ZETApress

hírportál

Indonézia bemutatkozik

Sirha Budapest 2016Az indonéz élelmiszerek, gasztronómiai különlegességek és az indonéz kultúra mutatkozik be Budapesten ? tudtuk meg a délelőtti sajtótájékoztatón a Hungexpo K57. standján.

Több mint tízezer kilométerről érkezik Budapestre és májusban három nagyszabású esemény keretében is bemutatkozik élelmiszereivel, gasztronómiai különlegességeivel és sokszínű kultúrájával a Föld legnagyobb s egyben negyedik legnépesebb országa ? a több mint 18 ezer szigetből álló ? délkelet-ázsiai szigetország, az Indonéz Köztársaság. Indonézia gazdag gasztró-kultúrája mától május 11-én szerdáig az élelmiszeripar-, pék- és cukrászipar, szálloda- és vendéglátóipar prémium kategóriás nemzetközi szakkiállításán, a Sirha Budapest 2016 rendezvényen, május 17-én keddtől 19-én csütörtökig a Nagy Vásárcsarnokban, majd május 21-22-én Szombat vasárnap a Millenáris Teátrumban megrendezésre kerülő jótékonysági vásárral egybekötött Indonéz Napok keretében mutatkozik be az Indonéz Köztársaság Nagykövetsége és az Indonéz Kereskedelemfejlesztési Központ szervezésében.

Indonéz élelmiszerek a Sirha Budapest 2016 kiállításon

Délelőtt a Sirha Budapest 2016 kiállítás keretében Wening Esthyprobo, az Indonéz Köztársaság Magyarországra akkreditált nagykövete hivatalosan is megnyitotta az Indonéz-pavilont a Hungexpo A-épületében. A kétévente megrendezésre kerülő Sirha, a világ egyik vezető nemzetközi élelmiszer-, és vendéglátó-ipari szakkiállítás sorozata, amelyre az idén mintegy 361 kiállító regisztrált, a szakmai látogatók száma pedig előreláthatólag meghaladhatja majd a húszezer főt is.

Az Indonesian Trade Promotion Center (ITPC) Budapest és az Indonéz Köztársaság Nagykövetsége támogatásával, valamint nyolc indonéz exportőrrel és magyar beszállítóval együttműködésben szervezett látványos bemutatkozás legfontosabb célja, hogy elősegítse az indonéz élelmiszerek megismertetését és népszerűsítését a magyar és kelet-közép-európai piac képviselői számára. Az indonéz standon ezúttal az Indofood Ltd., a Kemakmuran Niaga Mandiri, a Sinar Mas Ltd., a Toba Surimi, a 2 Tang Tea, a Garuda Food Ltd., az Esprecielo CV. és a Mayer Kft. termékeivel találkozhatunk.

A közel 80 négyzetméteren kialakított, a zöld és fenntartható termékek koncepcióját fókuszba állító pavilon az indonéz élelmiszerek széles palettáját mutatja be. Megismerhetjük az indonéz kávé és tea-fajták, a pálmaolaj, a kókusztermékek, az instant tészták, a kekszek, a különféle szószok, az étolajfélék és a feldolgozott halételek változatos termékpalettáját. A termékek kiválasztása a magyar élelmiszer-ipari piac igényei és sajátosságai figyelembe vételével történt. Az indonéz kiállítócégek jelenléte várhatóan felgyorsítja majd a jó minőségű, természetes alapanyagokban gazdag, megbízható indonéz termékek ? főként az élelmiszerek ? bevezetését a magyar piacra.

A Sirha Budapest egyetlen ázsiai kiállítójaként az indonéz pavilon megnyitását jelentős szakmai- és médiaérdeklődés kísérte. A megnyitó színes és átfogó programját balinéz táncbemutató, indonéz ételek és kávék kóstolása, valamint a kiállítócégek és termékeik bemutatkozása tette teljessé. A megnyitó eseményen Wening Esthyprobo nagykövet asszony és Hikmat Rijadi, az Indonéz Kereskedelemfejlesztési Központ (ITPC) igazgatója ismertették az Indonéz Nagykövetség és az ITPC szervezésében a közeljövőben megvalósuló további indonéz programokat is. Május 17-19-e között a Nagy Vásárcsarnokban Indonéz Napok lesznek, május 21-22-én a Millenáris Teátrumban Indonéz Napok és Jótékonysági Vásár címmel nagyszabású ingyenes családi eseményre várják a látogatókat, július 22-24-én Rio Haryanto fiatal indonéz autóversenyző pedig a Hungaroringen, a Formula?1 Magyar Nagydíjon debütál majd. A magyarországi indonéz programok mellett felhívták a figyelmet az indonéz fővárosban, Jakartában október 12-16-a között megrendezésre kerülő Trade Expo Indonesia-ra is.

