ZETApress

hírportál

Európánkért kampányolunk

Az én Európám címmel négyhetes országos kommunikációs kampány lesz február 25-én, hétfőtől március 25-én, hétfőig ? tudtuk meg délelőtt az Európa Pontban, a Millenáris Parkban. A sajtótájékoztatót Bakos Piroska újságíró, a magyar EU-elnökség volt szóvivője moderálta.

A tájékoztató kampányt Győri Enikő, a Külügyminisztérium EU-ügyekért felelős államtitkára, Perger István, az Európai Bizottság Magyarországi Képviseletének kommunikációs vezetője, Lővei Andrea, az Európai Parlament Tájékoztatási Irodájának megbízott irodavezetője és Gulyás János, a kampányt kivitelező MEC Hungary ügyvezető igazgatója mutatta be.

Miről szól Az én Európám?

Az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete, Magyarország Külügyminisztériuma és az Európai Parlament Tájékoztatási Irodája ? a 2004-es EU-csatlakozás óta először ? tájékoztató kampányt indít Magyarország európai uniós tagságáról. Az én Európám című kampány kiemelt üzenete, hogy magyarnak és európainak lenni nem kizárja, hanem éppen ellenkezőleg: kiegészíti, erősíti egymást, hogy európaiként magyarok ? magyarként európaiak vagyunk.

A kampány felhívja a figyelmet az EU-tagság előnyeire, amelyeket sokan már természetesnek tekintenek, vagy nem is ismernek, illetve indirekt módon felteszi a kérdést: Mi lenne, ha nem lenne Európai Unió? Ez különösen aktuális az új, 2014-2020-as időszakra szóló uniós költségvetési keret elfogadásának idején, valamint a Polgárok Európai Évében.

A kampány igyekszik a száraznak tűnő, az uniós támogatások rendkívüli mennyiségére utaló adatokat emberléptékűvé tenni és megismertetni a magyar közvéleménnyel. A tájékoztató kampány különösen azokra koncentrál, akik támogatják Magyarország uniós tagságát, illetve azokra, akik az utóbbi években kissé elbizonytalanodtak ebben a tekintetben. A célcsoporton belül kiemelt figyelmet kapnak a fiatalok, a 15-45 éves korosztály.

Számukra szeretnének meggyőző érveket felvonultatni úgy, hogy igyekeznek erősíteni az identitást is. A tájékoztató kampány az úgynevezett igazgatási partnerség (management partnership) keretében, vagyis az Európai Bizottság finanszírozásában és a Külügyminisztérium, az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete és az Európai Parlament Tájékoztatási Irodája együttműködésében valósul meg. A kampány teljes költségvetése bruttó 124 ezer euró, mintegy 36 millió forint.

A Külügyminisztérium nyílt közbeszerzési eljárásban az MEC Hungary Kft. médiaügynökséget bízta meg a kommunikációs és PR-kampány kidolgozásával és lebonyolításával. A kampány kreatív elemeit a Young & Rubicam Budapest tervezte és valósítja meg. Az EU-tagság előnyeiről szóló kommunikációs kampányokat hosszú évek óta szerveznek a tagállamokban, az utóbbi években például Finnországban, Belgiumban, Németországban és Ausztriában.

A kampány fő elemei

A kreatív koncepció középpontjában az egyén áll, így az Európai Unió hatása személyes sorsokon, történeteken, élményeken keresztül elevenedik meg. Az üzenetek könnyen elérhető kommunikációs csatornákon keresztül jutnak el a célközönséghez. A két rövid tévéreklám 50 másodpercben jeleníti meg a kampány lényegét, a magyar, illetve az EU-hoz köthető elemeket, Magyarország természeti értékeinek védelmét, illetve a vállalkozások támogatását helyezve a középpontba. A filmek úgynevezett kinetikus tipográfiával készültek, melyben a mozgóképet a szöveg ? szavak, betűk, írásjelek ? különleges, művészi igényű megjelenítése, elrendezése, mozgása alkotja.

A kampány célcsoportjának megfelelően kiemelt hangsúlyt kap az online jelenlét AzénEurópám.hu honlapon, valamint a hasonló nevű Facebook-oldalon. A kampány egyik fő eleme a honlapon elhelyezett, személyre szabott EU-kalkulátor. Ez egy olyan interaktív infografika, amelynek segítségével a felhasználó néhány adat, preferencia megadása után egy személyre szabott adatsort, szemléltető ábrát kap arról, hogy az ő életében milyen módon van jelen az Európai Unió.

Az internetes és televíziós kampány mellett a rádióhallgatók rövid üzenetek formájában is találkozhatnak majd az EU-val kapcsolatos információkkal. A fiatalok közvetlen megszólítása érdekében középiskolai és egyetemi rendezvényeket tartanak, amelyek lehetőséget nyújtanak arra, hogy a diákok az EU és a kormányzat képviselőivel, valamint szakértőkkel beszélgessenek az Európai Unióval kapcsolatos tapasztalatokról, lehetőségekről, az európai és nemzeti identitás kapcsolatáról.

A budapesti, győri, miskolci, szegedi és szombathelyi egyetemi beszélgetéseken mások mellett vendég lesz Martonyi János külügyminiszter, Szücs Tamás, az Európai Bizottság Magyarországi Képviseletének vezetője, valamint Győri Enikő, EU-ügyekért felelős államtitkár. A középiskolákban tartandó rendezvények Budapesten, Egerben, Kecskeméten, Székesfehérváron és Pécsen lesznek. Ezeken fiatal EU-szakértők, jogászok, elemzők, tanácsadók tartanak előadásokat, melyek közérthető formában mutatják be az Európai Uniót és az uniós tagság jelentőségét. A Mi lenne, ha nem lenne Európai Unió? ? témájú vitafórumokat, panelbeszélgetéseket az egyetemeken Bakos Piroska, az MTVA munkatársa, egykori EU-elnökségi szóvivő, a középiskolákban pedig Váczi Gergő, a tv2 munkatársa vezeti. A tévékamerák is jelen lesznek, így a fiatalok kérdéseit, s az előadók válaszait később az országos csatornákon is láthatjuk-hallhatjuk.

Szóljon hozzá!