján, a Fjällräven Polaron. Varga Dávid és Kitlinska Anna 92 ország 2183 jelentkezője közül került be az expedíció résztvevői közé – előbbi a világ harmadik legnépszerűbb pályázatával, utóbbi kreatív videójával nyerte el a zsűri tetszését.

Az ötnapos, 300 kilométer hosszú túrára 18 társukkal együtt indultak április 8-án és 200 szánhúzó kutya segítségével szelték át az északi sarkkört – tudatta Bordács Kata, a FLOW PR vezető tanácsadója. A 7. alkalommal megrendezett Fjällräven Polar célja, hogy közelebb hozza az extrém kalandokat a hétköznapi emberekhez, és bebizonyítsa, hogy megfelelő felkészüléssel és minőségi felszereléssel bárkinek része lehet hasonló élményekben. A svéd túrafelszerelés-gyártó nem csupán a résztvevők felszereléséről, hanem a szánhúzó kutyákról és a szakszerű felkészítésről is gondoskodik.

A kutyaszán irányítását, az expedíciós felszerelés használatát és az extrém hidegben való helyes viselkedést a résztvevők egy kétnapos felkészítő képzés során tanulják meg Stockholmban, mielőtt útnak indulnak a norvég Signaldalen völgytől a svéd Väkkäräjärviig tartó 300 kilométeres túrára. – A tréning nem csak abban nyújtott segítséget, hogy megismerjük egymást a túra előtt, megtanuljuk a felszerelés helyes használatát és a sarkköri viszonyokhoz való alkalmazkodást, hanem lélekben is felkészített az útra. Sikerült csapattá válnunk, és felismernünk azokat a tulajdonságainkat, amelyek segítenek majd nekünk az extrém helyzetek kezelésében – mondta Kitlinska Anna, a Polar egyik magyar indulója.

A két napos tréning után a résztvevők testközelből tapasztalják meg az extrém túra kihívásait és szépségeit: a főzésről, az ivóvízről és a szánhúzó kutyák ellátásáról mind maguknak kell gondoskodniuk, miközben közel 100 kilogrammos felszereléssel, átlagosan 60 kilométert tesznek meg egy nap alatt, a sarkvidék legszebb tájain. – A Fjällräven Polar egy hihetetlen kaland, és egyben hatalmas kihívás is mindannyiunknak, hiszen a sarkköri körülmények és a fizikai terhelés mellett a civilizációtól való teljes elszakadásra is fel kell készülnünk. Biztos vagyok benne, hogy életre szóló élményben lesz részünk, és szoros barátságok szövődnek majd köztünk – mondta Varga Dávid, a túra másik magyar résztvevője, az indulás előtt.

Az idei túrára 2183 jelentkező pályázott, a világ 92 országából. Az útra képek és videók feltöltésével lehet pályázni, minden régióból két ember indulhatott az expedíción: aki a legtöbb szavazatot kapta bemutatkozó anyagára, valamint, akinek a jelentkezését a legkreatívabbnak ítélte a nemzetközi zsűri. A két magyar résztvevő közül Varga Dávid több mint 55 ezer szavazattal lett Közép-Európa legnépszerűbb, a világ harmadik legtöbb szavazatot gyűjtő indulója. Kitlinska Anna kreativitásával nyerte el a zsűri tetszését: a videója egy olyan budapesti minitúrát mutatott be, amely a térképen a Fjällräven Polar logóját rajzolta ki.

A Fjällrävenről

1960-ban Åke Nordin alapította meg a Fjällräven céget jelenlegi székhelyén, az észak-svédországi Örnsköldsvikben. Jelenleg a vállalat időtálló, sokoldalú és tartós felszerelései a világ több mint 30 országában elérhetőek. A Fjällräven kínálatában férfi és női outdoor ruházat és kiegészítők, hátizsákok, sátrak és hálózsákok egyaránt megtalálhatóak. A Fjällräven számára kiemelten fontos, hogy az embereket, az állatokat és a természetet egyaránt tiszteletben tartó, felelős vállalatként működjön, és mind több érdeklődő figyelmét felkeltse a túrázás szépségeire. A cég két népszerű outdoor kezdeményezést hívott életre, a Fjällräven Classicot és a Fjällräven Polart, mindkét túrán ezres nagyságrendben vesznek részt éves rendszerességgel.

Szóljon hozzá!