Németország turizmusa
A Német Turisztikai Hivatal (DTZ) Roadshow keretében ismertette stratégiáját Budapesten, amelyen részt vett Petra Hedorfer elnök vezérigazgató is. A hivatal elsőszámú vezetője elmondta, hogy habár a múlt év pozitív eredménnyel zárult, s a német és külfödi vendégek 2%-kal több vendégéjszakát töltöttek a szálláshelyeken, a pénzügyi- és gazdasági-válság a német turizmusban is érezhető ? tudtuk meg Szarvas Istvántól.
A DZT 2%-os vendégéjszakai visszaesésre számít. A Magyarországról utazók száma 2007 után 2008-ban is tovább növekedett. A magyarok legszívesebben ugyanúgy Bajorországot keresték fel, mint korábban. Népszerűek a vidéken, illetve a hegyekben eltöltött, pihenési célú utazások. A ?mágikus városok? ahogy a német idegenforgalomban nevezik Berlint, Hamburgot, Münchent, Frankfurtot. Kölnt, Düsseldorfot, Hannovert, Stuttgartot és Drezdát, szintén hatalmas népszerűségnek örvendenek.
Az elmúlt évek dinamikus fellendülése után idén a növekedésben egy szünetre kell számítanunk, Németország, mint úti cél sokszínűségének és a rendkívüli jó ár/érték arányának köszönhetően mégis a nemzetközi viszonylatban nagyon jó pozíciónak örvend. Átfogó elemzések alapján arra a következtetésre jutottunk, hogy a gazdasági válság előreláthatóan kevésbé érinti Németországot, mint sok egyéb európai desztinációt ? hangsúlyozta Petra Hedorfer.
A DZT Budapest már az idén szeretné ismertetni a magyar közönséggel a jövő évi kiemelt témát. Európa egyik kulturális fővárosa ugyanis Németországban, a Ruhr-vidék, a Ruhr-Metropolis lesz. 2010-ben Pécs és Isztanbul mellett Európa egykor legnagyobb iparvidéke érdemelte ki ezt a címet. A Ruhr 2010 egész éves rendezvénysorozat a ?kulturistákat? várja speciális ajánlatokkal és programokkal. Németország a világ elsőszámú vásári és Európa második számú kulturális úti célja és a kongresszusok és konferenciák elsőszámú helyszíne Európában.