ZETApress

hírportál

Elindult az Export Expressz

Velo-TrackExport Expressz néven a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) exportjának segítésére három pillérre épülő új szakmai komplex programot indított a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) ? jelentette be Ducsai-Oláh Zsanett vezérigazgató a mai sajtóreggelin a Callas Kávézó és Étteremben. (A július 7-ei sajtóreggelijükről idekattintva olvashatunk.)

A programban a kis- és középvállalkozások magas hozzáadott értékű termékeiből, szolgáltatásaiból külpiaci kínálatot állítanak össze, ezek a külpiacon bizonyítva zászlóshajóként utat nyithatnak további magyar cégek számára, kiemelt figyelmet kapnak a innovatív startup cégek, illetve segítik a határon túli magyar és az anyaország cégei közötti együttműködést. A korábbi programokra, eszközökre építve az új programmal még szélesebb lehetőséget nyújtanak a magyar kkv-nak a külpiaci jutáshoz.

Az Export Expressz programban exportorientált stratégiát valósítanak meg, a legpiacképesebb iparágakban 20-30 már eddig is sikeres exportőrt további lehetőséghez segítik, ezek a cégek pedig zászlóshajóként utat nyitnak, magukkal viszik a többi magyar céget. A programban a kiváló magyar élelmiszerek külpiaci megjelenéséhez megalkották az Áldomás ernyőmárkanevet, amely a programhoz kapcsolódó magyar élelmiszeripar termékek egységes megjelenítését szolgálja.

A nemzetközileg is versenyképes technológiákat, vállalkozásokat is felkarolják és október 15-étől a kereskedőház tematikus weboldalán jelezhetik a projektgazdák külpiaci szándékukat. A vezérigazgató szerint a Magyarországon születő technológiákkal már eddig is lehetett külpiacon jelentkező problémákat megoldani. A programban építenek a magyar származású külpiacon sikeres üzletemberekre is, akik kapcsolataik, gazdasági súlyuk révén segítenének az anyaország cégeinek. A programban felhívást tesznek közzé a nagykövetségeken, a kereskedelmi hálózaton, hogy újabb magyar származású üzleti partnerekkel bővüljön a hálózat. A program három eleme külön-külön is megállja a helyét, de egymást erősítve még hatékonyabb lehet.

Klimovitsky Szabó Szilvia, a kereskedőház San Diegóban élő partnere, a Magyar?amerikai Kereskedelmi Kamara alelnöke elmondta, hogy öt éve került Kaliforniába, befektetési vállalkozást vezet és kapcsolati hálózatát felajánlotta a Magyar Nemzeti Kereskedőháznak.

Hrivnák Tünde, a By Me divatmárka tulajdonosa és tervezője elmondta, hogy sikeresen juttatta külpiacra prémium kollekcióját, amely magyar népi motívumot ? kalocsai, matyó ? használ, autentikus, professzionális kézi hímzéseket alkalmaz. Mindjárt tartottak egy mini divatbemutatót is, ahol a hegyes kalocsai és a lekerekített matyó rózsaszirom-motívumot is megismerhettük.

Bokrosi Máté, a Zador Fine Bar szappan márka név tulajdonosa kiemelte, hogy a kereskedőházzal közösen lépett külpiacra, tavaly Dubaiban és Moszkvában mutatta be a termálvízzel készült termékeit, melyek helyi engedélyezését a kereskedőház képviselete nélkül nehéz lett volna megszerezni. Jelenleg 8 országban értékesítenek.

Antal Csaba, a Velo-Track kerékpár-nyomkövető termék ötletgazdája elmondta, hogy egy éves IT-cégként a kereskedőház izraeli kiállításon való részvételi lehetőségére jelentkeztek és bemutatták terméküket, amely iránt jelentős az érdeklődés. Kérdésemre hozzátette, hogy a MOL-Bubi nyomkövető rendszerét még nem ők szerelték fel, ám nemrég kapcsolatba léptek dél-dunántúli ? Kaposvár, Pécs ? kerékpárkölcsönzőkkel, hogy termékeiket náluk értékesíthessék. (A GyőrBike szeptember 7-ei indulásáról idekattintva olvashatunk.)

Szóljon hozzá!