Az ITPC Budapest

Az Indonéz Kereskedelemfejlesztési Központ (ITPC) az Indonéz Exportfejlesztési Ügynökség Központi Igazgatósága (DGNED), illetve az Indonéz Kereskedelmi Minisztérium non-profit képviseleti irodája. Célunk az indonéz termékek exportjának növelése a potenciális gyártó/exportőr vállalatok külföldi partnerekkel történő összekapcsolásával. Természetesen munkánk magában foglalja magyar termékek indonéz importjának elősegítését is, továbbá a két ország közötti befektetési lehetőségek feltérképezését és ezek támogatását.

Az elmúlt években az indonéz gyártók és exportőrök újabb és újabb piacok felé fordultak és új partnereket találtak világszerte, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a továbbiakban ne a nagy felvevőképességű amerikai, holland, német és szingapúri piacoktól függjenek. Természetesen a távoli piacokkal nem könnyű tartani a kapcsolatot, így ezért szükséges egy olyan közvetítő iroda, amely információt biztosít, személyesen felkeresi az üzleti partnereket, kiállításokat és üzleti találkozókat szervez. Az indonéz kormány, az Exportfejlesztési Ügynökség és a Kereskedelmi Minisztérium közreműködésével éppen ezen célokra hozta létre világszerte az Indonéz Kereskedelmi Központokat. A budapesti kirendeltség szoros együttműködésben tevékenykedik az magyarországi Indonéz Nagykövetséggel is.

Az Indonéz Kereskedelemfejlesztési Központ az alábbi területeken nyújt segítséget ügyfeleinek: információszolgáltatás az indonéz termékekről és az aktuális kereskedelmi szabályozásokról, eljárásokról; indonéz üzleti partnerek ellenőrzése; kereskedelmi kapcsolatok elősegítése és koordinálása, a beérkező kérelmek ügyintézése, nyomon követése és értékelése; részvétel a hazai és külföldi szakmai kiállításokon, bemutatókon; indonéz termékminták bemutatása irodánkban; üzleti utak, gyárlátogatások szervezése Indonéziába, tárgyalások koordinálása a gyártó/exportőr vállalatokkal; piackutatás és a kormányzati kereskedelmi szabályozás, piaci verseny, üzleti lehetőségek felmérése; üzleti ? partneri kapcsolatok kialakítása a kereskedelmi intézményekkel, szervezetekkel, kereskedelmi- és iparkamarákkal, egyesületekkel és kereskedelemfejlesztési irodákkal.

A HIPA

HIPA Sirha-standA Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) a Külgazdasági és Külügyminisztérium irányítása alatt működő, befektetésösztönzéssel foglalkozó háttérintézmény. A HIPA díjmentes szakmai tanácsadást nyújt az érdekelt vállalatok számára egyablakos szolgáltatási modellben, támogatja őket a megfelelő telephely kiválasztásában, információt ad az állami támogatási lehetőségekről, testre szabott támogatási ajánlatokat dolgoz ki, segít a beruházási projektek megvalósításában és a hatóságokkal folytatott ügyintézésben.

A HIPA az év legrangosabb élelmiszer-ipari szakkiállításán népszerűsíti a hazai befektetési lehetőségeket. A rendezvény csúcspontja a Bocuse d?Or európai döntője, ahol Európa legjobb szakácsai küzdenek meg egymással a nemzetközi döntőbe jutásért, ami a teljes gasztronómiai világ figyelmét Budapestre irányítja. A kiállításon a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) saját standdal képviselteti magát, ahol az ügynökség ágazati tanácsadói mutatják be a hazai élelmiszeriparban rejlő egyedülálló lehetőségeket.

A Sirha az élelmiszeripar-, pék- és cukrászipar, szálloda- és vendéglátóipar prémiumkategóriás nemzetközi szakkiállítása. A rendezvényt övező nemzetközi támogatás, a kiváló szervezőcsapat, azaz a HUNGEXPO rendezvényszervezésben szerzett tapasztalatai, innovatív és sikeres alapra helyezik a kiállítást. A korábbi Foodapest, UKBA és Hoventa kiállítások tematikáit összefogó Sirha Budapest kiállítás új koncepció mentén teremt találkozási és üzletkötési lehetőséget a cégek és szakemberek számára. A több mint 300 kiállító között idén a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) is képviselteti magát. Az ügynökség élelmiszer-ipari ágazati-, valamint az ingatlan beruházási projektekkel foglalkozó tanácsadói az A-pavilon E59 szám alatti standján a kiállítás mindhárom napján folyamatosan várják a szakma képviselőit, tárgyalásokat folytatnak a hazai befektetési környezet iránt érdeklődő potenciális beruházókkal.

Szóljon hozzá!