ZETApress

hírportál

Ötödször is L’Oréal

A L’Oréal a vállalati fenntarthatóság egyik legjobbja. Egymást követően immáron 5. alkalommal kapott tripla A-minősítést a L’Oréal Csoport a vállalati fenntarthatóság kiemelkedő szereplőjeként – tudatta Pásztor Brigitta, Avantgarde.

A nemzetközi nonprofit szervezet, a CDP a klímaváltozás elleni küzdelem, a vízbiztonság és az erdők védelme kategóriákban egyrészt arra ösztönzi a cégeket, hogy tegyék közzé vállalati környezeti adataikat, másrészt értékeli teljesítményüket és erőfeszítésüket az átláthatóság érdekében. A L’Oréal az egyetlen vállalat, amely öt egymást követő évben is a legkiválóbb minősítést érdemelte ki mindhárom CDP által értékelt területen: a klímaváltozás elleni küzdelem, a vízbiztonság és az erdők védelme kategóriában is. Ebben az évben 9600 vállalat tette közzé adatait a környezeti hatásokról, kockázatokról és a lehetőségekről a CDP felmérésein keresztül.

A tripla A-minősítés a fenntarthatóság iránti hosszú távú elkötelezettségünk, valamint a dolgozóink óriási munkájának elismerése, amelyet világszerte a beszállítóinkkal és a partnerekkel együtt vittek véghez. Idén először került fel tíz vállalat az AAA-listára, ezt érdemes megünnepelni. Egyre több vállalat vesz részt ebben a hatalmas kezdeményezésben. Mindannyian inspiráló munkát végeznek a fenntartható fejlődés érdekében és vezető szerepet vállalnak a világunkat érintő súlyos fenyegetésekkel szemben való fellépésben. A fenntarthatóság nem verseny kérdése: ez egy kollektív felelősség, amelyet nagyon komolyan kell vennünk. Együtt érhetünk el változást – hangsúlyozta Jean-Paul Agon, a L’Oréal elnök-vezérigazgatója.

Gratulálok a L’Oréal-nak a vezető szerepvállalásáért és elkötelezettségéért a környezetvédelmi átláthatóság iránt, valamint ahhoz, hogy egyedüli vállalatként immáron ötödik éve őrzi meg pozícióját a CDP AAA-listáján. Egyre több vállalat tesz a környezetért, és ez különösen lenyűgöző ebben a kihívásokkal teli évben, amelyre a COVID-19 rányomta bélyegét. A klímaváltozás, az erdőirtás és a vízbiztonság kockázata hatalmas, és tudjuk, hogy a cselekvés lehetőségei messze felülmúlják a tétlenség kockázatát. Az A-minősítésű listánk azon vállalatokat ünnepli, amelyek lépéseikkel már ma felkészülnek arra, hogy a jövő gazdaságában kiemelkedjenek a többiek közül – fejezte ki elismerését Paul Simpson, a CDP vezérigazgatója a kozmetikai cégnek.

Ez a kimagasló eredmény a L’Oréal ambiciózus célkitűzéseinek köszönhető, valamint annak a hosszú távú elköteleződésnek, amely a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére, az erdők és a vízkészlet megóvására is koncentrál. Mélyen gyökerező elköteleződésére és kézzel fogható eredményeire támaszkodva a Csoport 2020 júniusában elindította új fenntartható fejlődési programját a L’Oréal a jövőért programot, amely a következő évtizedre ambiciózus célokat fogalmaz meg az éghajlat, a víz, a biológiai sokszínűség és a természeti erőforrások területén.

A részletes és független módszertan, amelyet a CDP alkalmaz, A-tól D-ig osztályozza a vállalatok környezetvédelmi teljesítményét. Figyelembe veszik a közzététel teljességét, a környezeti kockázatok ismeretét és kezelését, a környezetvédelmi vezetéssel kapcsolatos legjobb gyakorlatok bemutatását vagy éppen az ambiciózus és jelentőségteljes célok kitűzését is. Azon vállalatok, amelyek értékeit nem hozták nyilvánosságra vagy elégtelen információt szolgáltattak, F-minősítést kaptak. További információk idekattintva érhetők el.

A CDP-ről

A CDP egy nemzetközi nonprofit szervezet, amely arra ösztönzi a vállalatokat és a kormányokat, hogy csökkentsék az üvegházhatást eredményező gázok kibocsátását, valamint, óvják Földünk vízkészletét és az erdőket. A szervezet a befektetők szavazatai alapján az első számú szolgáltató az éghajlat-kutatások területén, illetve olyan intézményi befektetőkkel dolgozik együtt, amelyek 106 billió dollárnyi vagyont képviselnek. Ennek köszönhető, hogy a CDP olyan befektetői, illetve vásárlóerőt képvisel, amellyel arra készteti a vállalatokat, hogy környezeti hatásukat nyilvánossá tegyék, illetve kezeljék. 2020-ban több mint 9600 vállalat (amelyek a világpiacon mozgó tőke több mint 50%-át fedik le) közölte környezeti adatait a CDP-n keresztül. Mindezt hozzáadva annak a több száz városnak, valamint államnak, illetve régiónak az adataihoz, amelyek szintén nyilvánosan kezelik ezeket, a CDP működteti a világ egyik leggazdagabb adatbázisát arról, hogy a cégek és a kormányok hogyan haladnak a környezetvédelemben. A CDP a We Mean Business Coalition alapító tagja. További információ idekattintva olvasható.

A L’Oréal-ról

A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfóliójában 36 sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2019-ben 29,87 milliárd eurós forgalmat generált és 88 ezer munkavállalót alkalmaz világszerte. A világvezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: közönségcikk piac, drogériák, gyógyszertárak, fodrászszalonok, repülőtéri üzletek, saját márkaboltok, illetve webshopok. Kutatás és fejlesztés, valamint egy 4100 főből álló kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal ambiciózus fenntarthatósági fejlődési célokat tűz ki 2030-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül, valamint ökoszisztémájának megerősítésére törekszik a befogadóbb és fenntarthatóbb társadalom érdekében. További információk idekattintva érhetők el.

A L’Oréal a jövőért programról

A L’Oréal új fenntarthatósági programja, a L’Oréal a jövőért 2020 júniusában indult. A kézzelfogható eredményekre építve a Csoport vállalja, hogy a bolygó tűrőképességi határain belül működik és alkalmazkodik ahhoz, ahogy azt a környezettudomány meghatározza. A L’Oréal ezért új belső átalakítási programot valósít meg, számszerűsíthető célokkal annak érdekében, hogy korlátozza minden tevékenységének éghajlatra, vízre, biodiverzitásra és természeti erőforrásokra gyakorolt hatását.

Az éghajlattal kapcsolatban a L’Oréal 2030-as átfogó célkitűzése, hogy a késztermékekre vetített üvegházhatást okozó gázkibocsátását 50%-kal fogja csökkenteni. A Business Ambition for 1,5 fok Celsius kezdeményezés tagjaként a Csoport elkötelezte magát a nettó nulla kibocsátás mellett 2050-ig. 2025-re a vállalat összes telephelye karbon-semleges lesz. A L’Oréal továbbá elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ig az ipari folyamataiban felhasznált víz 100%-át újrahasznosítja és újrafelhasználja, ezen kívül a formulák bioalapú összetevőinek és a csomagolóanyagoknak a 100%-a nyomon követhető és fenntartható forrásokból származik majd, egyik sem kapcsolódik majd az erdőirtásokhoz. A világ legsürgetőbb környezeti és társadalmi kihívásainak kezelése érdekében a L’Oréal százmillió eurót fordít a természetes ökoszisztémák helyreállításával és a körforgásos gazdaság fejlesztésével kapcsolatos beruházásokra, valamint 50 millió eurós jótékonysági alapot hoz létre, hogy támogassa a kiszolgáltatott helyzetben lévő nőket.

Szóljon hozzá!